Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?


Foto
- - - - -

Windows Live Mail 0x800CCC90 failure


  • Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
9 reacties op dit onderwerp

#1 Luke811

Luke811

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 5 berichten

Geplaatst 30 juni 2011 - 21:12


Ik heb een probleem met het ontvangen en verzenden van emails. De ene knop bij windows live wil niet werken, het zijn mijn gebruiksnaam en wachtwoord vragen maar 0x800CCC90 fout zal verschijnen.
Dit probleem is eerder nieuw op mijn computer sinds gisteren, extra info:
serverfout :0x800CCC90
reactie van server: -ERR invalid username/password
server: "in.telenet.be"
windows live mail fout id: 0x800CCC92
Poort: POP3
...

Dit kan alleen niet,want ik heb online op telenet mijn pass en username nagekeken. Ik gebruik wel geen windows mail account, maar pandora.

Ik heb al veel websites geraadpleegd naar een oplossing en hier volgen enkele oplossing die ik niet snap of niet werken:
  • Meerdere accounts of alliasen (Ik heb er maar één dus kan het niet zijn)
  • antivirus uitgeschakeld voor even, maar hielp niet (ik gebruik norton 360 premier edition)
  • heb iets geprobeerd met cmd "telnet 110" maar werkte niet voor windows 7
  • Ik heb bij account enkele keren server en wachtwoored gecheckt. Ook overbodig vakjes het vinkje weggehaald.
Heeft iemand de oplossing?

#2 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27423 berichten

Geplaatst 30 juni 2011 - 21:47

Ga naar mijn telenet en log in met uw mailadres en wachtwoord.
Als je binnen bent is uw wachtwoord goed.
Je ziet nu in bij de gele vierkantje mijn internet uw account nummer zoals t770819 of m256145
Dus de eerste letter is geen hoofdletter.
Nu weet je uw account nummer

Ga naar uw mail en ga dan naar de account gedeelte en wijzigd de gebruikersnaam in account nummer en de wachtwoord die je kent en vink onthouden aan.

#3 Luke811

Luke811

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 5 berichten

Geplaatst 01 juli 2011 - 11:25

Dit werkt precies niet , ik heb de code gevonden. één letter 6 cijfers

Bij windows live mail vervolgens: Accounts -> eigenschappen -> Servers -> e-mailgebruikersnaam verandert in de code. Maar maakt geen verschil, hij blijft vragen naar mijn wachtwoord en gebruiksnaam tot ik op annuleren duw en krijg ik weer de fout melding.


EDIT: toch bedankt, zeer innotiatief antwoord

Bewerkt door Luke811, 01 juli 2011 - 11:28.


#4 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27423 berichten

Geplaatst 01 juli 2011 - 11:42

Doe eens de test op webmail van Telenet of je daar binnen komt.

#5 Luke811

Luke811

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 5 berichten

Geplaatst 01 juli 2011 - 12:10

Nog is nagekeken, maar geen verandering. Mails checken via telenetmail werkt wel, maar het is vervelend. Ik kan dan mails niet opslagen in mappen die ik al lang gebruik.

#6 Broekmanium

Broekmanium

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 42 berichten

Geplaatst 01 juli 2011 - 13:44

Heb je alle inkomende en uitgaande servers goed ingesteld?

#7 Luke811

Luke811

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 5 berichten

Geplaatst 01 juli 2011 - 14:28

Ja deze kloppen.. ze klopten daarvoor al en ik heb nieuwe geprobeerd zoals in.telenet.be en uit.telenet.be, maar deze maken geen verschil. Dus hou ik het maar bij pop.pandora.be en smtp.pandora.be. Foutmelding geeft ook aan dat er niets mis is met de servers maar iets met de account.. althans er totaal niets mis is met de account.

#8 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27423 berichten

Geplaatst 02 juli 2011 - 00:11

pop.pandora.be en smtp.pandora.be is verleden tijd net zoals naam@pandora.be verleden tijd is.
Nu is dat naam@telenet.be
in.telenet.be of pop.telenet.be
out.telenet.be of smtp.telenet.be of uit.telenet.be
poorten: 110 en 25
voor de server voor uitgaande e-mail (smtp) is verificatie vereist = nee

Kijk een de firewall eens na of het de mail niet blokkeert

#9 clarkie

clarkie

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 20981 berichten

Geplaatst 02 juli 2011 - 08:01

Via deze link kan je nog eens controleren of al je instellingen juist staan.
Controleer ook of je paswoord juist getypt wordt door het eerst kladblok of in word in te typen en dan te kopiëren naar het invulvak.


Tips over Windows 8 vind je hier (klik erop).

Maak regelmatig een systeemback-up van de Windows-partitie !!!


#10 Luke811

Luke811

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 5 berichten

Geplaatst 02 juli 2011 - 16:17

wow bedankt stegisoft, ik had al geruchten gehoord dat pandora na een tijdje niet meer zou werken ofzo. Maar deze instelling werkten nu ongeveer al een half jaar, raar maar waar moet alles ineens in telenet veranderd worden. Bedankt stegisoft nu kan ik rustig mijn 192 mails lezen.

Aan alle anderen ook bedankt om achter het probleem te zoeken :)




0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!