Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?

Foto
- - - - -

Nieuwe (samengestelde) desktop kopen

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
17 reacties op dit onderwerp

#1 snipasu

snipasu

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 14 berichten

Geplaatst 28 februari 2012 - 07:04

Hallo lezers,

Na altijd een merkpc uit de bcc gekocht te hebben, zou ik nu graag een keer een zelf samengestelde desktop willen kopen. Ik heb de afgelopen dagen veel gelezen hierover, maar ik ben er gewoon te onzeker over om zelf een keuze te maken. Daarom hoop ik dat ik hier geholpen kan worden.
  • Waarvoor heb ik een PC nodig ? Voornamelijk gamen, zou er graag de nieuwste spellen goed op willen kunnen spelen.
  • Wat is mijn budget ? Rond de 900 euro.
  • Een merkcomputer of een samenstelling ? Een samenstelling.
  • Ga ik overklokken ? Nee hoogstwaarschijnlijk niet.
  • Ga ik later upgraden ? In ieder geval niet in de nabije toekomst, maar je weet nooit van tevoren hoe het er over een 2 jaar voorstaat.
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? Echt nodig niet.
  • Ga ik zelf assembleren ? Nee daar waag ik me niet aan, wil ik laten doen door de shop waar ik het bij koop.
  • Heb ik een besturingssysteem nodig ? Ja, Home Premium.
  • Ga ik zelf installeren ? Dat is zelf te doen, maakt niet zo veel uit.
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? Ik zou graag een I7 processor willen, maar wat dan precies het verschil is tussen 2600 en 2600K, geen idee wat handiger is om te nemen. Verder geen voorkeuren.
  • Heb ik nog randapparatuur nodig ? Monitor, muis en boxjes heb ik nog, heb wel een nieuw toetsenbord nodig.
  • Heb ik specifieke wensen ? Nee, hoe stiller hoe beter natuurlijk, maar dit is geen prioriteit.
Verder vroeg ik me ook af welke online shop het beste is om bij te kopen. Ik heb nog totaal geen ervaring met het kopen van pc-onderdelen of een complete pc online, dus het zou fijn zijn als hier ook advies over gegeven zou kunnen worden. Alvast heel erg bedankt en als ik niet compleet ben geweest met mijn informatie (wat waarschijnlijk zo zal zijn), ik zal het zo snel mogelijk alsnog te geven.

#2 stegisoft

stegisoft

Super Moderator

• Super Moderator
  • 27426 berichten

Geplaatst 28 februari 2012 - 09:14

i7 2600 of 2600K is niet nodig voor games PC en daarbij neemt het 1/3 van uw budget af.
Ofwel uw budget hoger zetten als je een reden hebt voor i7 processor.
Bent je van Nederland of België?

#3 CryOutLoud

CryOutLoud

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 38 berichten

Geplaatst 28 februari 2012 - 10:09

Nl, locatie staat op arnhem

#4 snipasu

snipasu

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 14 berichten

Geplaatst 28 februari 2012 - 16:20

i7 2600 of 2600K is niet nodig voor games PC en daarbij neemt het 1/3 van uw budget af.
Ofwel uw budget hoger zetten als je een reden hebt voor i7 processor.
Bent je van Nederland of België?

Oke dan wordt het dus geen i7 processor, en ik kom inderdaad uit Nederland.

#5 stegisoft

stegisoft

Super Moderator

• Super Moderator
  • 27426 berichten

Geplaatst 28 februari 2012 - 21:25

Ik heb voor u deze samenstelling gedaan op basis van i5
Je kan eventueel ook nog een SSD toevoegen om uw pc sneller te laten opstarten.

Behuizing Cooler Master CM Storm Scout
Deze fraai behuizing heeft voldoende airflow maar je kan later altijd nog 3 extra fan koelers bijplaatsen.
Pluspunt van deze kast zit in de feit dat je aan de bovenkant maar liefst 4 usb-poorten + 1 eSata poort en daarbij uiteraard ook een audio-uitgang.

Moederbord Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
Ik heb deze moederbord gekozen omdat het ook eSata connector heeft voor de behuizing.
Ook zit er usb 3.0 en usb 2.0 poorten aanwezig.
Heeft uitstekende 8 kanaal HD Audio aan boord.

Processor i5
Als processor heb ik gekozen voor Intel Core i5 2500K / 3.3 GHz
Het is een Quad-Core cpu met 6 mb cache

Processor koeler
Om de processor extra te koelen koos ik voor Cooler Master Hyper TX3 EVO
Het is een stille koeler.

Geheugen 8 Gb
De geteste geheugen G.Skill Ripjaws van 8 GB is meer dan voldoende in de huidige omstandigheden.
Doch je later tot 32 Gb geheugen plaatsen.

Voeding 600 watt
Deze stille Corsair Builder Series CX600 V2 van 600 watt is ruim voldoende voor deze samenstelling.

Harddisk 1 TB
Seagate Barracuda 7200.12 is van 1 TB wat dus ruim voldoende is. (snelle 7200 rpm - sata 600)

Videokaart
Deze snelle videokaart XFX Radeon HD 6870 van 1 Gb is een zeer goede kwaliteit. (GDDR5 SDRAM 256-bit interface)
Je kan 2 schermen op aansluiten.

Verder heb ik dvd-brander, Windows 7 prenium 64 bits oem en montage bijgevoegd.

