Ga naar inhoud

geen verbinding via SD-poort


vaes

Aanbevolen berichten

Als ik een SD-geheugenkaartje van mijn fototoestel in de gebruikelijke gleuf van mijn pc steek, krijg ik geen verbinding - kan dus geen foto's bekijken noch kopiëren. Vroeger verscheen vanzelf een koppeling om te openen of kon ik via "verwisselbare schijf" verbinding krijgen.

Ziet iemand daar een oplossing voor ? Met dank,

Vaes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Vaes,

Er zijn een paar zaken die je alvast kan controleren:

  • Let er op dat de beveiliging van de kaart niet (per ongeluk) aan staat. Dit is een klein schuifbalkje op de kaart zelf.
    post-30057-1417704800,5457_thumb.jpg
  • Ga naar start - configuratiescherm - hardware en geluiden - apparaatbeheer. Controleer als naast een van je aansluitpunten een geel driehoekje/uitroepteken staat.
  • Wordt de kaart wel nog herkent in een andere computer?

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als andere kaarten eveneens niet werken, en deze wel op een ander toestel werken(?) ligt het probleem waarschijnlijk wel bij je computer. De eerste boodschap is steeds herstart je computer indien je dat nog niet gedaan had.

In het apparaatbeheer dien je te controleren als naast een (of meerdere) van je toestellen een geel uitroepteken/driehoekje staat. Controleer daarvoor zeker de relevante delen zoals USB (Universal Bus Controller), Poorten, Opslagcontrollers, Diskettestationcontrollers,... door dat onderdeel open te klappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan eens proberen om de usb poorten te resetten.

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geinstalleerd worden en de poorten worden geinitialiseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De usb drivers zullen opnieuw geinstalleerd worden en de poorten worden geinitialiseerd.

En....zal dit zomaar automatisch gebeuren bij het herstarten??

Dat zal inderdaad volledig automatisch gebeuren.

Betreft het uds de 7 of 8 laatste USB-hubs? (zie bijlage)

[ATTACH=CONFIG]17007[/ATTACH]

Je mag van alle toestellen die onder USB-controllers staan de installatie ongedaan maken (dus ook deze boven de accolade). Hoe je dit doet lees je in bericht #5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.