Ga naar inhoud

Onbekend Netwerk - geen internet meer enkel lokaal


Egnal

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit sinds vanmorgen met een probleem.....

Na het opstarten van mijn pc had ik geen internet meer .... het icoontje op mijn taakbalk geeft wel aan dat er verbinding is , maar als ik internet wil openen krijg ik geen verbinding.

Ik heb 1 pc die met kabel is aangesloten (hier doet het priobleem zich voor) en 1 laptop die draadloos internet heeft. bij de laptop heb ik geen problemen, internet werkt maar bij de pc met kabel lukt het me niet om verbinding te maken.

Ik werk met een motorola modem waaraan een D-link SWITCH hangt, van daaruit vertrekken 4 kabels:

- telefoonlijn

- Dig.tv

- internetkabel met op het einde een D-link Wireles acces point (voor draadloos op laptop met windows 7)

- internetkabel met op het einde mijn PC (waar het probleem zit)

Ik ben nochthans nergens instellingen gaan wijzigen want tot gisterenavond heb ik nooit verbindingsproblemen ondervonden. (het is dus geen nieuwe installatie)

Ondertussen heb ik mijn windows (vista) al opnieuw geinstalleerd op mijn pc (zonder resultaat). Het gekke is wel dat als ik mijn draadloze verbinding op de laptop uitschakel en ik steek mijn kabel (die normaal in pc zit) in mijn laptop, ik hier wel mee op het internet kan....

Wat ik ook raar vind is dat ik de naam "onbekend netwerk" niet kan veranderen als ik op aanpassen klik terwijl dit tot gisteren nooit zo genoemd was. ook staat dit altijd ingesteld als "openbaar" wat ik ook raar vind (dacht dat dit altijd op particulier stond)

IK ben geen kei in dit soort zaken/instellingen maar ik heb hier gelezen dat al veel mensen dit probleem hebben gehad, doch de daar opgegeven oplossingen hebben mij nog niet verder gebracht.

Als ik op start klik en CMD intik, en vervolgs ipconfig duw heb ik geprobeerd mijn ip te pingen... dit lukte , maar als ik de gateway (zeg ik dit goed?) ping, krijg ik telkens achter het antwoord: doelhost is niet bereikbaar....

Volgens mij zijn alle netwerk-instellingen in orde maar toch lukt het me niet om dit ding terug aan de praat te krijgen.

Is er misschien iemand die me hiermee verder kan helpen ?? Ik had in de namiddag ook al op telenet-technische dienst gebeld ... na verschillende malen doorgestuurd te worden wisten ze me ook niet veel meer te vertellen dan wat ik ondertussen al zelf had uitgevonden .....

alvast bedankt voor het lezen van mijn probleem,

mvg,

Egnal

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

zoals ik al vermelde in beginpost, heb ik de kabel al uit mijn pc verwijderd en in laptop gestoken, hier heb ik onmiddelijk internet, geen enkel probleem... dus aan de kabel ligt het niet.

en welke ip-adressen heb je juist nodig ?

deze had ik gisteren nog gevonden en genoteerd:

IPv4 84.195.236.136

gateway 84.195.232.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u,

De adressen zijn publieke adressen van telenet, dus er hangt geen router in de configuratie.

Het telenet modem zal dus twee adressen moeten afgeven als u met twee PC's on-line wil gaan.

Het lijkt erop dat dit niet gebeurt. Heeft u het telenet modem al eens herstart ? (Gewoon voeding een minuutje uittrekken).

Best niet doen terwijl u TV aan't kijken bent of opnemen ;-)

Misschien ook best de switch en het acces punt herstarten.

Als het nog niet lukt eens een ipconfig doen op de PC die GEEN verbinding heeft aub.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik al allemaal geprobeerd (meermaals) modem, switch en acces point herstart ...

De ip's die ik in vorige post had doorgegeven waren van de pc die geen verbinding heeft. Dit zijn dezelfde ip's die ik gisteren "gepinged" heb (zie eerste post)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u,

Eerst ter info, de ping naar de gateway zal nooit een antwoord geven aangezien de modems zo zijn ingesteld dat ze niet reageren op ping.

Kan u dan de IP adressen van de PC die wel werkt eens doorgeven (sorry, maar dit is een eliminatie procesxD).

Ziet u uw draadloos access punt op de laptop ?

U vertelde dat u vista terug heeft geïnstalleerd, heeft u ook de beveiliging van uw draadloos netwerk terug ingesteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

1) de ip adressen van de PC (laptop) die wel werkt:

IPv4 84.195.237.231

gateway 84.195.232.1

2) Of ik mijn draadloos acces punt zie op laptop?

--> Ik weet niet juist wat je hiermee bedoelt, als ik mijn netwerkcentrum open op laptop (windows 7) zie ik bij verbindingen staan: "Draadloze netwerkverbinding" met de naam die eraan gegeven werd. links daarvan staat een icoontje (huisje) met daarnaast "thuisnetwerk".

Vanboven staat tussen het icoon van mijn laptop (deze computer) en het icoon van internet ook een icoon met een huisje. dus als je zou bedoelen of ik werkelijk een icoontje met een draadloos acces punt zie, dat zie ik hier dus niet !

3) Ik heb vista terug geinstalleerd, wel te verstaan op de PC die geen internet meer had. Moet ik hier dan de beveiliging van het draadloos netwerk (van mijn laptop) terug instellen ????? (aangezien deze pc gewoon met de kabel aangesloten is) Ik zou niet weten hoe ik dat zou gedaan hebben, hoe het moet of waar ik kan terugvinden of het al gedaan is ...

aangepast door Egnal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.