Ga naar inhoud

thunderbird emails importeren van vorige pc


dspark

Aanbevolen berichten

Hoi, ik wil mijn thunderbird emails importeren van mijn vorige pc naar mijn nieuwe.

Het probleem is dat ik een gecrahte pc had en enkel nog de harde schijf heb kunnen redden.

Met een harde schijf docking station heb ik alles op mn nieuwe pc gezet.

Nu zou ik mijn emails en mappen met emails uit die oude data willen halen en in mijn thunderbird programma willen steken op mn nieuwe pc. Weet iemand hoe ik dat kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb je momenteel nog email die je eventueel zou willen back-uppen?

Download dan Mozbackup naar een locatie op je pc. Pak het bestand uit en in de uitgepakte map dubbelklik je op

MozBackup.exe waarna het programma gestart wordt.

Kies voor Backup a profile, selecteer Mozilla Thunderbird en klik op Next.

Kies een locatie voor het opslaan van de backup en klik op Next.

Je zult nu de vraag krijgen of je de backup met een wachtwoord wilt beveiligen, maak je keuze en klik op Next.

In het venster wat nu verschijnt vink je Emails aan en klik op Next waarna de geselecteerde data word weggeschreven naar een backup.

In Thunderbird ga je nu naar Tools > Account Settings en in het venster wat opent klik je op Server Settings

In het venster wat nu opent zie je Local Directory staan. Noteer even deze locatie!!

Nu kan je op je andere schijf naar dezelfde map gaan als je waarvan je zonet in Local Directory het pad hebt gezien.

Je schijf uit de gecrashte pc zal een andere schijf letter hebben houd daar rekening mee.

Kun je deze map vinden op de schijf uit de andere pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je reeds een back-up van je nieuw aangemaakt account gemaakt?

In de map op de schijf van de gecrashte pc vind je nu een map genaamd "Mail accountnaam"

Kopieer nu deze map en plak ze op de locatie waar zich nu de directory van Thunderbird bevindt.

Herstart Thunderbird en kijk eens of je de oudere mails nu terugvindt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb een backup gemaakt(niet dat daar al veel instond, eigenlijk vooral mijn instellingen).

Als ik doe wat je schreef nl. de oude map in de nieuwe directory plakken(ipv de nieuwe map mail die ik even weggeknipt had en op mijn bureaublad geplakt) heb ik mijn oude mappen gedeeltelijk terug onder "lokale mappen", maar veel mappen zijn leeg, sommige bevatten 1 of enkele emails .Ik denk dat de inhoud van de oude map niet volledig compatibel is met de nieuwe thunderbird. Ik liet thunderbird nochtans altijd updaten naar de nieuwste versie, maar misschien was er net een nieuwere versie uit of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal zou het geen probleem mogen zijn.

Ga eens terug naar Tools > Account Settings en in het venster wat opent klik je op Server Settings

Waar je Local Directory ziet staan klik je op de knop naast de balk en navigeer eens naar de map op de schijf van de andere pc. De map waar je account in staat moet je selecteren en bevestig met OK.

Lukt het misschien op deze manier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.