Ga naar inhoud

cpu loopt zwaar zonder niks te doen


martinscarface

Aanbevolen berichten

hallo

ik heb een moederbord g41m-p26 met een intel dual core 3.2 ghz

er zit 2 gb ram in en draait op een besturingssysteem van 32 bit

mijn vraag is namelijk waarom mijn processor zwaar loopt

bij het opstarten loopt hij 100 % en daarna valt hij terug maar dan na een tijd is die weer 100 %

alles is nieuw gekocht en aangesloten en er is pas net windows geïnstalleerd en is verder niks mee gedaan

er kan geen virus of de mallware zijn

wie zou mij kunnen helpen want ik weet er echt geen raad mee

mvg

martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi martinscarface,

Welkom op het PCH...

Druk gelijktijdig de toetsen Ctrl-Alt en Delete in en kies nu "Taakbeheer starten".

Selecteer de Tab Processen en klik vervolgens onderaan op "Processen van alle gebruikers weergeven".

Klik nu op de hoofding van de kolom "processor" tot de processen die cpu verbruiken bovenaan staan.

Zo zie je welk proces het meeste van je cpu kracht vraagt.:top:

Maak nu van je Taakbeheer een afbeelding en voeg dit toe als bijlage in je volgende bericht zodat wij kunnen zien welk Proces/Processen zorgt voor de hoge CPU belasting.;-)

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar vraagtekens bij enkele van onderstaande zinnen;

alles is nieuw gekocht en aangesloten en er is pas net windows geïnstalleerd en is verder niks mee gedaan

er kan geen virus of de mallware zijn

als ik bijv. google open dan springt hij op 100
zelf heb er een oude voeding van 250 watt

Wanneer je zegt dat je alles nieuw hebt aangekocht. Doelde je hiermee dan op het feit dat je de onderdelen afzonderlijk kocht en de computer zelf in elkaar knutselde? Een nieuw aangekochte computer met dergelijke oude voeding kan je toch niet 'nieuw' noemen?

Je schrijft eveneens dat virussen of malware uitgesloten zijn. Verder spreek je wel over het openen van Google, waaruit ik kan verstaan dat je over een internetconnectie beschikt op de computer? Van zodra je verbinding hebt met internet bestaat de kans op malware infectie.

Tenzij je uitsluitsel kan geven over virussen of malware stel ik voor om in een van de volgende berichten toch eens een scan te doen (instructies volgen dan eventueel later).

Kan je bovenstaande onduidelijkheden nader verklaren voor me aub? Het helpt ons je probleem beter te begrijpen.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

als ik google opstart was een voorbeeld dat doet hij ook bij paint of word of als ik muziek afspeel

het google was een voorbeeld omdat ik dacht dat het makkelijker wordt zelf is de computer nog niet op internet aangesloten

wat betreft de voeding ik had een voeding alleen die paste niet in de kast omdat mijn koeler in de weg zat

daarom heb ik de oude erin gezet . het eerste bericht wat ik stuurde zat de nieuwe voeding erin maar had nog een ander cooler erop die is vervangen omdat die niet goed koelde .

mvg

martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dus zelf je computer samengesteld. Heb je achteraf de juiste chipset driver geinstalleerd en de juiste drivers voor je systeem?

Indien je wenst te weten als je voeding van 200Watt te kort schiet voor je configuratie kan je dit op deze site (klik er op) berekenen.

Weet je niet wat je waar moet invullen, dan kan je volgende doen;

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi martinscarface,

De specificaties uit je eerste bericht

ik heb een moederbord g41m-p26 met een intel dual core 3.2 ghz

er zit 2 gb ram in en draait op een besturingssysteem van 32 bit

Heb je die van je pc winkel?

alles is nieuw gekocht en aangesloten en er is pas net windows geïnstalleerd en is verder niks mee gedaan

Hoe lang ben je in het bezit van deze pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de moederbord en de processor en de ram heb ik in de winkel gekocht de 32 bits Windows 7 heb ik origineel van mijn msdn account daarvoor betaal ik om legaal Windows te krijgen die heb ik bij mijn opleiding gekregen

de kast heb ik al 5 jaar inbezit en de spullen die ik gekocht heb heb ik 6 maanden de moederbord is ge update naar de laatste versie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.