Ga naar inhoud

Herstelconsole van XP opstarten en gebruiken via de installatie cd.


Jean-Pierre

Aanbevolen berichten

Allereerst hebben we een originele cd van XP nodig .(versie speelt hier geen rol)

Plaats deze in uw cd/dvd station en start daarmee de pc op.

Als het Bios goed is ingesteld , kunnen we ons verwachten aan de tekst die getoond word op onderstaande afbeelding:

post-8298-1417704330,2314_thumb.png

Druk dus op een toets om door te gaan. (Als u niets doet, start de PC alsnog vanaf de harde schijf op.)

Na enkele blauwe schermen zal een opstartmenu komen.

Hier kan u kiezen om Xp te installeren, de herstelconsole te kiezen of om af te sluiten.

We kiezen dus voor de herstelconsole en drukken daarom op R (Repair).

Druk dan op ENTER als deze vraagt om de toetsenbord indeling te wijzigen. Kies Belgisch-nederlands als u in AZERTY wilt werken.

Na het kiezen van de indeling komt de aanmelding (in dos) van uw Windows installaties. Meestal is er dit maar 1, maar als u met verschillende windows' werkt, zijn er hier meerdere aanmeldingen mogelijk.

Kies het getal van de windows die u wilt herstellen en druk dan op Enter.

Er wordt altijd gevraagd om een administrator wachtwoord maar meestal is dat gewoon Blanko , hebt u wel bij de eerste installatie een Administrator paswoord opgegeven dan vult u dat daar in.

Nu krijgt u een zwart dosscherm met een opdrachtprompt - C:\windows.

Dat betekent dat u herstelconsole succesvol hebt opgestart.

aangepast door Jean-Pierre
afbeelding op full size gezet
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Als je dat doet dan zie ik alleen C:\Windows staan met een wit vierkant blokje erachter, betekent dat dat hij wel wat doet?

Als ik dan op enter druk dan komt dat woord nog een keer. Je ziet niets gebeuren.

Ik doe dat op mijn compleet doodzieke xpeetje. Die allerlei foutmeldingen gaf.

---------- Post toegevoegd om 21:05 ---------- Vorige post was om 20:57 ----------

Dus help ingetoetst en dan krijg ik een lijst opdrachten waarvan ik niet weet welke ik moet intoetsen om te repareren. Weet u dat?

Ik weet niet of ik hier vragen mag stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij dat blokje moet je 1 intypen, dan komt er waarschijnlijk c:\windows, en daar kan u het commando sfc /scannow. Ik weet wel niet of je dat daar rechtstreeks kan intypen.

Stel je vraag anders eens op het hoofdforum bij de categorie "Windows" of vraag uitleg aan Jean-Pierre, de maker van deze handleiding, die kan u beter helpen.

Hier kan je je vraag posten:

http://www.pc-helpforum.be/f167/

Klik bovenaan op "Nieuwe discussie starten" zodat je je vraag kan stellen. Kies ook je juiste besturingssysteem!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.