Ga naar inhoud

Microsoft.NET 1.1 verwijderen


RobertP

Aanbevolen berichten

Het verhaal begint bij het installeren van "Mijn Website" van Easy computing.

Bij het installeren bekom ik volgend bericht "Fout bij automatisch registreren

C/\Windows\system32\Flash\Flash.ocx Fout bij toegang tot het OLE register"

Wanneer ik de Website-software opstart krijg ik: "De toepassing of DLL-bestand C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v 1.1 4322\mscorwks.dll is geen geldige Windows-kopie. Controleer dit op uw installatie diskette"

Ik denk dat het logisch is om .NET 1.1 eraf te gooien, versie 2 is ook geïnstalleerd.

.NET 1.1 kan ik niet verwijderen, noch met Windows uninstaller, noch met Ashampoo, ik krijg het volgend bericht: "Kan dit patchpakker niet openen. Controleer of het patchpakket bestaat en of u toegang tot het patchpakket hebt, of neem contact op met de leverancier (?) om te controleren of het pakket een geldig patchpakket is voor Windows Installer"

Mijn PC is een Fuji Siemens Scaleo (type PC vor iedereen) alles was op voorhand geïnstalleerd.

Ziet er iemand licht in de doolhof??

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen proberen uw probleem op te lossen.

Ik heb enkele maanden terug een gelijkaardig probleem gehad.

Hier heb ik alvast een verwijdertool voor het verwijderen van Net Framework

uitleg:

Aaron Stebner's WebLog : Automated cleanup tool to remove the .NET Framework 1.0, 1.1, 2.0, 3.0 and 3.5

de download is:

http://astebner.sts.winisp.net/Tools/dotnetfx_cleanup_tool.zip

op de uitleg pagina vindt je ook de links naar de versies die je kan downloaden.

Waarschijnlijk is het programma dat je wilt gebruiken niet compatibel met de laatste versie van Net framework of zit er een fout in de 1.1 versie

Laat gerust weten wat de vorderingen zijn, dan kunnen we de volgende stap doen indien nodig

Met vriendelijke groet,

karel

beheerder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor het vlugge antwoord. Ik heb alles uitgevoerd: download, expand, clean-up all versions. Na de heropstart stel ik vast dat v1.0.3705 en v1.1.4322 en v2.0.50727 nog steeds aanwezig zijn. De beveiligingsupdate KB928366 (sp1) raak ik ook niet kwijt.

Doe ik de ganse zaak opnieuw?

Volgende vraag? Is het nodig om alle versies, (1,2 en 3) te installeren of volstaat v3?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de installatie kreeg ik opnieuw "De registratie van de volgende bestanden ... is niet gelukt. Fout bij toegang tot OLE register".

Bestaat er een mogelijkheid om al de files via Explorer te deleten en daarna het register aan te passen? Ik werk met RegSeeker.

mvg

RP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een domme vraag, maar heb je de verschillende .NET Frameworks al proberen te verwijderen langs de gewone weg -> Configuratiescherm -> Software ?

En wat de versies betreft : met XP zou je 2.0 en 3.0 (eventueel) kunnen nodig hebben, met Vista 3.0. Maar alles hangt natuurlijk af van de applicaties die je gebruikt. Zo kan het inderdaad nog wel eens zijn dat je ook de 1.0 of 1.1 nodig hebt voor een toepassing (maar dat zal nog erg weinig voorkomen, denk ik). Persoonlijk heb ik al jaren die 1.0 en 1.1 gedelete en nog nooit heb ik een toepassing naar deze versies weten vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb je een suggestie waar het (blijkbaar) wel gelukt is om alles te verwijderen. Komt erg dicht in de buurt van de suggestie van Karel. Maar misschien helpt dit je nog wat beter op weg.

En nog een domme vraag : die Windows uninstaller uit je eerste bericht is dat deze Windows Installer Clean Up.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.