Ga naar inhoud

Gaming PC samenstellen


Jordii7

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik wil graag een goede gaming pc samenstellen die nog zoeen 3 jaar mee kan. Ik wil hem dus het meest voor gamen gebruiken en over 2 jaar wil ik het liefst ook nog op mid quality spelen.

Ik heb ook een winkelmandje gemaakt: Azerty

Ik heb niet heel veel verstand van moederborden en hoe alles aan elkaar vast zit dus misschien kunnen jullie een beetje helpen, het liefst wil ik rond de 1000 euro blijven maximaal 100 daar overheen. :)

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Gamen het meest maar ook internet en word soms photoshop.
  2. Wat is mijn budget ? - 1000 - 1100 euro
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Samenstelling
  4. Ga ik overklokken ? - nee
  5. Ga ik later upgraden ? - als het echt hard nodig is
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - als het voor een goede prijs is wel
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Webshop
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? -Home Premium 64bit
  9. Ga ik zelf installeren ? - kan ik zelf ook
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - De kast van Cooler Master HAF 921 Plus vindt ik mooi, die wil ik dus ook als alles past. Ook wil ik graag de videokaart van nVidia omdat ik daar al jaren mee werk.
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - nee ik heb alles
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Snelle gaming Pc met mooie Graphix =D

ik hoop dat jullie er wat mee kunnen :)

Alvast bedankt,

Jordi

aangepast door Jordii7
Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je het vragen lijstje even kunnen doen dat zal het wat makkelijker maken (anders zal ik een aantal tot groot aantal toch moeten vragen of dingen concluderen die misschien niet kloppen en dat kan er toe leiden dat ik of iemand anders een verkeerde samenstelling maakt voor je).

vragenlijst

verder zou ik een ander moederbord nemen aangezien je processor nooit op je moederbord past.

ik zou trouwens ook een andere processor nemen bijv: I7-870 of de I7-950.

de laatste past denk niet helemaal in het budget aangezien die een 1366 socket heeft en deze duurder is dan de 1156 socket(de I7-870 heeft deze).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ow ik zie net dat de I7-870 en de I7-950 ongeveer even duur zijn.

voor de 1156 socket heb ik 3 moederborden gezien die misschien wel wat zijn voor je:

msi usb3.0 2x usb2.0 5x

ASUS usb2.0 10x

GIGABYTE usb3.0 2x usb2.0 8x

ik heb even het aantal usb aansluitingen er bij gezet je zult zelf even moeten kijken naar de pcie aansluitingen (voor al de pcie 2.0 16x aansluitingen)

verders denk ik dat je beter een HD6850 kunt nemen of een HD 6870 als het kan, dit omdat alle moederborden die ik heb voorgeschoteld crossfire heeft( of te wel upgrade mogelijkheden).

P.S. ik vind mij zelf geen expert maar weet wel heel wat naar mijn idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

Ik heb even gekeken naar de moederborden maar ik denk toch dat ik de 2e neem die Asus omdat dat volgens mijn meer voor een i7 is of i7 Extreme. Ik weet er niet heel veel van waarom was de Gigabyte jouw eerste keus?

Ik denk toch dat ik de kast die ik al in het lijstje had staan wil.

Hier is de vragenlijst :)

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Gamen het meest maar ook internet en word soms photoshop.
  2. Wat is mijn budget ? - 1000 - 1100 euro
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Samenstelling
  4. Ga ik overklokken ? - nee
  5. Ga ik later upgraden ? - als het echt hard nodig is
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - als het voor een goede prijs is wel
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Webshop
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? -Home Premium 64bit
  9. Ga ik zelf installeren ? - kan ik zelf ook
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - De kast van Cooler Master HAF 921 Plus vindt ik mooi, die wil ik dus ook als alles past. Ook wil ik graag de videokaart van nVidia omdat ik daar al jaren mee werk.
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - nee ik heb alles
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Snelle gaming Pc met mooie Graphix =D

ik hoop dat je er wat mee kan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

die van gigabyte is mijn eerste keuze omdat:

  • als je ze gaat vergelijken zie je dat die andere 2 moederborden niet alle storage controllers hebben (ATA-133, Serial ATA-300 (RAID), Serial ATA-600 (RAID), eSATA (RAID)) en die van gigabyte heeft dit wel.
  • heeft de meeste firewires.
  • heeft 1 ata poort en 2 sata poorten meer dan de rest.
  • krijgt zelfs een crossfire brug mee(dit zie je niet bij veel andere moederborden), sli brug er bij en 3sli brug.(staat niet op azerty maar kreeg deze er wel bij).
  • kan gebruik maken van zowel dubbel- als driedubbelkanaals geheugenarchitectuur, dus als 1 van je ram bankjes kapot gaat hoef je er niet meteen een nieuwe voor te halen zodat je pc het weer doet.

natuurlijk zijn er ook dingen waar die andere moederborden beter mee zijn, maar voor mij zijn de bovenstaande dingen toch wel het belangrijkste.

heb trouwens nog even gekeken naar wat voor een videokaart van nvidia voor jouw handig zou zijn, dan kom ik aan een GTX 460 van 1GB.

voor zover ik kan vinden zou een GTX 460 van 1gb zonder overgeklokt te wezen het winnen van een HD6750 maar omdat de HD6850 goedkoper is kun jij hier van een overgeklokte editie nemen en deze zou dan weer beter zijn dan de GTX460 van 1GB.

dus de overgeklokte HD6850 die ik voor jouw heb geselecteerd is beter dan de GTX 460 van 1GB die ik voor je geselecteerd heb.

---------- Post toegevoegd om 13:58 ---------- Vorige post was om 13:46 ----------

dit kan te samen inderdaad op de processorkoeler na, voor zover ik namelijk kan vinden is die niet voor de 1366 socket (ik zou ook niet goed gekeken kunnen hebben dus kun je denk ik het beste even na vragen bij azerty ofzo).

verder zit er in de kast maar 2 ventilatoren, ik ben geen expert op dat gebied maar ik heb toch het idee dat het te weinig is dus zul je er misschien extra ventilatoren bij moeten kopen.

ik vraag mij trouwens ook af of die voeding genoeg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke ik heb ook nog gekeken op het internet maar het lijkt dus dat die HD 6750 beter is. Dan doe ik deze in plaats van de GTX460. Wel de Overclocked versie. maar nog even een vraag daar over gaat dat niet sneller kapot? en wat hebben ze er dan meegedaan?

hier nog een keer de onderdelen: Azerty

best wel een redelijke prijs voor deze spullen denk ik

is dit een goede gaming PC of kan het nog beter voor deze prijs?

Ik wil graag games als Call Of Duty Black Ops en Battlefield Bad Company 2 spelen ook de nieuwe Call of Duties wil ik spelen op mooie quality en goede FPS.

aangepast door Jordii7
Link naar reactie
Delen op andere sites

als je echt die processor koeler willen dan zou ik dit doen:

azerty

ow ik zie net dat je bij jouw samenstelling nog geen assemblage bij zit dit kost zon 60 euro en dan moet je zelf windows installeren, en als je dan nog 50 euro bij wil leggen heb je een HD 6870(dan kom je op je maximale budget 1100 euro):

azerty <-- zoals je zag geen extra processor koeler aangezien die in principe overbodig is en je anders over je budget heen zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.