Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?


Foto
- - - - -

internet laptop valt regelmatig weg


  • Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
18 reacties op dit onderwerp

#1 yifski

yifski

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 14 berichten

Geplaatst 14 februari 2012 - 23:39


Ik heb een probleem met de internetverbinding op mijn laptop. Het signaal valt bij mij op kot namelijk zeer vaak (om de 3 minuten ongeveer) even weg, waarna er direct opnieuw verbinding wordt gemaakt met het netwerk. Het probleem is in de afgelopen maanden steeds erger geworden. Omdat ik dacht dat dit mogelijk aan de netwerkkaart in de laptop kon liggen, kocht ik een krachtige wireless N usb adapter. Bij gebruik van deze adapter krijg ik goede signaalsterkte, maar het signaal valt nog steeds zeer vaak uit.

Bij mijn asus netbook (die op dezelfde plaats staat als mijn laptop) heb ik dit probleem niet, hierop werkt het internet perfect en valt het niet weg. Als ik bij mij thuis of op andere draadloze netwerken zit, heb ik ook geen problemen met internet op mijn laptop. De andere mensen op kot hebben ook geen problemen met het internet.

Mijn laptop is een msi VX600 met windows 7, het access point op kot is een Linksys WAP54G. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals de netwerkkaart verwijderen en opnieuw instellen, draadloos netwerk verwijderen, wap resetten, andere drivers installeren, eigenschappen bij energiebeheer gewijzigd... Ik heb het probleem al maanden, en ondertussen heb ik ook al eens windows opnieuw geïnstalleerd (vroeger had ik vista) en is er een nieuwe router gekomen op kot. Deze dingen hebben geen invloed gehad op mijn probleem.

Kan iemand mij helpen?


Bewerkt door yifski, 14 februari 2012 - 23:55.


#2 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27426 berichten

Geplaatst 15 februari 2012 - 00:25



Ga naar netwerkcentrum
Klik op draadloze netwerk beheren
Dubbelklik op ieder ander modem dat niet bestemd is voor uw verbinding
Dan uitvinken: Automatisch verbinding maken wanneer dit netwerk binnen bereik is
Herstart de laptop.
Nu zal de laptop enkel met Linksys WAP54G een verbinding maken.

#3 yifski

yifski

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 14 berichten

Geplaatst 15 februari 2012 - 01:31



Bedankt voor het snelle antwoord. Ik heb deze stappen uitgevoerd maar het probleem is hiermee niet opgelost. Er zijn eigenlijk ook geen andere netwerken in de buurt waarmee de laptop contact zou kunnen maken, enkel het netwerk van thuis en op kot stonden op de lijst.

#4 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27426 berichten

Geplaatst 15 februari 2012 - 01:40



Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.


Geplaatste Afbeelding

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

#5 yifski

yifski

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 14 berichten

Geplaatst 15 februari 2012 - 12:10

Hier is de link: http://speccy.pirifo...S0tJfNBK2QxsFNR

#6 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27426 berichten

Geplaatst 16 februari 2012 - 01:46

Ik zie dat je met usb-draadloos netwerkkaart de log had gemaakt met Speccy.
Maar ik zie ook dat uw moederbord relatief warm is alhoewel de CPU niet zo warm is.
Misschien best even de laptop laten reinigen.

Kan je de merk, model en type van Usb-draadloos N netwerkkaart eens geven?

Om zeker te zijn dat er geen andere oorzaak is dan best onderstaande doen:

We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".
Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.
Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.
De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.



2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)
Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. H
ou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd.
Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.
Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.
(Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

#7 yifski

yifski

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 14 berichten

Geplaatst 16 februari 2012 - 10:02

Kan het te warm zijn van het moederbord mijn netwerkproblemen veroorzaken?

Ik moet ook even vermelden dat mijn laptop al 2.5 jaar oud is en al enkele kleinere gebreken vertoont, zo is één van de 4 usb-poorten stuk, de geluidspoorten werken niet goed meer, de batterij is kapot enz. Mijn netbook, waarop het netwerk op kot wel perfect werkt, is splinternieuw.

De wireless N adapter is een ZyXEL NWD2205

Logje van HijackThis:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 10:01:11, on 16/02/2012
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16421)
Boot mode: Normal


Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\ZyXEL\NWD2205\NWD2205.exe
C:\Program Files\System Control Manager\MGSysCtrl.exe
C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe
C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe
C:\Program Files\Yuna Software\Messenger Plus!\PlusService.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 10.0\Acrobat\acrotray.exe
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Users\Inge\AppData\Local\Google\Update\1.3.21.99\GoogleCrashHandler.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtMng.exe
C:\Users\Inge\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosA2dp.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHid.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHsp.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosAVRC.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\tosOBEX.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtProc.exe
C:\Program Files\Common Files\Adobe\OOBE\PDApp\UWA\AAM Updates Notifier.exe
C:\Users\Inge\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Users\Inge\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Users\Inge\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Users\Inge\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Users\Inge\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Users\Inge\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Windows\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe


