Ga naar inhoud

Externe harde schijf moet geformatteerd worden


Nukus

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn computer is vanmiddag gecrashed met de externe harde schijf nog aangesloten, en toen ik opnieuw opstartte werkte mijn externe harde schijf niet meer en geeft deze de volgende melding:

"De schijf in station F: moet worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken."

Is er een manier om dit probleem te verhelpen en mijn bestanden te redden? Ik kan niet formatteren, op die harde schijf staan jaren van schoolwerk wat ik allemaal gemaakt heb, allemaal belangrijk, en ook allerlei eigen projecten waar ik aan gewerkt had of nog aan werkte. Om nog maar niet te beginnen over alle muziek, films, zeldzame oude TV series wat me veel moeite heeft gekost om te verzamelen...

Ik moet die bestanden echt terug hebben. Is er een manier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dit is een rare tip, maar voer ze zeker eens uit:

Ga naar een andere pc met Windows 7 (of Vista of XP) en probeer het daar opnieuw. De kans bestaat dat je externe harde schijf daar wel meteen wordt herkend.

Zo raar is die tip niet, het gebeurd inderdaad regelmatig dat dit werkt xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan u niets garanderen, maar we gaan proberen.

Kunt U mij het merk en type van de externe schijf doorgeven aub ?

Was U de schijf actief aan het gebruiken toen de PC crashte ?

en als achtergrond, kent u was de oorzaak van de crash ?

Het merk is WD Elements, type zou ik niet weten. De schijf was niet actief, alleen aangesloten. De crash kwam doordat de laptop over verhit was en even moest afkoelen.

Andere PC heb ik al geprobeerd, precies hetzelfde. Ook 2 andere USB kabels geprobeerd maar hielp ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.