Ga naar inhoud

Externe HDD gecrasht?


Emperor

Aanbevolen berichten

In februari een externe HDD gekocht van IOMEGA, 1TB, zonder externe stroomvoorziening.

In juli plots geen reactie meer.

Na in- en uitpluggen van de usb-connectie en op andere pc's proberen, heb ik toch all inhoud van de HDD kunnen redden. Bepaalde stukken heb ik via systools kunnen terughalen, die boden mij on line ondersteuning. Zo heb ik bestanden van op beschadigde sectoren kunnen recoveren.

Dat was voor mij de grootste bezorgdheid. De HDD was net een backup van mijn pc, waarna de pc crashte. Dus HDD was het enige wat ik nog had. Alle bestanden en items op een nieuwe laptop kunnen overzetten, zoal hierboven beschreven. Ongeveer 3 weken bezig geweest met de hele operatie.

Aangezien mijn grootste bezorgdheid opgelost was, is dit ff blijven liggen.

Maar nu zou ik hier toch even grondiger op in willen gaan.

De HDD is nog in garantie, dus misshcien kan die wel geruild worden. Weet ik nog niet, moet dat nog navragen in de winkel.

Maar ze bevat(te) wel wat gevoelige (lees: persoonlijke) info. Dus zou ik ze liefst van alles terug aan de praat krijgen, al was het maar om de inhoud te kunnen deleten en dan naar de winkel te stappen.

Ik geef nog wat extra info: wanneer ik de HDD met mijn laptop verbind, brandt het led-lichtje achteraan. Er komt een geluidssignaal in Wind7 dat er iets via de usb-poort aangesloten is, maar in Verkenner ontbreekt elk spoor. (Tot ik alle info overgezet had, zag ik na veel proberen de schijf af en toe in verkenner toch staan, nu lukt dit niet meer.)

Kan iemand mij helpen? Herstellen zou ok zijn, of wissen vooraleer te proberen ruilen is ook goed...

Alvast bedankt!

Grtz,

Emperor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Via http://www.pc-helpforum.be/f111/exteren-hd-wordt-niet-meer-weergegeven-37484/ heb ik ondertussen al in Verkenner opnieuw zicht gekregen op de schijf. Ik kreeg enkel de melding dat ik eerst moest formatteren...

Ik probeerde dat, maar er kwam een foutmelding dat er niet geformatteerd kon worden wegens een van de mogelijkheden: niet aangesloten, alleen-lezen, geen toegang tot schijf, enz.

Nog iemand bruikbare tips?

ps: schijf dan maar losgekoppeld en terug ingeplugd. ze draait, led-je brandt, maar geen geluidssignaal en ook geen schijf in verkenner te zien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze overweging geld eigenlijk altijd als je een PC of disk binnenbrengt voor nazicht, reparatie of vervanging. Als de informatie echt zo gevoelig ligt dan heb je maar twee opties. Een leverancier zoeken die de disk wil vervangen zonder dat je de oude inlevert, bv door ter plaatste aan te tonen dat de disk niet meer werkt. Of als het echt zo een risico is en de gegevens absoluut niet door derden worden mogen worden gezien, dan moet de schijf echt fysiek vernietigd worden en zal de prijs van de schijf niet meer van belang zijn. In normale omstandigheden kan ik me echter niet indenken dat een bonafide bedrijf (en dus niet de "bevriende hobbyist") zich hiermee gaat bezig houden.

Er zijn trouwens veel grotere en meer voorkomen privacy risico's dan dit. Denk maar aan perfect werkende laptops van professionelen (accountants, advocaten etc) die worden gestolen of verloren.

Iemand die echt op zoek is naar "geheime" informatie zal daar altijd wel aan geraken, als er maar genoeg winst mee te maken valt.xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ondertussen http://www.pc-helpforum.be/f279/waar-mijn-partitie-naartoe-29345/ toegepast, en zo kon ik de externe HDD opnieuw zien (via schijfbeheer een letter toegekend).

Echter bij opstarten werd dit een groot probleem, denk dat MBR verplaatst was. Via tooltje kunnen herstellen en nu opnieuw in windows.

maar nu?

Heb de HDD opnieuw aangesloten. Hij staat in schijfbeheer er ook opnieuw tussen (en in verkenner ook). Enige probleem: hij wordt als een LOKALE schijf gezien, ipv een VERWISSELBARE.

Hoe kan ik dit aanpassen in schijfbeheer?

Dank voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb een en ander geprobeerd.

schijf is niet meer zichtbaar in Schijfbeheer en ook niet in Verkenner.

Maar bij 'opnieuw opstarten' ging het opnieuw fout...

via zelfde tool windows opnieuw moeten expliciet opstarten van op interne hdd

dus blijkbaar zit de link naar de schijf 'F' (letter die toegekend werd aan de externe hdd) nog in het systeem.

hoe kan ik dit verbreken? (zodat windows opnieuw normaal opstart?)

thx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle bestanden en items op een nieuwe laptop kunnen overzetten, zoal hierboven beschreven. Ongeveer 3 weken bezig geweest met de hele operatie.

Aangezien mijn grootste bezorgdheid opgelost was, is dit ff blijven liggen.

Maar nu zou ik hier toch even grondiger op in willen gaan.

De HDD is nog in garantie, dus misshcien kan die wel geruild worden. Weet ik nog niet, moet dat nog navragen in de winkel.

Maar ze bevat(te) wel wat gevoelige (lees: persoonlijke) info. Dus zou ik ze liefst van alles terug aan de praat krijgen, al was het maar om de inhoud te kunnen deleten en dan naar de winkel te stappen.

Kan iemand mij helpen? Herstellen zou ok zijn, of wissen vooraleer te proberen ruilen is ook goed...

Je zal toch duidelijker moeten zijn, je vraag gaat over een externe harde schijf waarvan je de inhoud wil wissen om in garantie om te wisselen of indien mogelijk terug aan de praat te krijgen.

met de software die je in bericht 8 aangeboden werd kan je perfect een harde schijf wissen, als ze niet al volledig stuk is.

Je hebt het in huidige topic niet over een opstartprobleem van je laptop.

Wel zie ik dat je nog een topic open hebt staan, namelijk dit.

Dus toch graag meer duidelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.