R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: SmartSelect - {F4971EE7-DAA0-4053-9964-665D8EE6A077} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [BCSSync] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\BCSSync.exe" /DelayServices
O4 - HKLM\..\Run: [MGSysCtrl] C:\Program Files\System Control Manager\MGSysCtrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ITSecMng] %ProgramFiles%\TOSHIBA\Bluetooth Toshiba Stack\ItSecMng.exe /START
O4 - HKLM\..\Run: [avast] "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\avastUI.exe" /nogui
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AdobeAAMUpdater-1.0] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\OOBE\PDApp\UWA\UpdaterStartupUtility.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SwitchBoard] C:\Program Files\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdobeCS5.5ServiceManager] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\CS5.5ServiceManager\CS5.5ServiceManager.exe" -launchedbylogin
O4 - HKLM\..\Run: [PlusService] C:\Program Files\Yuna Software\Messenger Plus!\PlusService.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Acrobat Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Acrobat 10.0\Acrobat\Acrobat_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 8.0] "C:\Program Files\Adobe\Acrobat 10.0\Acrobat\Acrotray.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\Inge\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [ShowBatteryBar] "C:\Program Files\BatteryBar\ShowBatteryBar.exe" show
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [Adobe Acrobat Synchronizer] "C:\Program Files\Adobe\Acrobat 10.0\Acrobat\AdobeCollabSync.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [uTorrent] "C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe" /MINIMIZED
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - Startup: Dropbox.lnk = Inge\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
O4 - Global Startup: Bluetooth Manager.lnk = ?
O4 - Global Startup: Wireless N USB Utility.lnk = C:\Program Files\ZyXEL\NWD2205\NWD2205.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office14\EXCEL.EXE/3000
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: AMD External Events Utility - AMD - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastSvc.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: KMService - Unknown owner - C:\Windows\system32\srvany.exe
O23 - Service: Micro Star SCM - Micro-Star International Co., Ltd. - C:\Program Files\System Control Manager\MSIService.exe
O23 - Service: Realtek11nCU - Realtek - C:\Program Files\ZyXEL\NWD2205\RtlService.exe
O23 - Service: SwitchBoard - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe
O23 - Service: TOSHIBA Bluetooth Service - TOSHIBA CORPORATION - C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtSrv.exe


--
End of file - 8103 bytes

Bewerkt door yifski, 16 februari 2012 - 11:26.


#8 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27426 berichten

Geplaatst 16 februari 2012 - 13:56

Ik zal een expert vragen om naar uw log te kijken.
Even geduld tot hij online is.

#9 kape

kape

    Website Beheerder

  • Website Beheerder
  • 40908 berichten

Geplaatst 16 februari 2012 - 14:01

Logje heeft geen problemen !

Hebben we je goed geholpen? Overweeg eens een donatie aan PC Helpforum.​


#10 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27426 berichten

Geplaatst 16 februari 2012 - 22:26

Hebt je de draadloos usb-netwerkkaart met de cd geïnstalleerd?

#11 yifski

yifski

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 14 berichten

Geplaatst 16 februari 2012 - 22:41

Ja, ik heb het eerst met de cd geïnstalleerd. Daarna heb ik het apparaat terug verwijderd en windows de drivers laten installeren. Dit had jammer genoeg geen invloed op het probleem

#12 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27426 berichten

Geplaatst 17 februari 2012 - 00:24

Hebt je toen je de driver had verwijderen dan zo gedaan:
Naar apparatenbeheer
Daar vindt je dan een gele tekens van de draadloos netwerkkaart en dan met de rechtermuisknop op stuurprogramma wijzigen en dan naar cd en dan naar de map driver en dan ziet Windows de driver en installeert het.

#13 yifski

yifski

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 14 berichten

Geplaatst 17 februari 2012 - 07:34

Neen, ik heb het stuurprogramma verwijderd, dan de computer opnieuw opgestart en de stick in de usb gestoken. Dan zocht windows automatisch naar stuurprogramma's (maar dat kon ik alleen doen wanneer ik internet had). Ik zal het dan ook eens op die andere manier proberen

#14 yifski

yifski

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 14 berichten

Geplaatst 18 februari 2012 - 10:55

Zijn er nog dingen die ik kan proberen? Wij dachten om een nieuwe wap voor op kot te kopen, omdat het alleen de combinatie van die wap en mijn laptop is die problemen geeft.

#15 ProMind

ProMind

    Ervaren Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 2419 berichten

Geplaatst 18 februari 2012 - 13:57

Ik zie in het Speccy logje dat "netwerk ontdekking" af staat.

Verder worden er een paar netwerkverbindingen gemaakt die in "wait" blijven. Misschien iets te maken met de utorrent ?

De Wap lijkt me niet meteen het probleem aangezien de andere PC's geen problemen hebben ...
- Vraag opgelost? Druk dan op de knop "Markeren als opgelost".

#16 yifski

yifski

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 14 berichten

Geplaatst 18 februari 2012 - 17:03

Ja, het vreemde aan dit probleem is dat het enkel bij mijn laptop optreedt op dit ene netwerk. Op andere netwerken is er geen probleem met mijn laptop, en andere computers hebben met dit netwerk ook geen probleem.

Hoe kan ik dat dan oplossen? Utorrent uitzetten, en ergens netwerk ontdekking aanzetten?

#17 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27426 berichten

Geplaatst 19 februari 2012 - 01:48

Met deze handleiding kan je delen en bestanden delen inschakelen.
Tenzij de oorzaak zoals Promind vermelde bij utorrent ligt.

#18 yifski

yifski

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 14 berichten

Geplaatst 20 februari 2012 - 00:26

Heb het net even uitgetest en als ik utorrent uitzet, blijft het internet ook uitvallen.

De instellingen voor delen zijn zoals in de handleiding, en in de praktijk werkt de netwerkontdekking ook. Ik weet niet waarom het bij Speccy dan als uitgeschakeld staat.

Bewerkt door yifski, 20 februari 2012 - 00:28.


#19 yifski

yifski

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 14 berichten

Geplaatst 28 februari 2012 - 18:44

Het probleem is opgelost door een wireless repeater te kopen en op mijn kot te zetten. Ik snap nog steeds niet waarom mijn laptop problemen had met het signaal. Maar goed, het werkt nu.




0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!