Ga naar inhoud

Packard Bell laptop, sommige tekens toetsenbord verkeerd..


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand wellicht een oplossing weet voor onderstaand probleem.

Ik heb zojuist een nieuwe laptop van Packard Bell aangeschaft, werkt verder prima, heeft alleen 1 klein probleempje..

Onder enkele toetsen (bijv. schift en een 2..) geeft hij een ander teken weer. Dus bij shift en 2 krijg ik geen apestaartje,maar deze: "

Zo is dat bij meerdere van deze speciale tekens. De letters en cijfers staan overigens allemaal goed.

Iemand enig idee of en eventueel hoe dit te verhelpen is....(sorry, ik kan het vraagteken ook niet vinden..)

Alvast bij voorbaat dank voor de genomen tijd en moeite!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, inderdaad, qwerty-toetsenbord..

- Toetsenbord staat op alle punten ingesteld op 'nederlands'.

- Besturingsstysteem = Windows7

Het merkwaardige is echter..:

Op het moment dat ik 1 maal schift/ctrl ingeef, functioneert daarna alles normaal en staan alle tekens op de juiste plaats onder het toetsenbord. Dit blijft zo zolang ik op hetzelfde tab-blad blijf of dezelfde site. Wanneer dat veranderd, moet ik weer 1 maal shift/ctrl ingeven en daarna is alles weer normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens via Start/Configuratiescherm en klik op Land en taal.

Vervolgens ga je naar het tabblad Toetsenborden en talen en in het scherm klik

je op Toetsenborden wijzigen waarna volgende venster verschijnt.

post-24526-1417704897,8666_thumb.png

Kun je hier eens een screenshot van maken en plaatsen in je volgende bericht.

Als ik het goed heb zou hier Nederlands - Verenigde Staten (Internationaal) horen te staan.

Ga nu naar het tabblad Geavanceerde toetsinstellingen

post-24526-1417704897,9046_thumb.png

Hier kun je zien of er een toetsencombinatie is toegewezen.

Selecteer de toetsencombinatie en klik op Toetsencombinatie wijzigen.

In het venster wat je nu te zien krijgt vind je verschillende opties van de door jou geselecteerde toetsencombinatie.

Met de opties Niet toegewezen schakel je deze uit.

Lost dit je probleem op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te beginnen hartelijk dank voor de tot nu toe geboden hulp!

Het lukt even niet zo snel om een screenshot te maken, maar wanneer ik de door jou aangegeven stappen volg, kom ik inderdaad uit bij 'toetsencombinatie wijzigen'.

En daar staat inderdaad de combinatie 'ctrl+shift' aangevinkt.

Wanneer ik daar echter voor 'niet toegewezen' kies, verandert er niets, behalve dan dat 1 maal schift/ctrl ingeven vanaf dat moment ook niet meer voor een wel correcte toetsenbordindeling zorgt.

Dus wanneer ik de optie 'ctrl +shift' aangevinkt laat kan ik het probleem telkens tijdelijk verhelpen, terwijl wanneer ik 'niet toegewezen' aanvink het probleem ook met deze tijdelijke oplossing niet meer te verhelpen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.