Ga naar inhoud

Draadloos internet valt regelmatig weg


bestprijs

Aanbevolen berichten

Ik heb een draadloos N Router (Dir-635) geïnstalleerd.

Op regelmatige basis valt de connectie weg. Ik krijg dan nog altijd de melding dat ik verbonden ben met het draadloos netwerk (signaalsterkte : uitstekend) . Als ik in deze situatie dan via de internetkabel aansluit heb ik wel weer bekabelde verbinding.

Als het niet is aangesloten noteer ik het volgende in de bovenste kader ' momenteel verbonden met mijn ssis ... geen internetverbinding"

Ik dacht eerst dat het te maken het met het feit dat ik op een thuisnetwerk zat. Ik heb toen mijn laptop naar openbaar domein gebracht en dacht dat dit de oplossing was. Maar enige tijd later (soms een ganse dag later) weer hetzelfde probleem. Mijn dochter kan met haar laptop dan wel via dezelfde router dan wel nog draadloos verbinden.

Ik krijg terug connectie als ik mijn herstelpunt installeer van op het moment dat internet wel nog werkt en dan is het weer in orde (maar ik vind telkens maar mijn laatste herstelpunt terug ??).

Bovendien heb ik mijn draadloos netwerk genoemd "XXXX" maar in het bovenste kader staat er "XXXX2). Bij mijn weten heb ik echter nooit de "2" ingevuld.

Windows 7

Iemand raad.

---------- Post toegevoegd om 19:27 ---------- Vorige post was om 19:17 ----------

Een kleine bijkomende opmerking van mezelf ...

Ik heb dus een herstelpunt teruggezet en mijn internetverbinding werkt weer draadloos en mijn dochter bleef ook op het internet (draadloos). Wegens een update van Mcafee heeft zij haar laptop opnieuw opgestart en nu geraakt zij er ook niet meer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begint eerst een modem en dan de router weer op te starten als je geen internet hebt. (Even stroom uit en dan weer aan)

Is er dan geen internet dan bijlage proberen door het uit te pakken en dan op dns.bat te klikken.

Het zal de netwerk dns verwijderen en weer instellen.

Bij windows 7 is dit deel het belangrijkste:

Ga naar Configuratiescherm / netwerkcentrum

Klik op geavanceerde instelling voor delen wijzigen.

Netwerkdetectie

Netwerkdetectie inschakel

Ga naar netwerkcentrum

Klik nu op draadloze netwerk beheren.

Indien er meerder router zijn zorgt dan dat uw router op de eerste rij staat.

Andere router kan je eventueel verwijderen.

Je kan beter publiek doen en niet openbaar domein

Herstart de computer.

dns.rar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Internet valt nog steeds regelmatig uit. Als ik de stekker uittrek van de router heb ik meestal terug opnieuw verbinding ... maar dat is uiteraard niet de manier.

Zowel mijn dochter als ik hebben hetzelfde probleem (Dell - Windows 7). Mijn zoon (Vista) heeft het probleem niet.

Nog suggesties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovendien heb ik mijn draadloos netwerk genoemd "XXXX" maar in het bovenste kader staat er "XXXX2). Bij mijn weten heb ik echter nooit de "2" ingevuld.

Je hebt uw draadloos XXXX genoemd.

Ga naar netwerkcentrum

Klik op draadloos netwerk beheren

Klik nu op router XXXX en zet het naar de eerste rij en maakt een verbinding.

Verwijdert router XXXX2 met de rechtermuisknop of DEL

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.