Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?


Foto
- - - - -

Windows 7 (32bit) en groot probleem met Windows Installer


  • Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
9 reacties op dit onderwerp

#1 Thowra

Thowra

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 4 berichten

Geplaatst 16 april 2011 - 18:17


Beste helpers,

Ik heb sinds eergisteren een groot probleem met Windows Installer. Het openen van bijv. een Microsoft Office Word 2007 bestand lukt niet, en geeft een pop up venster van de Windows Installer weer, met de mededeling dat het bezig is te installeren/openen.

Ook het verwijderen van een programma via het configuratiescherm lukt niet en krijg ik een foutmelding van dezelfde Windows Installer. Ook is een aantal keren een crash ontstaan die over ging naar een bluescreen. Op het internet wordt ik ook niets wijzer en heb al verschillende 'oplossingen' uitgevoerd , waaronder het opnieuw starten en installeren van Windows Installer. Dit alles zonder resultaat. Behalve dat de crash naar bluescreen sinds vandaag niet meer is voorgevallen. Systeemherstel heeft ook niets uitgehaald om WI goed te laten draaien.

In sommige gevallen krijg ik een pop up venster waarop staat dat: ' De functie die u wilt gebruiken bevindt zich op een netwerkbron die niet beschikbaar is'. Voor mij erg vaag omdat ik Windows 7 draai als administrator. Wie o wie herkent dit probleem en heeft hier ervaring mee om tot een oplossing te komen? Eventueel wil ik wel een hjackthis logje laten zien.

De problemen ontstonden min of meer nadat ik via ZonAlarm de melding kreeg dat er een draadloosnetwerk voorhanden was bij mij in de buurt. Maar ik draai deze pc analoog en niet draadloos. Maar het kan ook zijn na een tal van Windows updates die automatisch werden uitgevoerd. Tsja... :hmpf:

Alvast een dikke dank voor de hulp! ;-)

Vriendelijke groet, Jeroen






Het Hjackthis logje van vandaag voor de duidelijkheid.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 18:27:12, on 16-4-2011
Platform: Windows 7 (WinNT 6.00.3504)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7600.16722)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Intel\Intel® Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
C:\Program Files\CyberLink\Power2Go\CLMLSvc.exe
C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\avgnt.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\acrotray.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\CheckPoint\ZAForceField\ForceField.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Google
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: ContributeBHO Class - {074C1DC5-9320-4A9A-947D-C042949C6216} - C:\Program Files\Adobe\/Adobe Contribute CS4/contributeieplugin.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: BitComet ClickCapture - {39F7E362-828A-4B5A-BCAF-5B79BFDFEA60} - C:\Program Files\BitComet\tools\BitCometBHO_1.4.12.6.dll
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: ZoneAlarm Toolbar Registrar - {8A4A36C2-0535-4D2C-BD3D-496CB7EED6E3} - C:\Program Files\CheckPoint\ZAForceField\TrustChecker\bin\TrustCheckerIEPlugin.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: Java™ Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: SmartSelect - {F4971EE7-DAA0-4053-9964-665D8EE6A077} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Contribute Toolbar - {517BDDE4-E3A7-4570-B21E-2B52B6139FC7} - C:\Program Files\Adobe\/Adobe Contribute CS4/contributeieplugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IAStorIcon] C:\Program Files\Intel\Intel® Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CLMLServer] "C:\Program Files\CyberLink\Power2Go\CLMLSvc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [avgnt] "C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\avgnt.exe" /min
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AdobeCS4ServiceManager] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\CS4ServiceManager\CS4ServiceManager.exe" -launchedbylogin
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Acrobat Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\Acrobat_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 8.0] "C:\Program Files\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe_ID0ENQBO] C:\PROGRA~1\COMMON~1\Adobe\ADOBEV~1\Server\bin\VERSIO~2.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DigidesignMMERefresh] C:\Program Files\Digidesign\Drivers\MMERefresh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ZoneAlarm Client] "C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ISW] "C:\Program Files\CheckPoint\ZAForceField\ForceField.exe" /icon="hidden"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes' Anti-Malware] C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETWORK SERVICE')
O8 - Extra context menu item: &D&ownload &met BitComet - res://C:\Program Files\BitComet\BitComet.exe/AddLink.htm
O8 - Extra context menu item: &D&ownload alles met BitComet - res://C:\Program Files\BitComet\BitComet.exe/AddAllLink.htm
O8 - Extra context menu item: Append Link Target to Existing PDF - res://C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Append to Existing PDF - res://C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert Link Target to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MIF5BA~1\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MIF5BA~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MIF5BA~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MIF5BA~1\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: BitComet - {D18A0B52-D63C-4ed0-AFC6-C1E3DC1AF43A} - res://C:\Program Files\BitComet\tools\BitCometBHO_1.4.12.6.dll/206 (file missing)
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O16 - DPF: {20A60F0D-9AFA-4515-A0FD-83BD84642501} (Checkers Class) - http://messenger.zon...kr.cab56986.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zon...nt.cab56907.cab
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zon...er.cab56986.cab
O16 - DPF: {FD0B6769-6490-4A91-AA0A-B5AE0DC75AC9} (Performance Viewer Activex Control) - https://secure.logme...trl.cab?lmi=100
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O23 - Service: Adobe Version Cue CS4 - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Adobe Version Cue CS4\Server\bin\VersionCueCS4.exe
O23 - Service: Avira AntiVir Scheduler (AntiVirSchedulerService) - Avira GmbH - C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\sched.exe
O23 - Service: Avira AntiVir Guard (AntiVirService) - Avira GmbH - C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\avguard.exe
O23 - Service: Digidesign MME Refresh Service (DigiRefresh) - Digidesign, A Division of Avid Technology, Inc. - C:\Program Files\Digidesign\Drivers\MMERefresh.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Acresso Software Inc. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: Intel® Rapid Storage Technology (IAStorDataMgrSvc) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel® Rapid Storage Technology\IAStorDataMgrSvc.exe
O23 - Service: ZoneAlarm Toolbar IswSvc (IswSvc) - Check Point Software Technologies - C:\Program Files\CheckPoint\ZAForceField\IswSvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: ProtexisLicensing - Unknown owner - C:\Windows\system32\PSIService.exe
O23 - Service: NVIDIA Stereoscopic 3D Driver Service (Stereo Service) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\3D Vision\nvSCPAPISvr.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Check Point Software Technologies LTD - C:\Windows\System32\ZoneLabs\vsmon.exe