#6 superjona

superjona

Super Moderator

• Super Moderator
  • 3590 berichten

Geplaatst 29 februari 2012 - 10:28

Heb de samenstelling van Stegisoft een klein beetje aangepast:

Aangezien je niet gaat overklokken, heb ik de i5 2500 i.p.v. de i5 2500K genomen. (Het verschil tussen K en niet-K is de overklokbaarbaarheid. Hoewel processoren zonder K een klein beetje overklokbaar zijn, bieden de K modellen veel meer opties om een overklok uit te voeren. Met K modellen kan je verder overklokken dan niet-K)

En de TX3 koeler heb ik vervangen door de Gelid Tranquillo Rev 3. Hoewel de TX3 geen slechte cooler is, is deze Gelid nog stiller en biedt veel betere prestaties.
Samenstelling bij Azerty.nl? Klik hier voor een unieke PCH-kortingsactie!
Klik hier voor een overzicht van alle forumregels.

GameTech7.net i.s.m. PCH: Alles over de nieuwste games, gadgets en technologie!

#7 snipasu

snipasu

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 14 berichten

Geplaatst 29 februari 2012 - 17:10

Dat lijkt me een prima pc voor mij, heel erg bedankt voor de samenstellingen, kan me goed vinden in de aanpassing. Alleen nog voor de zekerheid, als ik hem precies zo bestel, dan krijg ik hem klaar om te gebruiken thuis, eigenlijk net als een merkpc uit een winkel?

#8 stegisoft

stegisoft

Super Moderator

• Super Moderator
  • 27426 berichten

Geplaatst 29 februari 2012 - 18:34

Je krijgt net zoals de merk computer de samengestelde PC bij u thuis.
Dan dient je enkel de scherm en stroom aan te sluiten.
Ik zou ook naar deze korting kijken.

Bewerkt door stegisoft, 29 februari 2012 - 18:55.

#9 snipasu

snipasu

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 14 berichten

Geplaatst 02 maart 2012 - 00:36

Toch nog even een vraagje. Ik weet dat het eigenlijk niet nodig is, maar stel dat ik toch een i7 2600 of 2600k zou willen, is dat dan ook mogelijk in de bovenstaande samenstelling of zou er dan wat aangepast moeten worden?

#10 stegisoft

stegisoft

Super Moderator

• Super Moderator
  • 27426 berichten

Geplaatst 02 maart 2012 - 09:24

Je kan i7 - 2600, 2600K en 2700 kiezen.
Maar als je toch meer geld wilt uitgeven koopt dan een SSD en dan is uw computer veel sneller.

#11 superjona

superjona

Super Moderator

• Super Moderator
  • 3590 berichten

Geplaatst 05 maart 2012 - 17:54

Dat is zeker mogelijk bij deze samenstelling. Gewoon de processor veranderen, aan de rest van de onderdelen moet er niets verandert worden. En zoals Stegisoft al zegt, kan je deze samenstelling drastisch versnellen met een SSD. De Crucial m4 is een zeer goed product met uitmuntende prestaties.
Samenstelling bij Azerty.nl? Klik hier voor een unieke PCH-kortingsactie!
Klik hier voor een overzicht van alle forumregels.

GameTech7.net i.s.m. PCH: Alles over de nieuwste games, gadgets en technologie!

#12 snipasu

snipasu

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 14 berichten

Geplaatst 14 maart 2012 - 16:32

Ik heb de pc besteld zoals in de post van superjona en zojuist ontvangen. Bij het openen van de grote doos zaten er ook nog allemaal losse doosjes in van de producten, ik vraag me af of dit normaal is als je het met assemblage besteld.

Het rare was dat sommige daarvan leeg zijn, zoals de G.Skill Ripjaws en de ventilatoren, terwijl de processor en de videokaart nog wel in de doos zitten. De doos van de Cooler Master is nog wel gesloten en ik was niet van plan om die te openen zonder zekerheid over wat er precies aan de hand is, dus ik kan niet controleren of hij nou wel of niet in elkaar is gezet. Heb inmiddels ook al een mailtje gestuurd naar azerty, hopelijk krijg ik daar snel antwoord op, maar volgens mij klopt er iets niet, toch?

#13 stegisoft

stegisoft

Super Moderator

• Super Moderator
  • 27426 berichten

Geplaatst 14 maart 2012 - 17:04

G.Skill Ripjaws en de ventilatoren leeg is normaal.
Maar videokaart doos zou ook leeg moeten zijn behalve kabels.
Misschien zijn ze bij Azerty vergeten om de videokaart te plaatsen ofwel hebben ze per ongeluk een verkeerde doos meegeven en dus niet de lege doos.

#14 snipasu

snipasu

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 14 berichten

Geplaatst 14 maart 2012 - 18:04

En de i5 processor zit ook nog in zijn doosje, dat klopt ook niet denk ik?

#15 stegisoft

stegisoft

Super Moderator

• Super Moderator
  • 27426 berichten

Geplaatst 14 maart 2012 - 18:40

De orginele koeler van de i5 processor zou in de doos moeten.
Haal dat uit als je dan vierkant plaatje ziet dan is het inderdaad de processor.

#16 snipasu

snipasu

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 14 berichten

Geplaatst 14 maart 2012 - 22:43

Oeps je hebt gelijk, ik heb niet goed gekeken. Enige wat ik eigenlijk mis, maar ik weet niet of dat erbij hoort, zijn snoeren om hem aan te sluiten. Heb dat nog wel van mijn oude pc, maar het is de bedoeling dat die naar iemand anders gaat.

#17 stegisoft

stegisoft

Super Moderator

• Super Moderator
  • 27426 berichten

Geplaatst 15 maart 2012 - 02:03

Normaal gezien zo de stroomkabel in de doos van de voeding moeten zitten.

#18 snipasu

snipasu

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 14 berichten

Geplaatst 15 maart 2012 - 16:20

Zat er niet in maar heb inmiddels een mailtje gehad met dat die alsnog is opgestuurd. Alles lijkt dus opgelost, bedankt voor uw hulp :)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!