Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?


Foto
- - - - -

Geen geluid


  • Log in om te reageren
36 reacties op dit onderwerp

#1 tutterfut

tutterfut

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 19 berichten

Geplaatst 15 mei 2011 - 12:25


Beste forumleden, sinds enkele dagen heb ik problemen met me geluid. Mijn pc herkent de boxen wel, en ook met de geluidskaarten is er niets mis , maar toch hoor ik niets. Dus mijn pc zelf genereert eigenlijk geen geluid. Heb reeds drivers herinstalleerd maarjah zoals te verwachten was haalde dit niets uit. Ook zie ik bij configuratiescherm-->geluid het balkje van volume niet stijgen als ik iets afspeel...Weet iemand een oplossing want zonder geluid is mr stil...

M.V.G tutterfut, :-)

ps:Ojah, mochten jullie er iets ana hebbe, 3 weken geledne had ik plotseling het probleem dat me audioservice niet opstartte bij aanmelden ook al stond er bij services 'audio' automatisch opstarten, heb dat dan a.d.v hijack opgelost...

Bewerkt door tutterfut, 15 mei 2011 - 12:29.


#2 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27417 berichten

Geplaatst 15 mei 2011 - 15:19

Staat in configuratiescherm / geluid niet per ongeluk op HDMI ?
Hebt je op de toetsenbord het geluid niet per ongeluk uitgezet?

#3 tutterfut

tutterfut

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 19 berichten

Geplaatst 15 mei 2011 - 15:39

Zie nergesn 'HDMI'...
geluid staat aan, batterijen vann toetsenbord wel haast leeg maar heeft er niets mee te maken..., ook geluid v/h scherm zelf staat aan, maar vb als ik headset aansluit hoor ik niets, dus is het iets met windows zelf...

Bewerkt door tutterfut, 15 mei 2011 - 15:41.


#4 clarkie

clarkie

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 20973 berichten

Geplaatst 15 mei 2011 - 15:43

Heb je in het tabblad afspelen het vinkje bij "luidsprekers" staan?
geluid4.png


Tips over Windows 8 vind je hier (klik erop).

Maak regelmatig een systeemback-up van de Windows-partitie !!!


#5 tutterfut

tutterfut

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 19 berichten

Geplaatst 15 mei 2011 - 15:46

Ja, heb ook al andere aparten als standaard aangevinkt, haalt niets uit...:)
En kan bijvoorbeeld ook niet 'geluid testen', want dan komt er 'testtoon kan niet afgespeeld worden'

#6 tutterfut

tutterfut

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 19 berichten

Geplaatst 15 mei 2011 - 16:02

Knipsel.jpg

Kijk...(niet op koala achtergrond letten...;))

#7 clarkie

clarkie

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 20973 berichten

Geplaatst 15 mei 2011 - 16:08

Heb je hijackthis zelf uitgevoerd?

Als het een merk-pc is geef dan eens het merk, model en modelnummer door.

Voer ook onderstaande uit:

Download en installeer Speccy.
Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".
In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.


Tips over Windows 8 vind je hier (klik erop).

Maak regelmatig een systeemback-up van de Windows-partitie !!!


#8 tutterfut

tutterfut

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 19 berichten

Geplaatst 15 mei 2011 - 17:27

Jah, zelf uitgevoerd...
Acer aspire X3950, had dit niet vermeld aangezien het hardware probleem is... maar goed...http://speccy.pirifo...USu47J4E6tjSXVY

#9 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27417 berichten

Geplaatst 15 mei 2011 - 17:32

Indien je windows 7 hebt dan deze downloaden en installeren.

