Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?


Foto
- - - - -

Bad_pool_caller


  • Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp

#1 athlon

athlon

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 43 berichten

Geplaatst 16 april 2011 - 15:05


hallo , ik heb sinds enkele dagen terug al 2 x een Blue screen met BAD POOL CALLER erop gekregen..
ik weet niet waardoor dit komt , al heb ik wel gelezen op het net dat het kan verholpen worden door bepaalde drivers te updaten.. ik weet wel niet hoe ik te weten kan komen welke drivers ik moet opstarten.
misschien wel op te merken dat het probleem zich voordoet sinds ik de nieuwe firefox heb gedownload en ongeveer op hetzelfde moment microsoft office enterprise 7 heb geïnstalleerd , al kan dat toevallig zijn.

alle programma's zijn legaal en onder licentie

#2 clarkie

clarkie

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 21005 berichten

Geplaatst 16 april 2011 - 15:35

Download Blue Screen View.
Start het programma op.
Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en MInidumps(.dmp-bestand).
Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.
Je zal nu een overzicht krijgen.
Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:
bug check string
bug check code
caused by driver

#3 athlon

athlon

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 43 berichten

Geplaatst 16 april 2011 - 15:41



BAD_POOL_CALLER
0x000000c2
ndis.sys

#4 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27427 berichten

Geplaatst 16 april 2011 - 15:55

Dat is zeer moeilijk achter te halen.
Meestal is het een geheugen fout maar het kan ook een IRQ fout zijn. (In bios geweest?)
Hebt je laatst iets gewijizigd?

Indien het pas is gebeurd dan kan je proberen om herstelpunt terug te zetten.

#5 athlon

athlon

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 43 berichten

Geplaatst 16 april 2011 - 16:40

niets gewijzigd de laatste tijd , er zijn geen herstelpunten gevonden ( enkele weken terug waren er nochtans wel van die automatische herstelpunten , maar die zijn verdwenen blijkbaar...

#6 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27427 berichten

Geplaatst 16 april 2011 - 16:52

Ga eens naar configuratiescherm / herstel
Probeer daar eens te kijken of je wel kan terug zetten.

#7 athlon

athlon

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 43 berichten

Geplaatst 16 april 2011 - 16:58

dat was ook wat ik eerder had gedaan , maar hij zegt gewoon geen herstelpunten gevonden blablabla .. maak herstelpunt aan

#8 clarkie

clarkie

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 21005 berichten

Geplaatst 16 april 2011 - 17:48

Ben je gebruiker van daemon tools?

#9 athlon

athlon

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 43 berichten

Geplaatst 16 april 2011 - 18:02

ik had een triall versie van een aantal dagen staan , maar deze heb ik reeds verwijderd

Bewerkt door athlon, 16 april 2011 - 18:04.


#10 clarkie

clarkie

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 21005 berichten

Geplaatst 16 april 2011 - 19:25

Als het nog niet verwijderd is verwijder daemon tools.
Verwijder de driver sptd.sys volgens de methode in deze link.
Let op er is een 32 en 64 bit.

daemontools.PNG

#11 clarkie

clarkie

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 21005 berichten

Geplaatst 02 mei 2011 - 20:24

Dag Athlon,

Is je probleem opgelost?
Je mag dan op de knop "markeer als opgelost klikken". ;-)


Tips over Windows 8 vind je hier (klik erop).

Maak regelmatig een systeemback-up van de Windows-partitie !!!





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!