Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?

Foto
- - - - -

Hoe maak ik een printscreen met het knipprogramma in Windows 7?

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
2 reacties op dit onderwerp

#1 Jean-Pierre

Jean-Pierre

Ervaren Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 8536 berichten

Geplaatst 09 april 2011 - 10:04

Een goed alternatief voor het gekende Printscreen is "Knipprogramma",deze is in zowel Windows 7 als Windows Vista aanwezig.
Hieronder leg ik het gebruik ervan even stap voor stap uit.

Om een afbeelding te maken met het "Knipprogramma" zorg je allereerst dat het venster waarvan je een afbeelding wil maken geopend is.
Nu ga je naar Start-Alle programma's-Bureau-accessoires-"Knipprogramma".

Afbeelding 1.jpg

Als je nu op "Knipprogramma" klikt krijg je onderstaande venster te zien met een vergrijsd scherm op de achtergrond.

Afbeelding 2.jpg

Je ziet nu dat je muiscursor is veranderd in een kruisje/plus teken.
Hiermee kun je nu het eerder geselecteerde venster waarvan je een afbeelding wil maken omkaderen en dan krijg je onderstaande venster.

Afbeelding 3.jpg

Als je nu op het Diskette icoontje klikt in de menubalk bovenaan dan kun je het zonet geselecteerde venster opslaan.

Afbeelding 4.jpg

Eens op dat icoon geklikt krijg je dus onderstaande venster te zien waarin je de LOCATIE - NAAM VAN HET BESTAND en BESTANDSINDELING kunt instellen.

Afbeelding 5.jpg

LOCATIE - Afbeeldingen
NAAM VAN HET BESTAND - Persoonlijke herkenbare keuze
BESTANDSINDELING - JPG/JPEG(Is de meest gebruikte)
Hier onder als verduidelijking in volgorde de afbeeldingen.

Afbeelding 8.jpg

Afbeelding 7.jpg

Afbeelding 6.jpg

Nu nog enkel op de knop Opslaan klikken en je afbeelding word op de geselecteerde PLAATS onder de geselecteerde NAAM in het geselecteerde BESTANDSTYPE opgeslagen.

Afbeelding 9.jpg

Veel succes en plezier met het gebruik van deze eenvoudige manier om een afbeelding te maken van een geselecteerd deel van wat er op je scherm is vertoond.

BELANGRIJK: Het knipprogramma is niet aanwezig bij Windows 7 Starter en in Windows XP!!!

------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je liever Paint om een printscreen te maken? Volg dan deze (klik erop!!) handleiding.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bewerkt door Kurtt, 21 november 2011 - 22:10.
link over Paint van Superjona toegevoegd

#2 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17575 berichten

Geplaatst 27 april 2011 - 16:25

Naar mijn bescheiden mening verdient dit topic eigenlijk het label 'belangrijk'...verdomd handig om naar te refereren in topics...

Een afbeelding, zowel bij een vraag als bij een aangeboden tip / oplossing, maakt dikwijls veel meer duidelijk dan 10 lijnen tekst...:top:
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...

#3 Kurtt

Kurtt

Ervaren Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 6452 berichten

Geplaatst 15 juni 2011 - 18:50

Reacties op handleidingen zijn niet mogelijk.

Hebt u een computervraag met betrekking tot het knipprogramma?
Stel ze dan op ons Windows 7 forum (KLIK).

Bewerkt door Jean-Pierre, 15 juni 2011 - 18:59.

- Tientallen tips over Windows én Office vindt u HIER.
- Hoe voeg ik een bijlage toe in mijn bericht? Lees HIER.
- Vraag opgelost? Druk dan op de knop "Markeren als opgelost".

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

1 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

rafke-pc

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!