Ga naar inhoud

Strepen / hokjes op beeldscherm vanaf opstarten PC


Gast PCPROB2011

Aanbevolen berichten

Gast PCPROB2011

Hallo allemaal,

vorige week bij het opstarten van m'n pc (dekstop) krijg ik alleen nog maar strepen/vierkantje blokjes te zien (in zowat alle kleuren van de regenboog). Ik zie dat de dvd-stations worden geladen e.d. dus ik vermoed dat de pc wel nog opstart en in windows (xp) terecht komt. Ik kan het alleen niet zien.

Alles wijst/wees dus op een defecte videokaart. Deze heb ik inmiddels ook al vervangen door een identiek NIEUW exemplaar en door een compatibele kaart van een kennis. Doch het probleem blijft hetzelfde. De pc is uiteraard ook al getest geweest met een andere monitor. Resultaat: idem.

De fans draaien ook allemaal goed; alles lijkt perfect te werken.

Kan het zijn dat het probleem bij het RAM-geheugen ligt? Deze is nochtans vrij recent vernieuwd geweest (upgrade). Ik heb het geheugenlatje er al eens uitgehaald; in principe moet ik dan toch een piep-geluid horen bij het opstarten? Dat hoorde ik echter niet.

Voor ik ook nog eens geld uitgeef aan nieuw geheugen of zo zou ik toch graag zeker weten dat dit de oorzaak is.

Iemand enig idee/suggesties? Meer info nodig?

Dank bij voorbaat en fijn weekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast PCPROB2011

Hallo Clarkie, bedankt voor je reactie.

Ik kan echter NIETS zien op m'n scherm door al die gekleurde hokjes en strepen. Datgene wat je voorstelt kan ik dus helaas niet doen. Ik kan eventueel komende week wel in iemand anders z'n pc het geheugenlatje testen indien deze gebruik maakt van hetzelfde type.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast PCPROB2011

Dat weet ik wel, clarkie.

Het probleem is dat ik simpelweg NIETS kan zien! Die strepen en hokjes nemen het ganse scherm in beslag...(met een zwarte achtergrond) Of ik nu windows kan opstarten of in de bios geraak; het maakt niets uit want het is niet te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat ik simpelweg NIETS kan zien! Die strepen en hokjes nemen het ganse scherm in beslag...(met een zwarte achtergrond) Of ik nu windows kan opstarten of in de bios geraak; het maakt niets uit want het is niet te zien.

Dan zit je duidelijk met een hardwareprobleem.

Je kan eventueel de latjes nog testen maar misschien toch best even langs de PC winkel passeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast PCPROB2011

Sorry voor het late antwoord. Ik had niet gezien dat er een nieuwe reactie was.

@ ProMind: ik heb toch vermeld dat ik die strepen/hokjes/kleuren al heb van bij het opstarten en dat ik VERMOED dat windows wel opstart. VERMOED: ik kan het namelijk NIET zien. Die kleuren/strepen nemen het ganse scherm in beslag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast PCPROB2011
Heb je nog een andere monitor om te testen? Er is een kans dat het bij de monitor ligt.

In mijn beginpost staat: " De pc is uiteraard ook al getest geweest met een andere monitor. Resultaat: idem."

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.