Ga naar inhoud

Laptop maakt ineens geen verbinding meer met draadloos netwerk


LottevK

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen, want ik heb mijn laptop hard nodig voor mijn studie, met internet!

Ik woon in een studentenhuis met 9 anderen. We hebben internet van ziggo, wat precies weet ik niet en ik weet eigenlijk ook niet wat voor router. Ik ben de enige met dit probleem; mijn laptop kan plots niet meer op internet, met m'n iPad, iPod etcetera wel, de rest van de studenten ook dus het probleem ligt blij m'n laptop.

Mijn laptop is een acer extensa 7630EZ, die draait op Windows xp sp2. Het netwerk waar ik op zit (WPA2) heeft me eerder nooit problemen opgeleverd, t bereik is ook prima.

Ik zat gewoon op internet, ik wilde iets uploaden en toen viel m'n internet weg. Als ik probeer verbinding te maken met het netwerk blijft ie heel lang hangen op 'netwerk verkrijgen', hierna stopt ie gewoon. Ik heb ook al geprobeerd om de verbinding te herstellen maar dan staat er dat hij de stap nieuw ipadres niet kan voltooien.

Voor zover ik weet heb ik niks veranderd, het hield er gewoon ineens mee op, nu ongeveer 24u geleden.

Enne, ik heb m'n draadloze LAN aanstaan hoor ;)

Iemand enig idee wat ik kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, bedankt voor je reactie!

Ik heb alles behalve het netwerk dat ik nu moet hebben verwijderd, en hij begon wel weer met een poging om op het netwerk te komen, maar hij doet het nog steeds niet.

En nog steeds als ik op verbinding herstellen klik komt ie niet verder dan ip adres vernieuwen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zeker weet dat je het correcte WPA paswoord hebt, verwijder dan de bestaande connectie ook eens en probeer ze terug te maken.

Je zegt dat je XP SP 2 draait ? Het huidige Service pack is SP3, probeer eens een update te doen via een andere internetverbinding.

In het algemeen, hoor eens rond wat er eventueel veranderd is aan de internet verbinding-router ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps typfoutje, ik heb wel service pack 3!

Ik snap er niks van. Er is niks veranderd aan de router ofzo, en met mijn iPad heb ik geen problemen met de verbinding. Het moet dus wel aan de laptop liggen.

Oomstaat dat IEEE ding niet aangevinkt, ik heb het netwerk verwijderd alvorens weer in te loggen maar het werkt niet... Ik ga morgen denk ik maar eens langs een computershop want dit slaat nergens op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik ben vandaag bij de computershop geweest en ze zeiden dat het een softwarefout is en dat daarom heel windows opnieuw geinstalleerd moet worden. Als zij dat doen ben ik 87 euro kwijt en heb ik een week geen laptop..

Dus is het te doen voor iemand die niet zo veel weet van computers of moet ik het gewoon aan hun overlaten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat we je wel ver kunnen helpen, liefst zonder her-installatie.

Kan je volgende twee items eens uitvoeren ?

Maak indien nodig een internet verbinding met een kabeltje :

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Dan het volgende :

We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634)

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.