Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?


Foto
- - - - -

probleem met adobe acrobat/reader


  • Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp

#1 luckyrene

luckyrene

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 5 berichten

Geplaatst 08 maart 2011 - 00:27


Hallo,
Ik werk met windows XP en adobe reader X.
Als ik een PDF document probeer te openen krijg ik de melding: er is een probleem met adobe acrobat/reader. Als het programma actief is moet u het afsluiten en opnieuw proberen (103:103).
Ik krijg echter steeds opnieuw dezelfde melding. Ik heb de software al gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft.

#2 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27426 berichten

Geplaatst 08 maart 2011 - 01:06

Klik eens op de adobe reader icoontje op uw desktop en opent het.
Mogelijk moet adobe de reader nog instellen.

#3 luckyrene

luckyrene

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 5 berichten

Geplaatst 08 maart 2011 - 12:37



Hallo stegisoft,
heb het gedaan, maar ik krijg dezelfde foutmelding

#4 Asus

Asus

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 17596 berichten

Geplaatst 08 maart 2011 - 14:42

Hallo luckyrene,

de PDF'jes die je wil bekijken, wil je die rechtstreeks op je pc bekijken, m.a.w. staan die op je pc opgeslagen ?...

Of, andere mogelijkheid, wil je die online bekijken ?...en, zo ja op deze vraag : via welke browser probeer je dan de PDF's te bekijken ?...

Als extraatje nog eventjes vermelden dat Foxit Reader een mogelijk alternatief kan zijn voor Adobe Reader, info en gratis download vind je hier : ( Foxit Reader | Gratis Software Site ).

Grtjs.
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...

#5 clarkie

clarkie

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 20992 berichten

Geplaatst 08 maart 2011 - 19:30

Heb je windows xp met service pack3 ?
Want dat is één van de systeemvereisten voor adobe reader x.

#6 Asus

Asus

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 17596 berichten

Geplaatst 16 maart 2011 - 09:08

Hallo luckyrene,

ben je er uit geraakt met de aangeboden tips of heb je graag dat we verder zoeken naar een mogelijke oplossing ?...

Grtjs.
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...

#7 luckyrene

luckyrene

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 5 berichten

Geplaatst 16 maart 2011 - 17:21

Helaas, ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Ik krijg geen enkel document van adobe reader (PDF) geopend. Niet diegene die ik via mail binnenkrijg, noch opgeslagen documenten. Ik probeer eens met foxit reader. Hoe kan ik zien welk windows xp service pack ik heb (1;2;3)? Alvast bedankt

#8 Asus

Asus

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 17596 berichten

Geplaatst 16 maart 2011 - 17:41

Hallo,

ga via 'start' naar 'uitvoeren'... typ nu winver.exe in het venster en klik op ok of enter.

Je Windows versie wordt weergegeven.

Laat in een volgend berichtje weten welke versie je hebt.

Grtjs.
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...

#9 luckyrene

luckyrene

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 5 berichten

Geplaatst 17 maart 2011 - 12:24

ik heb windows versie 5.1; service pack 3

#10 clarkie

clarkie

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 20992 berichten

Geplaatst 17 maart 2011 - 17:05

Is dat probleem gekomen sinds je adobe reader X gebruikt?

#11 luckyrene

luckyrene

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 5 berichten

Geplaatst 18 maart 2011 - 09:00

jawel, maar met andere versies blijft het probleem

#12 clarkie

clarkie

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 20992 berichten

Geplaatst 18 maart 2011 - 17:30

doe het volgende, laat dan weten of er verandering is.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.
Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.
Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.
Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

#13 clarkie

clarkie

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 20992 berichten

Geplaatst 21 april 2011 - 19:17

Dag luckyrene,

Is je probleem opgelost?




0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!