Ga naar inhoud

video in slowmotion - speelt niet op normale snelheid - oorzaak


aussie

Aanbevolen berichten

Ben net terug uit verlof en heb met mijn digit. fototoestel ( Nikon Coolpix 8100 ) enkele filmpjes

gemaakt en foto's. Als ik nu een filmpje laat afspeel op de pc (iTunes en Quick time player), wordt

deze in real slow motion afgespeeld, beeld per beeld, normaal zou dit vloeiend moeten zijn.

Op fototoestel was dit ook zo, maar op pc? Heb ik een foutieve instelling gebruikt, normaal moet

deze op laptop toch notmaal spelen? He tis een .mov bestand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi aussie,

Uit de keuze van jouw afspeelprogramma's krijg ik het vermoeden dat je op een computer van Apple werkt?

Zoniet, heb je al eens een andere player gebruikt? VLC is sterk aanbevolen programma hiervoor.

Over welke videokaart beschik je in je computer? (Normaal gesproken zou dit geen probleem mogen vormen)

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb VLC geînstalleerd en een video bekeken. Net als iTunes en Quick time player... beeld voor beeld en net op het einde een normaal beeld. (laatste 10 sec van 3 minuten voorbeeld.)

Ik probeer deze filmpjes straks op andere pc of dit daar ook zo is, en ik zal een dvd laten lopen op laptop om te kijken of dvd

wel gewoon speelt. Werk met sony vaio, geen Apple.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er blijken zich wel vaker problemen voor te doen met de .mov extensie. Al is dat zeker niet noodzakelijk de oorzaak van je probleem.

Een ander aspect dat zeker in rekening gebracht moet worden is de kwaliteit van de video. Ondervind je bij het afspelen van andere (zware) videobestanden problemen?

Op een site vond ik voor jouw toestel volgende gegevens:

Full HD: 1920x1080p / 30fps

Kan je eens controleren als deze waarden kloppen voor jouw video.

Verder is het nog interessant om weten als de volledige video gewoon vertraagd speelt of als er plotse haperingen zijn. Loopt het geluid van het filmpje wel goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder is het nog interessant om weten als de volledige video gewoon vertraagd speelt of als er plotse haperingen zijn. Loopt het geluid van het filmpje wel goed?

Klopt, video loopt eerst zeer traag, slow motion, en op het einde normaal.

wat bedoel je met zware videobestanden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.