Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?

Foto
- - - - -

sweet im lastige software

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp

#1 ronald1966

ronald1966

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 31 berichten

Geplaatst 23 januari 2011 - 17:49

beste mensen,

ik heb laats op een of andere manier een programma geinstaleerd genaamd sweet im ik wou hier al snel vanaf dat was erg lastig heeft me uren gekost maar ik heb het kunnen verwijderen alleen een probleem het blijft op mijn google bar staan en dat is erg lastig het heeft veel vliegende voorwerpen in beeld en ik wil dus gewoon mijn normale google niet met sweetim weet iemand hier een oplossing voor??

#2 Jean-Pierre

Jean-Pierre

Ervaren Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 8536 berichten

Geplaatst 23 januari 2011 - 17:55

Kijk eens onder Programmas of daar nog iets staat in de trent van Sweet IM toolbar of zo en indien dit het geval is verwijder dat dan ook even.
Laat daarna onderstaande even lopen op je pc om eventueel achtergebleven restjes op te ruimen.

Download CCleaner. Klik op “Download Latest Version”, dan start de download automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

#3 kape

kape

Website Beheerder

• Website Beheerder
  • 40890 berichten

Geplaatst 23 januari 2011 - 17:58

Mocht dit nog geen oplossing bieden, laat dan even HijackTHis scannen :

Download HijackThis
[FONT="]
[/FONT]Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".
Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".
Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten
Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".
Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.[FONT="]
[/FONT]

Hebben we je goed geholpen? Overweeg eens een donatie aan PC Helpforum.​

#4 ronald1966

ronald1966

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 31 berichten

Geplaatst 23 januari 2011 - 18:12

maar sweetim is dat dan een firus ofzo want ik heb een goede virrusscanner kaspersky en die vind niets.
als ik ccleaner op die manier gebruik blijft mijn google nog wel met sweetim staan

#5 Jean-Pierre

Jean-Pierre

Ervaren Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 8536 berichten

Geplaatst 23 januari 2011 - 18:15

Volg dan toch maar even kape zijn raad op om eens te kijken of er langs die weg iets aan te doen is.

Bewerkt door Jean-Pierre, 23 januari 2011 - 18:20.

#6 ronald1966

ronald1966

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 31 berichten

Geplaatst 23 januari 2011 - 18:25

nou ik heb hijack this gebruikt en hij vind een helleboel bestanden ik heb vaak google toolbar gezien maar niets met de naam sweetim

Bewerkt door Jean-Pierre, 23 januari 2011 - 18:42.

#7 Jean-Pierre

Jean-Pierre

Ervaren Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 8536 berichten

Geplaatst 23 januari 2011 - 18:42

Logje posten zoals kape voorsteld in post 3,hij zal je dan ook verder door de nog te nemen stappen loodsen.
ZEKER NIET zelf aan de slag gaan met HJT daar dit ernstige gevolgen kan hebben voor je systeem als je de verkeerde zaken verwijderd!!!

#8 ronald1966

ronald1966

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 31 berichten

Geplaatst 23 januari 2011 - 18:50

mischien een beetje domme vraag maar hoe doe je een logje posten??

#9 Jean-Pierre

Jean-Pierre

Ervaren Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 8536 berichten

Geplaatst 23 januari 2011 - 18:52

Heb je gans de tips gevolgd in post 3?

#10 ronald1966

ronald1966

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 31 berichten

Geplaatst 23 januari 2011 - 19:02

ja dat heb ik nu gedaan maar ik vind geen klad blokje wel kan ik een scan doen en dan geeft hij vallerlei informatie die je zou kunnen aan vinken

---------- Post toegevoegd om 19:01 ---------- Vorige post was om 18:56 ----------

ok ik heb het nog eens goed na gelezen en heb nu een vakje met hyjack this tekst dokument

---------- Post toegevoegd om 19:02 ---------- Vorige post was om 19:01 ----------

maar ik krijg hem niet in dit forum

#11 Jean-Pierre

Jean-Pierre

Ervaren Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 8536 berichten

Geplaatst 23 januari 2011 - 19:22

Dus je hebt een .txt bestand van hjt?
Als je nu onderaan het berichtvenster hier op het forum klikt op "Meer opties" dan scrol je iets naar onder en daar staat "Beheer bijlagen".
Klik daarop en dan opent er een venster waar je dan een bijlage kunt uploaden en zo in je bericht plaatsen.
Klik daarvoor op "Bestand toevoegen" , selecteer nu "Bladeren" en ga dan naar de plaats waar dat text document is opgeslagen en selecteer dat.
Bevestig dit nu door te klikken op "Openen" en dan "Uploaden".
Klik nu rechts onderaan dat venster op "Klaar".

