Ga naar inhoud

Lacie externe schijf niet meer herkend


TDC

Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik mijn Lacie 750 GB externe harde schijf (type N2870, USB 2.0) iets te snel losgekoppeld tijdens het kopiëren van bestanden op mijn laptop (Toshiba Satellite P200-1A4 met Vista). Ik kreeg toen een melding dat de schijf moest geformatteerd worden om verder te kunnen gebruiken. Daar had ik uiteraard geen zin in, maar sindsdien lijkt mijn laptop hem inderdaad niet meer te herkennen. Gelukkig lijkt de schijf niet onherroepelijk beschadigd.

* de schrijf draait nog normaal en mijn pc geeft het herkenningstoontje bij het aan- en loskoppelen van de disk.

* Andere USB-poort proberen geeft geen resultaat.

* is niet meer zichtbaar in 'Computer'

* niet meer zichtbaar in Schijfbeheer. Wordt ook niet meer herkend als ik daar kies voor "Schijven opnieuw controleren".

* Via Apparaatbeheer - Schijfstations is de schijf wel opgenomen als "Hitachi HDT721075SLA380 USB Device". Alle opties via rechtermuisklik heb ik al eens geprobeerd: uit- en opnieuw inschakelen, zoeken naar gewijzigde apparaten, stuurprogramma's bijwerken (vond geen nieuwe). Uiteindelijk ook "installatie ongedaan maken"; de volgende keer dat ik hem inplug installeert hij het stuurprogramma opnieuw automatisch, maar het lost mijn probleem nog niet op.

* ik zie nergens foutmeldingen (uitroeptekens) in Apparaatbeheer.

* pc reboot of 'veilig verwijderen' van de schijf en opnieuw aansluiten haalt niets uit.

* op een andere pc (Toshiba L670 met Windows 7) functioneert hij normaal. Een 'Foutcontrole' van de schijf via die computer levert niets op.

Een optie is misschien om via de andere laptop de bestanden eerst te kopiëren en vervolgens te formatteren, maar ik heb zo niet meteen 750 GB beschikbaar (schijf staat propvol). Kennen jullie dit probleem en is er misschien een betere oplossing?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.