Ga naar inhoud

Fout werkende touchpad Acer Aspire 5720G en een mogelijke oplossing


Amadeus1966

Aanbevolen berichten

Dit artikel gaat over de Acer Aspire 5720G

Ondanks dat dit een leuke laptop is had ik steeds problemen met de touchpad.

Als ik naar links ging ging de cursur naar rechts en naar boven was beneden.

Mijn touch werkte dus andersom.

Rondgezocht op diverse fora scheent dat dit te maken had met foutieve drivers.

Dus andere drivers geprobeert, zowel oude alswel nieuwe drivers

Dan was het weer even goed en plots was het weer raak.

Drivers boden dus geen oplossing, in ieder geval geen lang termijn of een definitieve oplossing.

Na veel informeren bleek dat dit een "normaal" en veelvuldig voorkomend probleem te zijn bij dit soort machines,

doch een panklare oplossing kon Acer niet bieden.

Nu ben ik niet bang om een schroevendraaier te pakken en zo'n laptop tot de laatste schroef uiteen te nemen.

En dat heb ik dus bij deze ook gedaan.

Het eerste wat mij opviel was dat tussen de touchpad vlak en de onderliggende electronica weinig tot geen ruimte was.

Electronische componenten willen hier wel eens gevoelig voor zijn, zeker als ze elkander onbedoelt kunnen raken.

Ik heb daarop een stukje papier gepakt en dat dusdanig op maat gemaakt dat deze tussen de pad en de electronica kon worden geschoven.

En zo heb ik deze laptop weer in elkander gezet.

Tot op de dag van vandaag doet de pad zoals hij het hoort te doen.

Het bleek dus inderdaad dat de ruimte tussen de pad en de onderliggende printplaat te klein was en zo elkander stoorden.

Nu is een dergelijke ingreep natuurlijk niet zonder risico's en zal bij een net nieuw aangeschafte machine wel een beetje negatieve invloed op de garantie geven.

Dus met andere woorden, doe je het en gaat het mis...........you are on your own.

Kleine tip, neem een fotocamera ter hand, zodat je in ieder geval weet hoe het e.e.a in elkander zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie op dit euvel zelf wil oplossen kan hier de volledige service manual van de Acer Aspire 5720G vinden (108 pagina's).

De demontage van de laptop vind je vanaf pagina 63/108, geïllustreerd met tal van foto's.

Zorg er wel voor dat je statisch ontladen bent alvorens je aan zo een operatie begint... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.