Ga naar inhoud

Externe HDD gecrasht?


Emperor

Aanbevolen berichten

Mijn initiële vraag hier in dit topic gaat idd over het wissen van een externe hdd

maar ik zag die niet meer in schijfbeheer noch in verkenner.

dus heb ik ze een volumenaam (letter) toegekend. Op die manier kon ik ze zien en daarna proberen te formatteren / wissen / ...

Maar bij het aanmaken van de volumenaam heeft schijfbeheer de externe HDD als blijkbaar een soort partitie van de interne gezien (er stond lokale schijf) en daardoor start windows niet meer op. Da's logisch, want er zijn problemen om die schijf te lezen (ook in windows). Dus bij opstarten vindt hij die schijf niet => gevolg: Windows7 start niet op, omdat de MBR zoek is.

Ik denk dat ik ondertussen een antwoord heb op mijn vraag hoe ik de schijf kan wissen (alhoewel ik die dan natuurlijk eerst ergens moet kunnen bekijken).

Maar nu is door dit topic te trachten oplossen een nieuw probleem naar voren gekomen.

Moet ik daarvoor een nieuw topic aanmaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je hebt ondertussen al twee topics open staan, die nog niet opgelost zijn.

En het ene heeft blijkbaar wel iets met het andere te maken.

Als die externe schijf losgekoppeld is heb je dan opstartproblemen?

Heb je dan geen opstartproblemen los dan eerst eens je probleem omtrent het verwijderen van Adobe CS3 op.

Want het wordt anders wel heel onoverzichtelijk.

Dus ga terug naar dit topic en los dat op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als de schijf losgekoppeld is, dan heb ik dezelfde opstartproblemen. Waarschijnlijk omdat hij ze zoekt tijdens het opstarten en ze niet vindt.

Sorry, ik wil maar al te graag eerst dat andere topic over CS3 oplossen, maar dat gaat niet momenteel omdat na de opdracht in KillBox de pc moet heropstarten. En dat lukt niet.

DUs eerst moet dit externe hdd-verhaal van de baan (het opstartprobleem) en dan pas kan ik aan dat ander beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik blijf dan liever eerst nog even thuis naar de installatiedisk zoeken.

die moet er ergens liggen.

Fabrieksinstellingen lijkt me een beetje een te ingrijpende oplossing als ik nog niet alle andere mogelijkheden bekeken heb...

Maar toch bedankt voor de tip. Als ik de disk niet zou terugvinden, dan kan ik dat nog altijd doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar werd er geen installatiedisk meegeleverd, en om die reden een D-partitie Recovery op de pc geplaatst.

Heb recovery-disks gemaakt en ben bezig windows 7 opnieuw te installeren.

Vooraf op een andere (geleende) externe HDD een backup van alle bestanden gemaakt.

Hopen dat het opstartprobleem opgelost wordt met deze methode...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.