Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?


Foto
- - - - -

Windows Vista Update Code 8024A000


  • Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp

#1 Hannes_H

Hannes_H

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 55 berichten

Geplaatst 02 april 2011 - 15:41


Beste

ik heb een laptop geherinstalleerd(Toshiba Sattelite p300). Nu wilt deze geen updates doen. Ik krijg altijd de foutmelding: Code 8024A000. Ik heb al redelijk wat rondgezocht op het internet maar nog geen goede oplossing gevonden.
Deze oplossingen heb ik al uitgeprobeert:
- Vista update error code 8024A000 in Windows Update
1) Go to Start -> Run
2) Type in MSCONFIG and press enter
3) Under the 'BOOT' tab, tick the 'Safe Boot' box and select 'Minimal'
4) Press OK and proceed to restarting the computer when prompted
5) Once computer restarts log in and open Window Explorer
6) Navigate to your Windows directory and look for SoftwareDistribution
folder
7) Rename this folder to SoftwareDistribution.old
8) Go back into MSCONFIG and turn off 'Safe Boot' and restart
9) Run Windows update again.

Deze methode had ik zwaar mijn twijfels bij en heeft dus ook niets uigehaalt.
Een BIOS-update is het ook niet want er is geen beschikbaar.
Heb het systeem ook al meerde malen geherinstalleerd maar dit heeft ook niets uitgehaald. Ik heb gebruik gemaakt van recovery cd's dus niets illegaal.

Iemand dit probleem ook gehad ?

Alvast bedankt

#2 Dasle

Dasle

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 7877 berichten

Geplaatst 02 april 2011 - 15:51

Zijn je tijds en landinstellingen correct ingesteld?

#3 clarkie

clarkie

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 20965 berichten

Geplaatst 02 april 2011 - 15:52

controleer of de voor Windows Update noodzakelijke service Windows Modules Installer niet is uitgeschakeld.

Typ in het venster zoeken het volgende: SERVICES.MSC
Schakel indien op uit windows modules installer terug aan.

Herstel tevens de instellingen van Internet Explorer (Extra, Internetopties, tabblad Geavanceerd, knop Opnieuw instellen), dat wil ook nog wel eens helpen.

#4 Hannes_H

Hannes_H

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 55 berichten

Geplaatst 05 april 2011 - 16:12

@Dasle. Deze heb ik nagekeken en staat goed. Tijdzone Brussel en tijd en datum staat correct.
@Clarkie. Deze 2 optie's heb ik al geprobeert maar ook geen enkel defect. Ik heb ondertussen contact gelegd met Toshiba. Hopelijk kunnen zij mij verder helpen. Ook heb ik een formulier ingevult en naar Microsoft opgestuurd(van op support.microsoft.com). Hier heb ik nog geen respons op gekregen. Hopelijk kan er mij hier toch iemand voorthelpen
Alvast bedankt @ Dasle & Clarkie

Cheers

#5 clarkie

clarkie

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 20965 berichten

Geplaatst 05 april 2011 - 16:37

Die updates gebeuren die via automtische updates?
Heb je al eens geprobeerd om een update manueel te doen? werkt dat wel?

#6 Hannes_H

Hannes_H

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 55 berichten

Geplaatst 06 april 2011 - 10:45

Hij zoekt zelfs geen Updates. Ik krijg onmiddelijk de foutcode als ik op "naar updates zoeken" klik.
Ik heb ondetussen een reply van Toshiba gekregen. Met verschillende commands. Maar dit bleek ook niet te helpen.
Ik blijf zoeken...

Cheers

#7 clarkie

clarkie

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 20965 berichten

Geplaatst 06 april 2011 - 19:24

Heb je deze link al geprobeerd?




0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!