Ga naar inhoud

rtl120.bpl ontbreekt


Paul G.

Aanbevolen berichten

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De activeringspogingen met Panda()2012 eindigen steeds met de bekende mededeling dat Iface.exe niet kan worden gestart, "omdat rtl120.bpl niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen". Iface.exe kom ik wel tegen onder Windows\Prefetch, maar het ontbrekende bestandje is met de Start-zoekoptie onvindbaar. Het is misschien niet meer op de PC aanwezig (?)

Paul G.

---------- Post toegevoegd om 17:02 ---------- Vorige post was om 16:49 ----------

Ik heb nog even gekeken naar de precieze omschrijving onder Windows\Prefetch: IFACE.EXE-298D6002.pf

De functie van deze toepassing is mij onbekend.

Paul G.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanwijzingen (links boven Helpknop) van 30/12 j.l. gebruikt, maar ik zie geen duidelijk downloadresultaat en daarom niet hoe e.e.a. moet worden vervolgd. Sorry.

Even voor dat bericht had ik nog eens de Panda-installatie-wizard aangezet en (i.p.v. de eerder niet geslaagde "standaard-activatie") de "minimale activatie" toegepast. Tot mijn grote verbazing ging dit 'goed' met daarop de mededeling dat de pc nu geheel beveiligd was. Hier bij was kennelijk de firewall niet inbegrepen, waarvoor ik nu dus de Windows-firewall gebruik. Wel ontbreekt het Panda-icoontje nog steeds in het systeemvak onderaan, zodat ik het scherm voor de interface c.a. niet zichtbaar kan maken.

De situatie is nu dus zo, dat ik wel rustig kan slapen, maar niet rustig kan werken. Graag verdere gewaardeerde hulp.

Paul G.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik op onderstaande link.

Download rtl120.bpl

Ga dan helemaal naar onder op de pagina met de schuifbalk aan de rechterkant.

Klik daar op de groene tekst Download rtl120.bpl free of charge. download.png

De pagina springt dan weer naar boven en na enkele seconden start de download automatisch.

Je moet wel nog aangeven waar het bestand moet opgeslagen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-29887-1417704710,1745_thumb.jpg

rtl120.bpl staat nu geparkeerd system32 (zie 1e bijlage). Na nog maar eens PandaIS12 geïnstalleerd te hebben, eindigde de activatie met het bijgaande raadseltje. Voor 2013 zal ik maar overstappen op een andere beveiligingssoftware, G Data of zo. Graag het oordeel van de supervisor.

In he Windows (XP) Beveiligingscentrum staan overigens alle lichten op groen.

Met dank,

Paul G.

post-29887-1417704710,2_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist de "aangepaste installatie" + activatie van Panda uitgevoerd, resulterend in de verschijning van het hoofdscherm van Panda en van het P-icoontje in het systeemvak. De P-firewall heb ik niet ingeschakeld, omdat die door Windows werd geblokkeerd.

Hierbij kon ik expliciet voor de Windows-firewall kiezen. Aldus gedaan. Hierna volgden enige updates, waarna herstart. Nu bleek het P-icoontje weer uit het systeemvak te zijn verdwenen! In het beveiligingscentrum ingesteld, dat Windows de status van e.e.a. blijft controleren. Als ik de P-firewall zou instellen, zou Windows de status daarvan niet controleren, heb ik begrepen.

Malwarebytes' Anti-Malware vind ik daarnaast een praktisch werktuig voor onzekere zaken.

Paul G.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is blijkbaar van de baan.

Dan kunnen we onze tools gaan opruimen.

Hijackthis mag je verwijderen via het configuratiescherm. Dit is gewoon uit voorzorg want een ondeskundig gebruik kan je systeem in de soep doen draaien en dat willen we niet.

Malwarebytes kan je behouden en wekelijks uitvoeren ter aanvulling van je normale virusscan.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Let op bij de installatie.

Haal beide vinkjes weg bij de vraag over de Chrome browser.

Installeer het en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Bevestigen met JA of OK

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, lees dan deze handleiding.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar kunnen besmette herstelpunten tussen zitten die je zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen. Doe dit via Configuratiescherm -> Systeem en Onderhoud -> Systeem -> tabblad "Systeembeveiliging" -> vinkje weghalen bij de schijf waarvan je de herstelpunten wil verwijderen -> klikken op "toepassen".

Dan krijg je de schermmelding “Weet u zeker dat u systeemherstel wil uitschakelen”. Klik hier op “Systeemherstel uitschakelen”. Dan zijn alle herstelpunten verwijderd op de aangeduide schijf.

Zet daarna opnieuw een vinkje bij de harde schijf. Maak meteen ook een nieuw herstelpunt, zodat je niet hoeft te wachten op een automatisch herstelpunt van het systeem.

Als dit allemaal zonder problemen is uitgevoerd, mag je de vraag afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.