Ga naar inhoud

Vervorming foto's als bureaubladachtergrond


vaes

Aanbevolen berichten

Als ik een van mijn foto's als bureaubladachtergrond zet, verschijnen ze steeds vervormd (een beetje in de hoogte uitgerokken). Nochtans als ik als "schermbeveiliging" om de zoveel seconden een foto laat verschijnen zijn die in perfecte verhouding, ook bij het bekijken van mijn foto's vanuit mijn fotobestanden.

Windows Vista business - Office 2007

Met dank.

Vaespost-23036-1417704807,6772_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Resizen is geen probleem ; ik doe het via mijn favoriete foto-viewer en -bewerker "fast stone". Ik stel vast dat er bij de linker optie (bolletje aanstippen) ALTIJD vervorming is ; het beeld verspreid zich over het ganse scherm in welke resolutie ik het ook "resize" en in welke verhouding ook! Misschien is dat altijd zo geweest, maar doordat ik meestal landschappen als bureauachtergrondfoto gebruik, valt de vervorming niet zo op.

Tenslotte heb ik de oplossing gevonden bij de rechtse optie. Daar moet ik mijn foto resizen tot het precieze aantal pixels als die van mijn scherm (=dus serieus verkleinen!) en in de verhouding van mijn oorspronkelijke foto. Ik doe het dus als volgt: mijn oorspronkelijke foto meet 4238x2772 pixels d.i. dezelfde verhouding als 1024x670. Enkel als ik mijn foto's tot die pixels reduceer komt mijn foto zonder vervorming over het hele scherm (buiten een blinde strook boven en onder). Zodoende beschouw ik dat probleem als opgelost, dank zij de suggesties van Asus en Kristof, waarvoor hartelijk dank!

Vaes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn deze uitvoerige toelichting te lezen !...;-)

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.