Ga naar inhoud

audioapparaat/ mixerapparaat


tomson

Aanbevolen berichten

Ik heb het forum en google reeds goed doorgelopen, doch ik vind geen degelijke oplossing voor mijn probleem. vandaar deze (eerste) post.

Ik heb dus problemen om geluid af te spelen. Het audio-icoontje ontbreekt rechts onderaan. Maar bij apparaatbeheer vind ik geen gele of rode uitroeptekens. Bij audio zelf, krijg ik enkel grijze balkjes en de melding geen audio-apparaat. De problemen zijn begonnen nadat mijn pc vermoedelijk deels gecrasht is, ik heb weliswaar nog niets geherinstalleerd noch een format c gedaan. Na wat opzoekwerk komt overal dezelfde conclusie: probleem geluidskaart---> nieuwe drivers installeren. En daar loopt het mis, mijn (oude) PC is van het merk DELL, maar via hun website lukt het me niet om iets gedownload te krijgen. Concrete gegevens:

Moederbordeigenschappen:

Moederbord ID <DMI>

Moederbordnaam Dell Dell DV051 Chipset

[ Noord Brug: Intel Grantsdale-G i915GV ]

i9Noord Brug Eigenschappen:

i9 Noord Brug Intel Grantsdale-G i915GV

i9 Revisie / Stepping 04 / B1

i9 Verpakkingstype 1210 Pin FC-BGA

i9 Verpakkingsformaat 3.75 cm x 3.75 cm

i10 Core Spanning 1.5 V

i9 In-Order Queue Depth 12

i9Zuid Brug Eigenschappen:

i9 Zuid Brug Intel 82801FR ICH6R

i9 Revisie / Stepping D4 / B2

i9 Verpakkingstype 609 Pin mBGA

i9 Verpakkingsformaat 3.1 cm x 3.1 cm

i10 Core Spanning 1.5 V

i14High Definition Audio:

i14 Type audio-apparaat Intel 82801FB(M) ICH6

i14 Codec naam Onbekend

i14 Codec Identifiacatie FFFFFFFFh

i14 Codec revisie FFFFFFFFh

Geluidskaart: Apparaatbeschrijving Type

Intel 82801FB ICH6 - High Definition Audio Controller [b-2] PCI

Ik heb reeds een driver via real-tek geprobeerd, maar dit heeft niets geholpen. Hopelijk hebben jullie nog tips, Mvg,

Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me gelukt het eerste te downloaden, doch geen resultaat. Die aposcrc4 lukt me niet, ook al geprobeerd om via internet aan andere versies te geraken. Maar zonder resultaat. Ik vind het ook vreemd dat mijn pc het welbekende opstartgeluidje maakt, en dat het me toch niet lukt om muziek af te spelen. Toch al bedankt voor de moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.