End of file - 10266 bytes

Bewerkt door Thowra, 16 april 2011 - 18:20.


#2 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27430 berichten

Geplaatst 16 april 2011 - 18:41

Ik zal eerst onze expert vragen om naar uw log te kijken. Even geduld tot hij online is.

#3 kape

kape

    Website Beheerder

  • Website Beheerder
  • 40936 berichten

Geplaatst 16 april 2011 - 19:13

Logje HijackThis ziet er volkomen OK uit.

Hebben we je goed geholpen? Overweeg eens een donatie aan PC Helpforum.​


#4 clarkie

clarkie

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 21005 berichten

Geplaatst 16 april 2011 - 20:30

Ga naar Start, dan Uitvoeren.
In het lege venster typ je msiexec /regserver (let op de spatie na msiexec) .
Druk op Enter en herstart de computer.

#5 Thowra

Thowra

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 4 berichten

Geplaatst 16 april 2011 - 20:48

Dank voor de hulp. Ik zal de opdracht van Clarkie uitvoeren. Bij mijn weten heb ik dit wel eerder gedaan. Daarna meld ik mij weer.

---------- Post toegevoegd om 21:48 ---------- Vorige post was om 21:38 ----------

Helaas wat ik dus al dacht. Nog steeds verschijnt er bij het openen naar Windows Office 2007 de gewraakte pop up venster.
Ook komt deze pop up venster terug"De functie die u wilt gebruiken bevindt zich op een netwerkbron die niet beschikbaar is'

Hoe verder?

grtz Jeroen

#6 clarkie

clarkie

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 21005 berichten

Geplaatst 16 april 2011 - 21:08



Heb je dit al geprobeerd?

Maak wel eerst een backup van je register.
http://www.pc-helpfo...ckup-van-33006/


Waren er ook updates voor office bij?

Bewerkt door clarkie, 16 april 2011 - 21:12.
updates office


#7 Thowra

Thowra

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 4 berichten

Geplaatst 16 april 2011 - 21:18

Hoi Clarkie, dank voor de hulp! Helemaal goed. Ik heb inmiddels een back up gemaakt van het register. Omdat ik vanaf nu weg moet wil ik deze handeling morgen gaan proberen. Hoop dan meer resultaat te boeken. Nogmaals dank en ik houd je op de hoogte!
Er zaten idd updates van Office bij. Maar dat waren updates van na het probleem met WI.
Gek genoeg pakte deze wel en een 4 tal updates niet waaronder NEt framework.

Grtz Jeroen

Bewerkt door Thowra, 16 april 2011 - 21:20.


#8 Thowra

Thowra

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 4 berichten

Geplaatst 17 april 2011 - 16:58



Dag Clarkie, ik meld mij weer. :)


Helaas. Beide mogelijkheden geprobeerd maar zonder resultaat.:thumpdown:
Om toch bestanden te kunnen inzien heb ik MS Word viewer gedownload. Na installatie wederom een crash en vervolgens kwam er weer een blauw scherm tevoorschijn.

Om moedeloos van te worden. In alle eerlijkheid moet ik wel zeggen dat ik Office niet op een egale manier verkregen heb. Bij aanschaf van de PC zat er een probeerversie bij en heb deze later met behulp van torrents omgezet tot werkend programma. Alleen is het dan raar dat ik de uninstall ook niet gedaan kan krijgen.

Alle hulp is nog steeds welkom.

Jeroen

#9 clarkie

clarkie

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 21005 berichten

Geplaatst 17 april 2011 - 17:05



Het probleem komt door een slechte installatie.
Je office is niet legaal werkend, dus mag ik je niet verder helpen wegens forumregels.
Sorry.

#10 Kurtt

Kurtt

    Ervaren Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 6452 berichten

Geplaatst 17 april 2011 - 17:34

Beste Thowra,

Wij hebben uw discussie gesloten wegens het vermoeden van illegale praktijken. Office illegaal installeren is een schending van de wetgeving op het copyright. Als forum mogen/willen/kunnen we hier geen hulp aanbieden om zelf niet in problemen te komen.

Bij vragen of opmerkingen mag u me per privébericht contacteren.

Vriendelijke groeten,

Kurtt




0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!