Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?


Foto
- - - - -

probleem beeld laptop


  • Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
17 reacties op dit onderwerp

#1 lennaert

lennaert

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 9 berichten

Geplaatst 15 december 2011 - 00:27


vanavond bij het opstarten van de laptop ondervond ik het volgende probleem. het scherm vertoonde eerst blauwe en toen gele verticale strepen en ging toen over in eeen ssoort dubbele split screen met nog steeds blauw gele strepen. ik heb het idee dat mijn video kaart niet helemaal lekker meer is. heeft iemand hier ervaring mee?

ik heb eeen acer aspire 7720g van nu bijna 2 jaar oud met een geforce 8400m gs 256mb video kaart

#2 cibi

cibi

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 90 berichten

Geplaatst 15 december 2011 - 06:54

Ik heb hetzelfde probleem gehad met die videokaart in een dell, het was wel de gewone desktop versie van de 8400GS dus ik kon ze makkelijk vervangen. Maar ik denk inderdaad dat je videokaart dood is, je kan nog eens proberen nieuwe drivers te installeren.

#3 Asus

Asus

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 17573 berichten

Geplaatst 15 december 2011 - 09:49

Hoi lennaert,

welkom op PCH.

Als je toestel bijna 2 jaar oud is, dan valt het nog binnen de wettelijke garantietermijn...da's al een belangrijk gegeven.

De drivers updaten is idd een prima actie...bijkomend kan je ook checken of het gedrag hetzelfde is met een extern scherm / monitor.

Kan je het onderstaande uitvoeren ?...zo krijgen we meer gegevens over je laptop :

Download en installeer Speccy.
Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Geplaatste Afbeelding

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.
Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...

#4 lennaert

lennaert

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 9 berichten

Geplaatst 15 december 2011 - 23:54

Hoi lennaert,

welkom op PCH.

Als je toestel bijna 2 jaar oud is, dan valt het nog binnen de wettelijke garantietermijn...da's al een belangrijk gegeven.

De drivers updaten is idd een prima actie...bijkomend kan je ook checken of het gedrag hetzelfde is met een extern scherm / monitor.

Kan je het onderstaande uitvoeren ?...zo krijgen we meer gegevens over je laptop :

Download en installeer Speccy.
Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Geplaatste Afbeelding

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.
Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.



Ok speccy gedownload en hier is de link:
http://speccy.pirifo...1t7vzQkuJQFiLyE
kan het zelf niet goed lezen vanaf mijn beeldscherm, maar hij lijkt wel ander info weer te geven voor de grafische kaart dan het daadwerkelijk is

#5 lennaert

lennaert

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 9 berichten

Geplaatst 16 december 2011 - 00:09

ok ook nieuwste drivers gedownload van nvidea, maar nu doet ie echt vreemd had net een witte streep horizontaal door het midden van het scherm dat blijft zo voor een paar minuten en dan start de laptop opnieuw op met de melding dat ie in veilige modus moet opstarten vanwege het veranderen van software... heel vreemd doe ik dat en dan krig ik weer die witte streep. iemand enig idee?

#6 Asus

Asus

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 17573 berichten

Geplaatst 16 december 2011 - 07:32

De veilige modus bereik je door tijdens het (her)opstarten meteen op de F8-toets te tokkelen.

Wat was het resultaat van de test met een extern scherm ?...
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...

#7 lennaert

lennaert

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 9 berichten

Geplaatst 17 december 2011 - 12:28



heb in veilige modus geprobeert en dat werkte ook niet voor verbinden met extern scherm heb ik de kabels niet voor, of is het soms mogelijk de laptop te koppelen aan mijn plasma tv scherm?

#8 lennaert

lennaert

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 9 berichten

Geplaatst 18 december 2011 - 12:25

zit nu bij een maatje thuis en heb de laptop op een extern beeldscherm aangesloten. hij geeft nog steeds verticale strepen weer, maar ik ben af van het dubbele scherm wat ik dus wel op mijn laptop had. Kan ik hieruit concluderen dat het aan mijn grafische kaart ligt? En hebben jullie enige tips over wat ik hiermee zou moeten doen?

