Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?

Foto
- - - - -

fabrieksinstellingen terug zetten d.m.v. een recovery

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
10 reacties op dit onderwerp

#1 survive

survive

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 14 berichten

Geplaatst 18 maart 2012 - 14:16

ik heb een vraag, ben in het bezit van een acer aspire 5315 laptop sinds enige tijd probeer ik d.m.v. een recovery de fabrieks instelling van dit systeem terug te halen, via Alt + F10 kom ik in het daarvoor bestemde vak, hierbij moet ik een code zetten zodat deze recovery deze instellingen kan terug halen, deze code bestaat uit 6 nullen, doch helaas geeft deze aan dat deze code een foutieve code is, mijn vraag is nu hoe kan ik die fabrieksinstellingen terug halen, heb geen backup cd. B.V.D.

#2 Kurtt

Kurtt

Ervaren Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 6452 berichten

Geplaatst 18 maart 2012 - 14:23

Normaal moet u geen code ingeven. Staat in de handleiding dat u een code moet opgeven bij het herstellen naar fabrieksinstellingen? Staat NumLock aan als u de 0 indrukt op het numerieke klavier?

Hebt u het volgens bladzijde 76 gedaan volgens deze handleiding:
ftp://ftp.acer-euro.com/notebook/aspire_5315/manual/AS_5715Z_5315_Dut_McAfee.pdf

- Tientallen tips over Windows én Office vindt u HIER.
- Hoe voeg ik een bijlage toe in mijn bericht? Lees HIER.
- Vraag opgelost? Druk dan op de knop "Markeren als opgelost".

#3 survive

survive

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 14 berichten

Geplaatst 18 maart 2012 - 14:33

Die herstel functie doet het niet

#4 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17582 berichten

Geplaatst 18 maart 2012 - 14:45

De oplossing voor dit probleem kwam ik hier in een ander topic tegen...de topic-starter postte er een duidelijke handleiding.
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...

#5 survive

survive

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 14 berichten

Geplaatst 18 maart 2012 - 16:24

heb programma gedwonload en ge-installeerd ben met de rechter muisknop op PQservice gaan staan maar heb nergens change to active gezien ) en heb de pc opnieuw opgestart ben in het recovery programma gekomen nochthans krijg ik de melding ......restore failed reason 0xa 0000001, in iedere geval bedankt voor de moeite

#6 clarkie

clarkie

Super Moderator

• Super Moderator
  • 20985 berichten

Geplaatst 18 maart 2012 - 16:32

Voer je de recovery uit vanaf de herstelpartitie of via gebrande dvd's?
Want je kan ook de recovery op dvd branden en vanaf die dvd's een herstelling naar fabrieksinstellingen uitvoeren.
Als de recovery uitgevoerd wordt via dvd wordt er dan ook naar een code gevraagd?

#7 survive

survive

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 14 berichten

Geplaatst 18 maart 2012 - 16:36

ik heb helaas geen back up gemaakt moet vanuit he herstelpartitie proberen deze te herstellen helaas werkt de herstel ook niet. en je andere vraag kan ik helaas niet beantwoorden, heb deze pc gekocht met voor ingestelde programma/besturingssysteem

#8 clarkie

clarkie

Super Moderator

• Super Moderator
  • 20985 berichten

Geplaatst 18 maart 2012 - 17:17

Als je PC op dit moment nog werkt, is niet zo duidelijk af te leiden uit je bericht, kan je nog altijd die recovery dvd's aanmaken.
Zie de handleiding uit bericht 2.

#9 survive

survive

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 14 berichten

Geplaatst 18 maart 2012 - 20:47

mijn pc werkt nog vraag niet hoe, helaas kan ik geen back up maken daar ik niet alle bestanden heb, verder mijn harde schijf een variabele opslag capaciteit laat zien bv, nu staat die op bv 500 mb en over een tijdje bv op 2 gb, en zo gaat het maar door iedere keer een andere opslag capaciteit

#10 clarkie

clarkie

Super Moderator

• Super Moderator
  • 20985 berichten

Geplaatst 18 maart 2012 - 20:57

Je moet recovery schijven maken van je verborgen partitie.
Dus een standaard fabrieksimage, die kan je op dvd's branden. blz 76 van de handleiding.

#11 clarkie

clarkie

Super Moderator

• Super Moderator
  • 20985 berichten

Geplaatst 29 maart 2012 - 17:46

Dag survive,

Is je probleem opgelost?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.
Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!