Ga naar inhoud

Soluto


Dasle

Aanbevolen berichten

Soluto Anti-Frustration Software is een handige tool als jij je wel eens afvraagt waarom het opstarten van je pc zo lang duurt. Of wil je gewoon eens weten wat er allemaal geladen wordt bij het starten van Windows.

Het is ook handig voor de tweakers/systeem-tuners onder ons om te kijken of een tweak ook wel daadwerkelijk effect heeft en waar er misschien nog voordeel te halen valt.

De minimale systeem vereisten zijn:

Windows XP, Service Pack 2 en hoger

512 MB RAM en hoger

Microsoft. NET Framework 3.5 SP1

(Soluto installeert indien niet aanwezig)

Download > Soluto Anti-Frustration Software

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vanochtend bij wijze van experiment Soluto gedownload en getest op de notebook van mijn vriendin.

Ik was van oordeel dat ie vrij 'normaal' zat qua opstarttijd...ik 'regel' zelf de opstarters via msconfig.

Installatie van Soluto verloopt vlot, er wordt tevens door Soluto een herstelpunt aangemaakt.

Na de installatie krijg je de mogelijkheid om onmiddellijk te rebooten, waarna het programma voor de eerste keer aan de slag gaat.

Alles verloopt zoals weergegeven in de video's die je kan terugvinden in Dasle's link hierboven.

Nadat het programma zijn analyse had gemaakt krijg je drie 'blokken' : probleemloos te verwijderen uit de opstarters, potentieel te verwijderen en absoluut niet te verwijderen (Windows !).

Het programma gaf aan dat het de opstarttijd kon verminderen met 1.96 seconden...je dient er dan wel rekening mee te houden dat Soluto zichzelf nestelt bij de niet-te-verwijderen programma's en zichzelf 2 seconden (bij)geeft bij die opstarters.

Voor mij dus een status quo operatie en tegelijkertijd ergens wel een bevestiging dat het manuele opstartbeheer ok was.

Omdat het programma (in dit geval) niet echt een meerwaarde bood heb ik het verwijderd via Revo Uninstaller, verliep ook vlekkeloos.

Al bij al een leuk en leerzaam experiment, dat zeker voor heel wat mensen zijn nut kan bewijzen.

Volledigheidshalve nog vermelden dat Soluto een database bijhoudt van de opstarters...anderszijds kan je die ook wel raadplegen als leidraad voor 'wel of niet' uitschakelen/opstart vertragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was de naam Soluto al wel tegengekomen maar ik kende het programma niet.

Het ziet er wel een interessante tool uit.

---------- Post toegevoegd om 15:26 ---------- Vorige post was om 15:23 ----------

Heb vanochtend bij wijze van experiment Soluto gedownload en getest op de notebook van mijn vriendin.

Op veilig spelen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Nog een leuke workshop gevonden op Youtube (Clickxbe)...omdat we toch al regelmatig vragen kregen over 'hoe werkt dit programma nu eigenlijk' lijkt me dit een prima extra aanvulling en verduidelijking... ;-)

aangepast door Asus
verdwenen link Youtube opnieuw toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.