Ga naar inhoud

Meldingen 'ongeldige installatiekopie' (wia6eb~1)


Aanbevolen berichten

Volledig opgelost. Dankjewel!

Ik heb nog een andere vraag (of plaats ik dit beter onder een ander forum?)

- Bij het opstarten van mijn pc opent 'Windows live messenger' automatisch, ik heb dit programma voor niets nodig en het mag er dus eigenlijk af, hoe doe je dat?

- Ik merk dat het heel lang duurt voor mijn pc opgestart is. Hoe kan je hier iets aandoen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Eerst Windows Live Messenger : typ onderaan in de zoekbalk msconfig. Kies op het volgende scherm voor het tabblad "Opstarten". Haal daar het vinkje bij Windows Live Messenger weg ... start dan de PC opnieuw op en kijk even of WLM nog automatisch opstart ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem je "opstarters" eens onder handen met Soluto zoals hieronder beschreven :

Download Soluto. (klik er op)

Klik op I Agree – Install. Wacht in het scherm wat daarop volgt. Na 30 seconden verdwijnt dit scherm en installeert Soluto verder. Tijdens dit proces kan je je pc normaal gebruiken.

Als je wilt zien hoever Soluto is met installeren druk je met de rechtermuisknop op het icoontje soluto.png rechts onderin op de taakbalk en kies je voor ‘Open’.

Als de installatie voltooid is zal Soluto vragen om opnieuw op te starten. Sla alle programma’s die je open hebt staan op, en klik op Reboot PC Now.

Als de pc opnieuw opgestart is open je Soluto en klik je op ‘Chop Boot’. Daar kan je programma’s uitsluiten van het opstarten.

Voor een uitgebreide handleiding hierover klik je Hier. (klik er op)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt inderdaad gelijk...blijkbaar hebben de makers van het programma één en ander gewijzigd en is het er absoluut niet makkelijker op geworden...:dong:

Het eenvoudigste lijkt me dat je de geïnstalleerde versie van je systeem verwijderd en dan hier de oudere versie download waarvoor je je niet hoeft te registreren en die analoog is aan de versie die werd gebruikt in de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Reboot met Soluto is gelukt (8 seconden gewonnen). Nu vroeg ik me enkel nog af of er goed programma bestaat om eens 'de grote kuis' te houden op mijn pc en zo eventueel dingen eruit te krijgen die op de achtergrond meedraaien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is reeds aardig wat "rommel" van je systeem verwijderd via HijackThis en MBAM.

In principe moet een grondige "stripbeurt" met Soluto volstaan om tot een aanvaardbare opstarttijd te komen.

Een regelmatige opschoonbeurt met Ccleaner is ook een aanrader :

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Hoe lang doet je PC er momenteel over om op te starten ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je uit de behandeling met Soluto het maximum hebt gehaald is dat inderdaad nog lang, té lang.

Kan je het onderstaande uitvoeren ?...

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.