Ga naar inhoud

cd met een opname die ik nergens kan afspelen of zien


wies57

Aanbevolen berichten

ja zelf gebrand en ook bekeken toen

Je hebt het schijfje toen enkel bekeken op je dvd- speler/ opnemer?

Normaal gezien heb je een video cd/dvd gebrand?

Zou het kunnen dat je het schijfje niet gefinaliseerd hebt?

Dan kan het problemen opleveren bij het afspelen op andere apparatuur.

Een andere mogelijkheid is de leeftijd van het schijfje.

Afhankelijk van het probleem waardoor je schijf niet leesbaar is kan je eens proberen met onderstaande software om je data te redden.

CD repair tool - Recovery Toolbox for CD (CD reparatie tool - Herstel Toolbox voor de CD)

Copy Cat 2.0 - Copy scratched DVD's n CD's by Copy Cat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb twee sites gevonden die u wat meer informatie geven.

De eerste is de handleiding van de DVD de tweede geeft wat informatie over de verschillende video formaten.

Het is vrij technisch maar samengevat komt het er op neer naargelang het formaat waarin de DVD werd opgenomen deze al dan niet op een andere speler kan worden weergegeven. Indien de DVD niet "gefinaliseerd" werd (wat niet noodzakelijk is om hem te gebruiken op de JVC zelf dan kan je hem vrijwel zeker niet op andere apparaten afspelen.

Gezien de leetijd van de DVD zou het ook nog wel eens kunnen dat deze beschadigd of bevuild is.

U zou nog eens kunnen proberen het schijfje voorzichtig te reinigen.

Indien u de DVD in uw PC stopt en hij wordt helemaal niet herkend vrees ik dat de kans op herstel vrijwel nihil is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb hem in een ouder pc gedaan en dan zegt hij dat de cd niet geformateerd is, dan vraagt de pc moet ik formateren klik dan ja

en dan zegt hij dat hij hem niet kan formateren

deze cd heb ik eenmaal bekeken op de jvc toe der tijd

---------- Post toegevoegd om 13:24 ---------- Vorige post was om 13:20 ----------

heb zitten kijken bij formaten, wat kan ik daarbij doen i.v.m downloaden

---------- Post toegevoegd om 13:31 ---------- Vorige post was om 13:24 ----------

heb ook de andere gedownload maar hij ziet de dvd niet, zou ik ermee naar een computer winkel kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag wies57,

Heb je de gegevens op je dvd nog kunnen redden?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.