Bewerkt door Jean-Pierre, 23 januari 2011 - 19:37.

#12 ronald1966

ronald1966

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 31 berichten

Geplaatst 23 januari 2011 - 19:51

ja ik heb gedaan zoals je zegt maar ik moet even uitzoeken waar het opgeslagen is

---------- Post toegevoegd om 19:38 ---------- Vorige post was om 19:34 ----------

ok gelukt maar nu zegt hij ongeldig bestand

---------- Post toegevoegd om 19:51 ---------- Vorige post was om 19:38 ----------

nee hij blijft maar zeggen ongeldig

#13 Jean-Pierre

Jean-Pierre

Ervaren Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 8536 berichten

Geplaatst 23 januari 2011 - 20:01

ALs je dat .txt document opent door erop te dubbelklikken en je selecteerd de eerste lijn en vervolgens druk je gelijktijdig op ctrl-A dan is gans de text geselecteerd.
Klik nu met je rechtermuisknop op die geselecteerde text en kies copieren.
Open nu op het forum het venster waarin je een bericht schrijft.
Klik in dat witte vlak met de rechter muisknop en selecteer nu plakken.
Werkt dat?

#14 ronald1966

ronald1966

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 31 berichten

Geplaatst 23 januari 2011 - 20:25

ik zal het proberen

---------- Post toegevoegd om 20:25 ---------- Vorige post was om 20:16 ----------

nou het lukyt niet mischien heb ik het verkeerde bestand in welke folder moet hij staan ik blader nu naar computer c schijf en dan naar programmas86

#15 Jean-Pierre

Jean-Pierre

Ervaren Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 8536 berichten

Geplaatst 23 januari 2011 - 20:32

Even wachten op kape nu om je daarmee verder te helpen.

#16 ronald1966

ronald1966

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 31 berichten

Geplaatst 23 januari 2011 - 21:18

ok zal ik doen

#17 kape

kape

Website Beheerder

• Website Beheerder
  • 40890 berichten

Geplaatst 24 januari 2011 - 07:43

Indien je alles correct hebt uitgevoerd zou je het logje moeten vinden in C:\ProgramFiles\TrendMicro\HijackThis ! En dan kan je het op de eerder uitgelegde manier als bijlage aan een bericht hangen of zelfs gewoon in een bericht plakken.

Hebben we je goed geholpen? Overweeg eens een donatie aan PC Helpforum.​

#18 ronald1966

ronald1966

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 31 berichten

Geplaatst 24 januari 2011 - 09:17

ik heb b het inderdaad gevonden maar als ik dubbel klik erop gaat er wel een scherm open met hijack this maar er komt geen text ook niet als ik er nog een keer op klik als ik hem onder in het scherm open zegt hij ongeldig bestand zou ik het ook met mijn rechter muisknop kunnen kopieren en dan plakken of sleepen??

#19 ronald1966

ronald1966

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 31 berichten

Geplaatst 24 januari 2011 - 10:32

Ik heb nog eens een nieuwe scan gedaan met hijack this en hij slaat het op in logfiles ik kan dat niet terug vinden ik vind het wel in programx86 maar volgens mij is dat gewoon het hijack programma en niet de gescande text dit kan ik ook niet slepen en als ik kopieer en ik wil het dan als antwoord in deze ruimte plakken geeft hij geen plakken aan

#20 Jean-Pierre

Jean-Pierre

Ervaren Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 8536 berichten

Geplaatst 24 januari 2011 - 10:57

Als je HJT start selecteer je Do a system scan only.

Knipsel.JPG
Als dat klaar is selecteer je Save log.

Knipsel1.JPG
Er opent nu een nieuw venster waar je kunt selecteren waar het moet worden opgeslagen,best dat je daar de map Documenten neemt.
Bevestig dit door op opslaan te klikken en nu opent er een text document maar dat mag je weg klikken als je de upload functie gaat gebruiken.

Knipsel2.jpg

Als je nu naar de map Documenten gaat dan zie je daar een hjt.txt bestandje staan.

Knipsel3.jpg
Dat load je op hier op het forum in je volgende bericht zoals al in een eerdere post werd uitgelegd.

Bewerkt door Jean-Pierre, 24 januari 2011 - 11:00.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!