Ga naar inhoud

ongeldige installatiekopie


Aanbevolen berichten

Hallo,

Had dit bericht eerst in de Windows-directory geplaatst.

Volgens mij hoort het eigenlijk in deze te staan...

Sorry.

Maar:

Na lange tijd prima werken, is het weer eens zover.

Bij bijna elk programma wat ik opstart verschijnt de melding over bijbehorende .exe file dat het een ongeldige installatiekopie is.

Er staat o.a.:

C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~2\GOEC62~1.dll is niet geschikt voor Windows of het bevat een fout. Probeer het programma...etc. etc..

In bijgaande bestandjes de logs.

De gevonden Malware (8 stuks) zijn verwijderd.

Daarna opnieuw opgestart. Met overigens nog steeds dezelfde bovenstaande melding.

Daarna heb ik bijgaande HJT log gemaakt.

Wat kan er aan de hand zijn?

De vorige keer ben ik hier super geholpen, hopelijk werkt dat nog steeds zo...:-)

Met vriendelijke groet,

Johan Nijsse

hijackthis.log

mbam-log-2011-01-28 (18-08-56).txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het logje van Malwarebytes vertoont nog onopgeloste zaken ... als ik het goed begrijp zijn deze inmiddels verwijderd ?

Download ComboFix van één van deze locaties:

Link 1

Link 2

* BELANGRIJK !!! Sla ComboFix.exe op je Bureaublad op

1. Schakel alle antivirus- en antispywareprogramma's uit, want anders kunnen ze misschien conflicteren met ComboFix. Hier is een handleiding over hoe je ze kan uitschakelen:

Klik hier

2. Het kan voorkomen dat de computer meerdere malen opnieuw gestart moet worden, dit is normaal.

3. Dubbelklik op "Combofix.exe" om de tool te starten.

4. Klik niet in het scherm van Combofix als deze actief is, hierdoor kan de 'tool' vastlopen.

Noot !!! Als er een error wordt getoond met de melding "Illegal operation attempted on a registery key that has been marked for deletion", herstart dan de computer.

5. Wanneer ComboFix klaar is, zal het het een logbestand voor je maken. Post de inhoud van dit logbestand (te vinden als C:\ComboFix.txt) in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zaken van Malwarebyters waren idd verwijderd.

Maar combifix wil niet werken.

Er was een conflict met AVG.

Deze heb ik eerst proberen tijdelijk uit te zetten in het programma zelf.

Dat werkte niet.

Daarna heb ik AVG proberen te verwijderen via het Configuratiescherm

Gaf ook allerlei foutmeldingen. En 100.000x dat berichtje van de ongeldige installatiekopie.

Vervolgens verwijderd met Revo Uninstaller. Dit leek gelukt.

Maar CombiFix blijft zeggen dat AVG geinstalleerd is en dat ie daarom niet werkt.

Nergens een .txt logje te vinden. Soms laat hij een map achter op C:\ met een lange naam van letters en cijfers.

Een andere keer is die map weer niet te vinden.

DUs helaas geen logje.

Wat nu te doen?

Groet en alvast bedankt voor de adequate manier van werken op dit forum,

Johan

---------- Post toegevoegd om 10:11 ---------- Vorige post was om 10:09 ----------

Heb trouwens nog wel dat Google-gebeuren ge-uninstalled.

Nu ben ik van die vervelende melding af.

Helpt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2x geprobeerd, lukt niet.

Ook CCleaner erna gedraaid om resterende rommel op te ruimen in het register ofzo, maar zonder resultaat.

ComboFix wil eer AVG eraf hebben, terwijl het zo op het eerste gezicht nergens meer te zien is.

Gr.

JOhan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.