Ga naar inhoud

Range extender: WN2000RPT


stegisoft

Aanbevolen berichten

Je bent niet handig maar wilt toch graag een extra draadloos antenne plaatsen zonder al te veel gedoe.

Dat kan perfect met WN2000RPT

post-6829-1417704770,6969_thumb.jpg

Wat moet je doen?

Met een netwerkkabel van pc of laptop naar WN2000RPT

post-6829-1417704770,7175_thumb.jpg

Dan stroomkabel in een stopcontact en wachten tot de lampje groen is.

Open de browser en typ dit: www.mywifiext.net

Je ziet nu een log pagina

post-6829-1417704770,7419_thumb.jpg

Vul bij User Name dit: admin

Vul bij pasword dit: password

Je komt nu in de range extender.

Klik op setup Wizard

post-6829-1417704770,7659_thumb.jpg

Klik nu op Yes

post-6829-1417704770,7903_thumb.jpg

Klik nu op Select Network

post-6829-1417704770,8165_thumb.jpg

Nu zal range extender zoeken naar draadloze punt(en)

Kies nu welke punt je wilt verbinden. Ik heb gekozen voor caravan.

post-6829-1417704770,8502_thumb.jpg

Nota: indien uw draadloze router of ander punt geen WPA2 ondersteund dan zal range extender u op de hoogte brengen dat het alleen WEP kan verbinden.

Geeft nu een netwerksleutel en schrijft het op.

De netwerksleutel dient hetzelfde zijn als de router of ander draadloos punt!!!!!

post-6829-1417704770,8811_thumb.jpg

Je kan nu gewoon op Continue klikken maar je mag de SSID naam wijzigen.

Ik heb de naam behouden zodat ik weet dat de range extender verbonden is met een ander range extender Caravan.

post-6829-1417704770,9155_thumb.jpg

Nu zal de range extender de verbinding maken.

post-6829-1417704770,9493_thumb.jpg

Klik nu op OK

post-6829-1417704770,9795_thumb.jpg

Vink aan zoals onder afbeelding is vermeldt en klik dan op Contineu

post-6829-1417704771,6155_thumb.jpg

Nu is het klaar.

Je kan nu de netwerkkabel van de pc of laptop uitnemen.

Nu kan je de range extender eender welke stopcontact aansluiten en wacht zo'n een 3 minuten tot je een groen lampje ziet.

Vanaf dan kan je een verbinding maken met de range extender.

Pluspunt

Erg eenvoudig te installeren.

Je hebt geen ervaring nodig om te doen.

Zelfs een pc-leek kan het doen.

Zeer stabiel en dus weinig gevaar dat het niet zal werken.

Zelfs als je de router moet herstarten zal hij automatisch weer een verbinding maken.

Minpunt

De range extender heeft weinig instelling en dus hebt je niet veel mogelijkheden.

Je kan enkel de naam van de SSID en paswoord veranderen.

Eveneens kan je een backup maken en firmware installeren.

Dit kan je draadloos doen mits je een verbinding maak met de range extender.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
  • 3 maanden later...

Beste,

Ik heb ook zo'n netgear apparaat! Als ik een kabeltje verbindt van het apparaat naar mijn laptop en 1 kabel van stopcontact naar apparaat (zodat netgear apparaat stroom krijgt) gebeurt er het volgende:

Uiteindelijk gaat er een groen lampje branden (dat power lampje wordt dus groen) en een stokje met bolletje op bovenkant en daar allemaal lijntjes om heen wordt blauw!

als ik naar ww.mywifiext.net gaat gebeurt er niks! Als ik mijn eigen internet verbinding verbreek dan heb ik geen internet meer en staat er: kan geen verbinding maken met het internet! Wel heb ik een programmatje erbij, als ik die open dan krijg ik dezelfde beeld als hierboven in de handleiding! als ik dan setup wizard heb geklikt en dan yes en dan next, dan krijg ik 2 verbindingen!! 1 tje via mn kabel en 1tje draaadloos met mn oude router! Maar omdat die kabel internet niet werkt, kan ik dan niet meer internetten en wordt mn scherm grijs en staat er: kan geen verbinding maken met het internet? Wat moet ik doen?????

- - - Updated - - -

Overigens geeft de netgear apparaat al een nieuw IP adres af, maar die werkt gewoonweg niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mijn eigen internet verbinding verbreek dan heb ik geen internet meer en staat er: kan geen verbinding maken met het internet

Dat is logisch want je mag geen internet verbinding hebben om met netwerkkabel naar netgear te kunnen.

Zonodig op resetknop blijven drukken tot het weer in fabriektoestand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is gelukt, maar setup wizard kan ik wel vinden, maar daar staat de volgende vraag:

[TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD]The Smart Setup Wizard can detect the type of Internet connection that you have.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Do you want the Smart Setup Wizard to try and detect the connection type now?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Yes[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]No. I want to configure the router myself[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

En als ik dan next klik dan zegt ie alleen maar dat het gelukt is. maar als ik met mn ipad probeer te verbinden met deze draadloze nieuwe internetnaam, staat er: geen verbiniding mogelijk met netwerk NETGEARSPEEDTOUCHBF67A6

- - - Updated - - -

ik heb trwns de volgende versie: WNR2000V3

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.