Ga naar inhoud

Internet- en chatgeschiedenis achterhalen


roberto.j

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik denk dat er huisgenoten op sites zitten waar ze niet op horen te zitten. Ze wissen de geschiedenis altijd. Kan ik eventueel de chat- en internetgeschiedenis achterhalen als deze gewist is? Zo ja, hoe doe ik dat? Kan er mij iemand mee helpen aub? Ik heb enkele cookies gevonden van sites die mijn huisgenoten nog niet hoeven te bezoeken. Hoe kan ik iets achterhalen? Op pc staat internet explorer.

Graag hulp bij mijn probleem aub.

MVG

Een bezorgde papa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de geschiedenis nu gewist is, kan je die niet meer achterhalen. Je kan eens kijken in deze map: c:\Documents and Settings\Username\Local Settings\History of er nog gegevens te achterhalen zijn. Opgelet: zet wel de optie "verborgen bestanden tonen" aan in Windows:

Open "Deze Computer".

  • Bovenin, in de menubalk selecteer je het menu "Extra" gevolgd door "Mapopties".
  • Klik op het tabblad "Weergave".
  • Selecteer "Verborgen bestanden en mappen weergeven" bij het onderdeel "Verborgen bestanden en mappen".
  • Haal het vinkje weg bij Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen).
  • Klik op "JA" voor bevestiging.
  • Bevestig met een klik op "OK".

Je kan er ook voor zorgen dat je huisgenoten de geschiedenis niet meer kunnen wissen.

Dit doe je door een kleine aanpassing door te voeren in het register. Dit is de procedure:

1.

- Vooraleer wijzigingen aan te brengen aan het register, maakt u best eerst een herstelpunt.

Hier lees je hoe dat moet:

http://www.pc-helpforum.be/f283/hoe-maak-ik-een-herstelpunt-xp-27526/

2.

- Dan start je het register op:

Klik op het startmenu onderaan je scherm en kies Uitvoeren... Typ daarna regedit

- Ga naar deze sleutel:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel

Rechtsklik ergens aan de rechterkant in het grote witte vak en kies Nieuw/Dword-waarde

Typ nu DisableDeleteBrowsingHistory en druk op enter.

Dubbelklik op de gemaakte sleutel DisableDeleteBrowsingHistory en zet nu bij "Waardegegevens" het cijfer 1

3.

Kies nu bovenaan voor Bestand/Afsluiten. Het register wordt afgesloten.

4.

Herstart de PC en controleer of men nog de geschiedenis kan wissen.

Wil je later toch de mogelijkheid geven aan je huisgenoten om de geschiedenis te kunnen wissen, moet je gewoon de waardegegevens van de sleutel DisableDeleteBrowsingHistory van 1 terug veranderen in 0.

Bron: (Solved) - How to disable "Delete Browsing History" under Tools in IE7 « How-To Geek Forums

Opgelet: je huisgenoten kunnen overstappen naar een andere browser zoals Firefox, Opera,... en dan kunnen ze nog steeds de geschiedenis in deze browsers wissen. Bovenstaande registeraanpassing werkt dus enkel als ze Internet Explorer gebruiken.

Ook als de computer geen gebruikersaccounts heeft, en dus iedereen dezelfde computer gebruikt, kan jij ook niet meer je geschiedenis zien (tenzij je het steeds manueel aanpast in het register, 1 in 0 veranderen in die sleutel)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als deze gewist zijn ,kan je dat niet meer achterhalen.(ev. wel nog met recovery software, dan vind die misschien index.dat, maar dat krijg je nog niet open volgens info op Google :dong:)

---------- Post toegevoegd om 11:10 ---------- Vorige post was om 11:05 ----------

Heb je een systeemkopie gemaakt van je harde schijf? Die kan je dan proberen terug te zetten.

Ik heb MicrosoftHelpt gecontacteerd en gevraagd om eens naar je vraag te kijken. Even geduld dus.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede afspraken maken goede vrienden.

Die maak ik ook met een 9-jarige die zijn eigen netbook heeft, maar waar papa de administrator is.

Ik sta er niet permanent naast, maar check om de zoveel tijd wel vluchtig zijn browsergeschiedenis...die afspraak is gemaakt.

Staat er een site bij van bedenkelijk origine dan wordt er met junior gepraat en hem overlegd.

Een open communicatie en vertrouwen is de basis van alles, maar er is ook nog het recht op privacy.

Hou er ook rekening mee dat er om de haverklap pop-ups verschijnen en dat dus de mogelijke sporen die je gaat terugvinden niet noodzakelijk ook bezochte sites zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo roberto.j,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.