#9 cibi

cibi

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 90 berichten

Geplaatst 18 december 2011 - 12:35

zit nu bij een maatje thuis en heb de laptop op een extern beeldscherm aangesloten. hij geeft nog steeds verticale strepen weer, maar ik ben af van het dubbele scherm wat ik dus wel op mijn laptop had. Kan ik hieruit concluderen dat het aan mijn grafische kaart ligt? En hebben jullie enige tips over wat ik hiermee zou moeten doen?


ja het is de grafische kaart, je kan hier niet veel aan doen aangezien het een laptop is. Je kan proberen zo'n videokaart te vinden en te vervangen maar ik weet niet in hoever dit mogelijk bij jouw laptop. Je kan ook je laptop stukken verkopen, voor iemand die een batterij, moederbord, scherm, toetsenbord,... nodig heeft

#10 clarkie

clarkie

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 20973 berichten

Geplaatst 18 december 2011 - 12:43

Kan ik hieruit concluderen dat het aan mijn grafische kaart ligt? En hebben jullie enige tips over wat ik hiermee zou moeten doen?


ja het is de grafische kaart, je kan hier niet veel aan doen aangezien het een laptop is. Je kan proberen zo'n videokaart te vinden en te vervangen maar ik weet niet in hoever dit mogelijk bij jouw laptop. Je kan ook je laptop stukken verkopen, voor iemand die een batterij, moederbord, scherm, toetsenbord,... nodig heeft


Hoi lennaert,

welkom op PCH.

Als je toestel bijna 2 jaar oud is, dan valt het nog binnen de wettelijke garantietermijn...da's al een belangrijk gegeven.


@cibi,

Dus toch nog maar even wachten met die laptop te slopen lijkt me!!!


Tips over Windows 8 vind je hier (klik erop).

Maak regelmatig een systeemback-up van de Windows-partitie !!!


#11 cibi

cibi

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 90 berichten

Geplaatst 18 december 2011 - 12:44

@cibi,

Dus toch nog maar even wachten met die laptop te slopen lijkt me!!!


Oeps...

#12 lennaert

lennaert

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 9 berichten

Geplaatst 18 december 2011 - 12:52

heb net gekeken en tis bijna 3 jaar en geen 2 :-(

#13 Asus

Asus

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 17573 berichten

Geplaatst 29 december 2011 - 18:47

Hoi lennaert,

hoe ver sta je met het oplossen van je probleem ?...:hmmmm:
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...

#14 lennaert

lennaert

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 9 berichten

Geplaatst 29 december 2011 - 19:42

Hoi lennaert,

hoe ver sta je met het oplossen van je probleem ?...:hmmmm:


hey asus,

niet veel verder. hele pc opgeschoond. geprobeerd op externe monitor maar hij doet nog steeds hetzelfde. garantie is al verlopen dus schiet nie veel op. nog enige tips?

#15 Asus

Asus

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 17573 berichten

Geplaatst 29 december 2011 - 20:13

nog enige tips?


Ja...de tip gaat één en ander verduidelijken, maar gaat helaas je probleem niet oplossen...:dong:

Neem dit topic eens door als je wil.
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...

#16 lennaert

lennaert

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 9 berichten

Geplaatst 29 december 2011 - 23:20

Ja...de tip gaat één en ander verduidelijken, maar gaat helaas je probleem niet oplossen...:dong:

Neem dit topic eens door als je wil.


tx zal ik doen, bedankt voor de info!

#17 Asus

Asus

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 17573 berichten

Geplaatst 13 januari 2012 - 19:32

Hallo lennaert,

[FONT=&]Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.[/FONT]

[FONT=&]Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…[/FONT]:top:
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...

#18 lennaert

lennaert

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 9 berichten

Geplaatst 18 januari 2012 - 11:13

Hallo lennaert,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:


De aanhouder wint! Ik heb samen met een maat nog even op verdere fora gekeken en ben mensen met soort gelijke problemen tegengekomen. Een daarvan wist te vertellen dat na het draaien van mdsched (via - start - uitvoeren) zijn probleem weer was opgelost. Dit is met windows 7, voor andere stuurprogrammas is er een programma dat heet memtest86 die te downloaden valt. Mijn beeldje werkt ondertussen weer perfect. Het probleem lag dus niet in de videokaart maar in het geheugen daarvan.

Ik zal het topic nu afsluiten, in ieder geval bedankt voor jullie hulp en ik hoop hiermee andere mensen ook te kunnen helpen!




0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!