Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?

Foto
- - - - -

Soluto

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp

#1 Dasle

Dasle

Super Moderator

• Super Moderator
  • 7880 berichten

Geplaatst 01 maart 2011 - 01:47

Soluto Anti-Frustration Software is een handige tool als jij je wel eens afvraagt waarom het opstarten van je pc zo lang duurt. Of wil je gewoon eens weten wat er allemaal geladen wordt bij het starten van Windows.

Het is ook handig voor de tweakers/systeem-tuners onder ons om te kijken of een tweak ook wel daadwerkelijk effect heeft en waar er misschien nog voordeel te halen valt.

De minimale systeem vereisten zijn:
Windows XP, Service Pack 2 en hoger
512 MB RAM en hoger

Microsoft. NET Framework 3.5 SP1
(Soluto installeert indien niet aanwezig)

Download > Soluto Anti-Frustration Software

Bewerkt door kweezie wabbit, 03 april 2012 - 04:25.

#2 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17602 berichten

Geplaatst 01 maart 2011 - 15:50

Heb vanochtend bij wijze van experiment Soluto gedownload en getest op de notebook van mijn vriendin.

Ik was van oordeel dat ie vrij 'normaal' zat qua opstarttijd...ik 'regel' zelf de opstarters via msconfig.

Installatie van Soluto verloopt vlot, er wordt tevens door Soluto een herstelpunt aangemaakt.

Na de installatie krijg je de mogelijkheid om onmiddellijk te rebooten, waarna het programma voor de eerste keer aan de slag gaat.

Alles verloopt zoals weergegeven in de video's die je kan terugvinden in Dasle's link hierboven.

Nadat het programma zijn analyse had gemaakt krijg je drie 'blokken' : probleemloos te verwijderen uit de opstarters, potentieel te verwijderen en absoluut niet te verwijderen (Windows !).
Het programma gaf aan dat het de opstarttijd kon verminderen met 1.96 seconden...je dient er dan wel rekening mee te houden dat Soluto zichzelf nestelt bij de niet-te-verwijderen programma's en zichzelf 2 seconden (bij)geeft bij die opstarters.

Voor mij dus een status quo operatie en tegelijkertijd ergens wel een bevestiging dat het manuele opstartbeheer ok was.
Omdat het programma (in dit geval) niet echt een meerwaarde bood heb ik het verwijderd via Revo Uninstaller, verliep ook vlekkeloos.

Al bij al een leuk en leerzaam experiment, dat zeker voor heel wat mensen zijn nut kan bewijzen.
Volledigheidshalve nog vermelden dat Soluto een database bijhoudt van de opstarters...anderszijds kan je die ook wel raadplegen als leidraad voor 'wel of niet' uitschakelen/opstart vertragen.
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...

#3 Dasle

Dasle

Super Moderator

• Super Moderator
  • 7880 berichten

Geplaatst 01 maart 2011 - 23:12

Goed en duidelijk uitgelegd, bedankt voor de aanvulling :top:

#4 kweezie wabbit

kweezie wabbit

Supervisor

• Supervisor
  • 25720 berichten

Geplaatst 02 maart 2011 - 15:26

Ik was de naam Soluto al wel tegengekomen maar ik kende het programma niet.
Het ziet er wel een interessante tool uit.

---------- Post toegevoegd om 15:26 ---------- Vorige post was om 15:23 ----------

Heb vanochtend bij wijze van experiment Soluto gedownload en getest op de notebook van mijn vriendin.

Op veilig spelen :-)

Als je tevreden bent over ons, vertel het dan aan gans de wereld.
Als je niet tevreden bent, vertel het dan alleen aan ons.

Bezoek onze VIDEOZONE: info in woord en beeld !

#5 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17602 berichten

Geplaatst 02 maart 2011 - 15:31

Op veilig spelen :-)

Mijn laptop is in herstelling (videokaart, zie http://www.pc-helpfo...atbeheer-31578/ ) en mijn vriendin is zo braaf mij haar laptop te lenen...:top:

Waarom heb jij verkeerde gedachten over deze brave jongen?...xD xD xD
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...

#6 karel

karel

Administrator

• Administrators
  • 5533 berichten

Geplaatst 07 maart 2011 - 09:46

Ik vind het vooral handig dat je heel wat programma die je wel gebruikt voorbeeld MSN, itunes services etc kan plaatsen in delay (wacht) om de initiele opstarttijd te versnellen, wat ook meegenomen is.

Is uw probleem OPGELOST?

Laat dit weten met een reactie aub en druk op de OPGELOST knop!!!

- Volg PC-Helpforum op Facebook & Twitter
- Download onze mobiele applicaties voor Android, iOS en BlackBerry hier

#7 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17602 berichten

Geplaatst 24 juni 2011 - 08:25

Nog een leuke workshop gevonden op Youtube (Clickxbe)...omdat we toch al regelmatig vragen kregen over 'hoe werkt dit programma nu eigenlijk' lijkt me dit een prima extra aanvulling en verduidelijking... ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=-gyu4tX3gVY

Bewerkt door Asus, 10 september 2011 - 12:21.
verdwenen link Youtube opnieuw toegevoegd

#8 Dasle

Dasle

Super Moderator

• Super Moderator
  • 7880 berichten

Geplaatst 24 juni 2011 - 19:49

Ja dit lijkt me idd een leuke aanvulling en maakt voor de mensen die het voor het eerst gebruiken wel allemaal heel duidelijk :top:

#9 ricardo425

ricardo425

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 510 berichten

Geplaatst 28 juni 2011 - 09:09

zeer interessant, zal het nogmaals uitvoeren wanneer ik nog eens bij mijn vriendin passeer. Maar dat is niet voor de eerstvolgende dagen.

#10 Ant-99

Ant-99

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 140 berichten

Geplaatst 25 juli 2011 - 22:48

Ik ken het programma ook van Clickx, en ik vind dat het veel meer informatie geeft dan msconfig. Al is msconfig wel krachtiger...

#11 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17602 berichten

Geplaatst 26 juli 2011 - 08:44

Soluto heeft als voordeel dat het aardig wat (meer) info geeft...je krijgt meteen de impact van je handelingen te zien (weergave opstarttijd) en je hebt de delay-functie...bij msconfig is het inderdaad 'alles of niets'.

#12 cobfreak

cobfreak

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 17 berichten

Geplaatst 04 november 2011 - 14:33

na 10% installing komt er plots aborting, het wil niet installeren

#13 PcManJulian

PcManJulian

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 106 berichten

Geplaatst 02 december 2012 - 11:44

heel handig tooltje
mijn laptop start nu 2 min sneller op totaal
echt gebruiken ;D

- - - Updated - - -

heel handig tooltje
mijn laptop start nu 2 min sneller op totaal
echt gebruiken ;D

#14 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17602 berichten

Geplaatst 02 december 2012 - 19:30

2 min sneller dan "normaal" ?...tjakaa !

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!