Ga naar inhoud

internet laptop valt regelmatig weg


yifski

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met de internetverbinding op mijn laptop. Het signaal valt bij mij op kot namelijk zeer vaak (om de 3 minuten ongeveer) even weg, waarna er direct opnieuw verbinding wordt gemaakt met het netwerk. Het probleem is in de afgelopen maanden steeds erger geworden. Omdat ik dacht dat dit mogelijk aan de netwerkkaart in de laptop kon liggen, kocht ik een krachtige wireless N usb adapter. Bij gebruik van deze adapter krijg ik goede signaalsterkte, maar het signaal valt nog steeds zeer vaak uit.

Bij mijn asus netbook (die op dezelfde plaats staat als mijn laptop) heb ik dit probleem niet, hierop werkt het internet perfect en valt het niet weg. Als ik bij mij thuis of op andere draadloze netwerken zit, heb ik ook geen problemen met internet op mijn laptop. De andere mensen op kot hebben ook geen problemen met het internet.

Mijn laptop is een msi VX600 met windows 7, het access point op kot is een Linksys WAP54G. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals de netwerkkaart verwijderen en opnieuw instellen, draadloos netwerk verwijderen, wap resetten, andere drivers installeren, eigenschappen bij energiebeheer gewijzigd... Ik heb het probleem al maanden, en ondertussen heb ik ook al eens windows opnieuw geïnstalleerd (vroeger had ik vista) en is er een nieuwe router gekomen op kot. Deze dingen hebben geen invloed gehad op mijn probleem.

Kan iemand mij helpen?

aangepast door yifski
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik heb deze stappen uitgevoerd maar het probleem is hiermee niet opgelost. Er zijn eigenlijk ook geen andere netwerken in de buurt waarmee de laptop contact zou kunnen maken, enkel het netwerk van thuis en op kot stonden op de lijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je met usb-draadloos netwerkkaart de log had gemaakt met Speccy.

Maar ik zie ook dat uw moederbord relatief warm is alhoewel de CPU niet zo warm is.

Misschien best even de laptop laten reinigen.

Kan je de merk, model en type van Usb-draadloos N netwerkkaart eens geven?

Om zeker te zijn dat er geen andere oorzaak is dan best onderstaande doen:

We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. H

ou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd.

Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

(Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het te warm zijn van het moederbord mijn netwerkproblemen veroorzaken?

Ik moet ook even vermelden dat mijn laptop al 2.5 jaar oud is en al enkele kleinere gebreken vertoont, zo is één van de 4 usb-poorten stuk, de geluidspoorten werken niet goed meer, de batterij is kapot enz. Mijn netbook, waarop het netwerk op kot wel perfect werkt, is splinternieuw.

De wireless N adapter is een ZyXEL NWD2205

Logje van HijackThis:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 10:01:11, on 16/02/2012

Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)

MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16421)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\Windows\system32\Dwm.exe

C:\Windows\Explorer.EXE

C:\Windows\system32\taskhost.exe

C:\Windows\system32\taskeng.exe

C:\Program Files\ZyXEL\NWD2205\NWD2205.exe

C:\Program Files\System Control Manager\MGSysCtrl.exe

C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe

C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe

C:\Program Files\Yuna Software\Messenger Plus!\PlusService.exe

C:\Program Files\Adobe\Acrobat 10.0\Acrobat\acrotray.exe

C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe

C:\Users\Inge\AppData\Local\Google\Update\1.3.21.99\GoogleCrashHandler.exe

C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe

C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe

C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtMng.exe

C:\Users\Inge\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe

C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosA2dp.exe

C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHid.exe

C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHsp.exe

C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosAVRC.exe

C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\tosOBEX.exe

C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtProc.exe

C:\Program Files\Common Files\Adobe\OOBE\PDApp\UWA\AAM Updates Notifier.exe

C:\Users\Inge\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe

C:\Users\Inge\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe

C:\Users\Inge\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe

C:\Users\Inge\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe

C:\Users\Inge\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe

C:\Users\Inge\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe

C:\Windows\system32\NOTEPAD.EXE

C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll

O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll

O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office14\URLREDIR.DLL

O2 - BHO: SmartSelect - {F4971EE7-DAA0-4053-9964-665D8EE6A077} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll

O3 - Toolbar: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll

O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll

O4 - HKLM\..\Run: [bCSSync] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\BCSSync.exe" /DelayServices

O4 - HKLM\..\Run: [MGSysCtrl] C:\Program Files\System Control Manager\MGSysCtrl.exe

O4 - HKLM\..\Run: [iTSecMng] %ProgramFiles%\TOSHIBA\Bluetooth Toshiba Stack\ItSecMng.exe /START

O4 - HKLM\..\Run: [avast] "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\avastUI.exe" /nogui

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [AdobeAAMUpdater-1.0] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\OOBE\PDApp\UWA\UpdaterStartupUtility.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [switchBoard] C:\Program Files\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe

O4 - HKLM\..\Run: [AdobeCS5.5ServiceManager] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\CS5.5ServiceManager\CS5.5ServiceManager.exe" -launchedbylogin

O4 - HKLM\..\Run: [PlusService] C:\Program Files\Yuna Software\Messenger Plus!\PlusService.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Acrobat Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Acrobat 10.0\Acrobat\Acrobat_sl.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 8.0] "C:\Program Files\Adobe\Acrobat 10.0\Acrobat\Acrotray.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\Inge\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c

O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe" -autorun

O4 - HKCU\..\Run: [showBatteryBar] "C:\Program Files\BatteryBar\ShowBatteryBar.exe" show

O4 - HKCU\..\Run: [sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun

O4 - HKCU\..\Run: [Adobe Acrobat Synchronizer] "C:\Program Files\Adobe\Acrobat 10.0\Acrobat\AdobeCollabSync.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [uTorrent] "C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe" /MINIMIZED

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETWORK SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETWORK SERVICE')

O4 - Startup: Dropbox.lnk = Inge\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe

O4 - Global Startup: Bluetooth Manager.lnk = ?

O4 - Global Startup: Wireless N USB Utility.lnk = C:\Program Files\ZyXEL\NWD2205\NWD2205.exe

O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200

O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office14\EXCEL.EXE/3000

O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll

O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll

O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics

O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll

O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL

O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe

O23 - Service: AMD External Events Utility - AMD - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe

O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastSvc.exe

O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: KMService - Unknown owner - C:\Windows\system32\srvany.exe

O23 - Service: Micro Star SCM - Micro-Star International Co., Ltd. - C:\Program Files\System Control Manager\MSIService.exe

O23 - Service: Realtek11nCU - Realtek - C:\Program Files\ZyXEL\NWD2205\RtlService.exe

O23 - Service: SwitchBoard - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe

O23 - Service: TOSHIBA Bluetooth Service - TOSHIBA CORPORATION - C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtSrv.exe

--

End of file - 8103 bytes

aangepast door yifski
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.