Ga naar inhoud

Microsoft Office Picture Manager


Bammens

Aanbevolen berichten

Een vriend van mij heeft een nieuwe pc gekocht, waarop Office is geïnstalleerd. Hij heeft er geen CD bijgekregen.

Zijn foto's worden automatisch geopend in Windows Photo Viewer Hij wil dit graag veranderen in Microsoft Office Picture Manager.

Ik ga op de afbeelding staan en klik met de rechter muisknop.

Openen met:

Er volgt een kader met verschillende programma's

Omdat Office P.M. er niet tusen staat, klik ik op:

Standaard programma selecteren.

Vervolgens kan ik met geen mogelijkheid Office Picure Manager vinden.

Ik vind uitsluitend een snelkoppeling naar het programma, maar kan deze niet als standaard programma selecteren.

Wat moet ik doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

OIS is Microsoft Picture Manager. Die toepassing heet zo.

Ga eens naar c:\program files(x86)\microsoft office\office14.

Je krijgt nu een hele lange lijst. Scroll helemaal naar onder totdat je OIS ziet staan (zie bericht 2).

Microsoft Picture Manager wordt normaal standaard meegeinstalleerd bij Office 2010.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open Word. Ga naar het menu Bestand en kies Help.

Kijk aan de rechterkant. Welke tekst staat daar? Microsoft Office 2010?

Wat staat er bij "Info over Microsoft Word"?

Probeer dit:

- Ga naar Start/Configuratiescherm

- Klik op de groene tekst Programma's en daarna op "Een programma verwijderen"

- Scroll door de lijst totdat je Microsoft Office 2010 te zien krijgt. Rechtsklik erop en kies Wijzigen.

- Daarna zet u een vinkje voor "Functies toevoegen of verwijderen".

- Daarna gaat u naar onder totdat u "Office-hulpprogramma's" ziet staan. Druk op het plusje. - Klik nu aan de linkerkant op het pijtlje bij "Microsoft Office Picture manager" en kies "Uitvoeren vanaf mijn computer". Hopelijk vraagt hij hier de cd niet aangezien jouw office voorgeinstalleerd is.

Opgelet: bij een voorgeinstalleerde office heb je meestal een beperkte versie van Office! (Office Starter). Vandaar dat Microsoft Office Picture Manager kan ontbreken. Als echter word als info geeft dat je Microsoft Office 2010 hebt (dus zonder vermelding "Starter versie") dan heb je normaal de volledige versie.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.