Ga naar inhoud

lan verbinding gaat niet meer, Draadloos internet wel.


Jordyy10

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem zoals wel meerdere hier denk ik.

Namelijk mijn lan verbinding ( via kabel ) gaat niet meer.

Het is gebeurd van het 1 op ander moment.

Probleem oplossing gaf eerst aan probleem met router.

=> kabel ingestoken op 2 andere pc's en die krijgen wel onmiddelijk verbinding.

2de probleem : Ongeldige ip configuratie.

=> systeemherstel geprobeerd maar hielp niets. ( probeerde het maar )

Via apparaatbeheer geeft de netwerkkaart aan dat het apparaat correct werkt.

Toen laptop laten formatteren omdat ik niet goed wist hoe ik het moest doen

=> windows 7 verborgen op harde schijf.

Die persoon heeft dus computer geformatteerd en alle drivers etc terug geïnstalleerd.

Hij beweerde dat er 5 virussen opzaten en dat er een probleem met avg was, en dat was de '' oorzaak '' dat ik geen internet verbinding krijg.

Nu zit ik toch wel met enige twijfels want mijn laptop doet identiek hetzelfde als voordien.

Draadloos internet gaat maar internet via kabel niet.

Als ik cmd open en ipconfig ingeef geeft hij aan dat ik geen dns achtervoegsel heb en geen standaardgateway.

als iemand me kan helpen, hoor ik het echt graag.

groeten Jordyy

Edit : Mijn excuses ook dat ik mijn bericht in het verkeerde topic heb gezet, Zag het nu net pas dat er ook een internet en netwerk topic was !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar je zowel bedraad als draadloos op het internet kan neem ik aan dat het om een laptop gaat.

Rechtsklik in je systemtray op het icoontje van je internetverbinding en kies Netwerkcentrum openen

In het venster wat opent klik je links aan de bovenkant op Adapterinstellingen wijzigen

Hoe word daar de status van je adapter weergegeven

post-24526-1417704559,7961_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het waarschijnlijkste is dat je netwerk kaart stuk is of de connector. Vooral de connectors zijn dikwijls een probleem.

Soms kan je het zien dat een van de pinnetjes verbogen is of afgebroken.

Naast de connector zit normaal een geel en groen ledje. Het eerste gaat normaal aan vanaf dat de verbinding wordt gedetecteerd (tesamen met het lichtje van de router). Het andere flikkert als er data over de verbinding gaat. Het link lichtje (verbinding) zou in elk geval moeten branden zelfs als is er een driver probleem ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edit : Mijn excuses ook dat ik mijn bericht in het verkeerde topic heb gezet, Zag het nu net pas dat er ook een internet en netwerk topic was !

Discussie verplaatst naar het subforum voor interneet en netwerk.

Doe eens het volgende.

Schakel de draadloze verbinding uit en zorg dat de LAN netwerkadapter in apparaatbeheer ingeschakeld staat.

Een netwerkkabel inpluggen is niet persé nodig maar het mag wel.

Open het opdrachtpromt.

Typ ping localhost -n 5000 -l 50000 en druk enter. (de -l is een kleine letter L)

De ethernetkaart zal nu 5000 ping pakketjes van 50000 kb naar zichzelf verzenden.

Nadien krijg je een overzichtje met het aantal verzonden, ontvangen verloren pakketjes.

Als er verloren pakketjes zijn, wil dit zeggen dat er iets niet in orde is met je netwerkkaart.

Ter controle kan je hetzelfde doen maar nu met de draadloze kaart ingeschakeld en de ehternetkaart uitgeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.