#10 tutterfut

tutterfut

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 19 berichten

Geplaatst 15 mei 2011 - 17:47

het is bezig...alvast bedankt allemaal om te antwoorden...:)

---------- Post toegevoegd om 18:47 ---------- Vorige post was om 18:34 ----------

Na het programma m'n audio had verwijderd, en ik terug opstartte kwam er wel reeds stuurprogramma installeren, rood kruisje door geluid ging weg, dan runde ik het programma(zoals aangegeven) nog eens en toen installeerde het de driver. Hierna restartte ik weer, helaas zonder resultaat ....
Oh snap wat je bedoelt nu, uh ik kan dat eens doen, denk je dat het enig verschil zou maken?
(even later) heb het gedaan, werkt nog steeds niet :'(

Bewerkt door tutterfut, 15 mei 2011 - 18:19.


#11 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27417 berichten

Geplaatst 15 mei 2011 - 17:58

Hebt je met de rechtermuisknop op download en dan run as administrator geklikt?

#12 tutterfut

tutterfut

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 19 berichten

Geplaatst 15 mei 2011 - 18:06

Hoe bedoel je? ik heb geopend, setup uitgevoerd, pc herstart, setup heruitgevoerd, en weer herstart?

#13 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27417 berichten

Geplaatst 15 mei 2011 - 18:42

Zoals je in bijlage kan zien.
Dus op setup en dan run as administrator

Bijgevoegde Thumbnails

  • administrator.jpg


#14 tutterfut

tutterfut

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 19 berichten

Geplaatst 15 mei 2011 - 21:46

Ow, srr, had al reactie gewijzigd normaal, blijkbaar niet op 'reageren' geklikt -.-, toch bedankt voor de bijlage, dus jah dit heb ik gedaan, helaas zonder effect, ow nu zie ik het, bij vorige reactie, reactie #10 heb ik het geschreven...Moet ik hijjack-logje posten?

#15 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27417 berichten

Geplaatst 15 mei 2011 - 23:40

Ge mag een hijjack-logje posten.

#16 tutterfut

tutterfut

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 19 berichten

Geplaatst 16 mei 2011 - 15:52

[ATTACH]10807[/ATTACH]
Hier is het...

Bijgevoegde Bestanden



#17 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27417 berichten

Geplaatst 16 mei 2011 - 18:20

Ik zal onze expert verwittigen. Even geduld tot hij online is.

#18 tutterfut

tutterfut

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 19 berichten

Geplaatst 16 mei 2011 - 22:20

Hahah, k , srr dat ik maar op bepaalde moment terug antwoord, maar heb heel wat huiswerk te doen,(grieks,latijn wiskunde, -.-.....) Niet dat ik slim wil doen fzoh, anders zou ik hier geen hulp vragen ;), echt al bedankt trouwens jouw kostbare tijd hierin te steken :P

#19 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27417 berichten

Geplaatst 16 mei 2011 - 22:45

grieks,latijn wiskunde


Als je dat kan bent je een heel pienter iemand.
Grieks en Latijn heb ik nooit gehad omdat ik nooit naar Griekenland of Rome gaat.
Wiskunde heb ik nooit gehad maar dat is niet zo moeilijk hé

Bewerkt door stegisoft, 17 mei 2011 - 08:19.


#20 kape

kape

    Website Beheerder

  • Website Beheerder
  • 40875 berichten

Geplaatst 17 mei 2011 - 07:34

Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://search.babylo...60ae29000000000 000d027880c8f5f&tlver=1.4.19.19&affID=17160
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: (no name) - {e8de9422-3b2c-4243-bf6f-235da84d8ef8} - (no file)
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe,
O2 - BHO: Conduit Engine - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files (x86)\ConduitEngine\prxConduitEngine.dll
O2 - BHO: (no name) - {e8de9422-3b2c-4243-bf6f-235da84d8ef8} - (no file)
O3 - Toolbar: Conduit Engine - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files (x86)\ConduitEngine\prxConduitEngine.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {e8de9422-3b2c-4243-bf6f-235da84d8ef8} - (no file)
O4 - HKLM\..\Policies\Explorer\Run: [RWXXUHD] rundll32 "C:\Windows\SysWOW64\untfsx.dll",NLZK

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".
Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.
Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.
Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.
MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.


Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Hebben we je goed geholpen? Overweeg eens een donatie aan PC Helpforum.​





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!