Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?

Foto
- - - - -

YouTube geeft geen "mooi" beeld

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
14 reacties op dit onderwerp

#1 doedelzak123

doedelzak123

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 263 berichten

Geplaatst 06 april 2012 - 18:56

Hallo,

Wanneer ik in Chrome of IE8 naar Youtube surf en ik op een filmpje klik krijg ik een zeer eigenaardig beeld te zien (zie screenshot onderaan). Dit is een tijdje geleden begonnen en was opgelost door Chrome te herinstalleren maar ik zie het net weer verschijnen. Op websites zijn de kleuren wel gewoon normaal, en bij een dvd'tje ook. Lijkt mij hier om een ShockWave issue te gaan? Malware lijkt mij uitgesloten aangezien mijn computer toch ook schoon is lijkt mij. Het kan natuurlijk wel, maar het lijkt mij een zeer minieme kans.

knipsel.JPG

EDIT: Nu gaat het weer even normaal, ... vreemd hoor.

Bewerkt door doedelzak123, 06 april 2012 - 19:18.

#2 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17602 berichten

Geplaatst 06 april 2012 - 19:36

Je vraag werd gepost onder "Windows 7 YouTube geeft geen "mooi" beeld" , maar je geeft aan met IE8 te werken ipv met IE9 ?...:hmmmm:

Gaat het over een merk-pc of over een samengestelde pc ?...
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...

#3 doedelzak123

doedelzak123

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 263 berichten

Geplaatst 06 april 2012 - 19:54

maar je geeft aan met IE8 te werken ipv met IE9 ?...

Klopt, ik laat IE9 bewust niet installeren omdat ik 1. IE8 veel prettiger vind werken (heb IE9 namelijk al gehad maar ik heb de update ongedaan gemaakt). en 2. ik heb verschillende malen gehoord dat IE8 veiliger is (Maar heb nooit gecheckt of dit daadwerkelijk zo is aangezien ik zelf toch maar Chrome gebruik.

Verder heeft de laptop WEL alle essentiële en optionele updates!

Gaat het over een merk-pc of over een samengestelde pc ?...

Standaard pc: Acer Extensa 5635G

Speccy: http://speccy.pirifo...h8gJboduR7ZAmha

#4 clarkie

clarkie

Super Moderator

• Super Moderator
  • 20992 berichten

Geplaatst 06 april 2012 - 19:58

In de week nog iemand gehad die zulk probleem had, veel kans dat het met deze tip opgelost is.

#5 doedelzak123

doedelzak123

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 263 berichten

Geplaatst 06 april 2012 - 21:47

Tip van clarkie gevolgd, voorlopig werkt het dus wel zullen afwachten.

#6 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17602 berichten

Geplaatst 06 april 2012 - 21:55

Hou het maar eventjes in het oog...:top:

Ik wil je er toch nog eventjes attent op maken dat driver van je graka niet echt meer actueel is : je werkt met versie 280.26...hier kan je versie 296.10 downloaden.
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...

#7 doedelzak123

doedelzak123

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 263 berichten

Geplaatst 07 april 2012 - 18:02

Voorlopig gaat het goed.

En oh topper Asus, dat wist ik niet! Bij deze even gedownload.
Bedankt alvast

#8 doedelzak123

doedelzak123

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 263 berichten

Geplaatst 08 april 2012 - 17:34

Asus
, de update is toch niet goed gelukt hoor. De pc geeft nu een zeer "wazig" beeld. Nog wel werkbaar maar toch niet prettig.

#9 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17602 berichten

Geplaatst 08 april 2012 - 17:41

Via apparaatbeheer kan je terug naar de vorige versie (tabblad stuurprogramma) indien je deze niet hebt verwijderd...anders kan je die hier opnieuw downloaden.

#10 doedelzak123

doedelzak123

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 263 berichten

Geplaatst 09 april 2012 - 12:32

Driver opnieuw gedownload maar ik denk dat het de foute was Asus. Als ik nu in normale modus opstart krijg ik eerst het Windows logo met 'Windows Starten" en vervolgens een zwart scherm. Zelfde geldt voor 'opstarten in laatst bekende werkende configuratie', maar ik geraak wel in Windows via veilige modus.

---------- Post toegevoegd om 13:32 ---------- Vorige post was om 13:22 ----------

Het laatste dat ik kan doen is er mijn systeembackup van 12/2011 eroverheen gooien. (Dat is de enige backup die ik nog heb staan...)

#11 clarkie

clarkie

Super Moderator

• Super Moderator
  • 20992 berichten

Geplaatst 09 april 2012 - 12:39

Via apparaatbeheer kan je terug naar de vorige versie (tabblad stuurprogramma)

Was bovenstaande niet uitvoerbaar?
Ook niet in veilige modus?
Heb je deze driver gedownload, dat zou de driver moeten zijn die er op stond?

Met drivers is het zo dat als je hardware goed werkt je best geen nieuwere driver installeert.

#12 doedelzak123

doedelzak123

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 263 berichten

Geplaatst 09 april 2012 - 12:45

Oke ik heb de oude versie (280.26) er terug opgezet en het blijkt nu toch normaal te werken. Enig idee hoe dit zou komen?

#13 clarkie

clarkie

Super Moderator

• Super Moderator
  • 20992 berichten

Geplaatst 09 april 2012 - 12:49

Goeie vraag.
Een nieuwere driver is niet altijd een garantie voor verbetering.
Ik zelf zal enkel een nieuwere driver installeren als de hardware met de huidige driver al problemen geeft.
Wat goed werkt moet je niks aan veranderen.

#14 doedelzak123

doedelzak123

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 263 berichten

Geplaatst 09 april 2012 - 12:52

Was bovenstaande niet uitvoerbaar?
Ook niet in veilige modus?

Neen, dat was niet uitvoerbaar. Ik denk dat dit komt omdat Nvidia automatisch de oude drivers verwijderd als je nieuwe installeert. Dit kwam er toch op toen ik de nieuwe driver installeerde: "bezig met verwijderen van oude drivers"

Heb je deze driver gedownload, dat zou de driver moeten zijn die er op stond?

Met drivers is het zo dat als je hardware goed werkt je best geen nieuwere driver installeert.

klopt die heb ik erop gezet, en nu werkt het weer goed.

#15 clarkie

clarkie

Super Moderator

• Super Moderator
  • 20992 berichten

Geplaatst 09 april 2012 - 12:54

Fijn te lezen dat je probleem opgelost is.

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.
Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!