Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast radiotorentje

hallo

ik kan mijn taakbeheer

of systeembeheer inschakelen

hoe moet dat

kunnen jullie mij dat uit leggen wat ik doen moet

hoor ik het graag van jullie gr bertus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb juist je pm gelezen, en de reden waarom je je taakbeheer niet meer kan openen kan aan 2 redenen liggen, nm. je taakbeheer is uitgeschakeld in je register of je pc staat vol met spyware,... (een vriend heeft ook eens hetzelfde probleem gehad).

Om in je register te kijken moet je in uitvoeren 'regedit' typen.

Dan klik je bovenaan op bewerken en dan op zoeken en dan typ je 'taskmgr.exe'

Normaal gezien zou hij dan het registerbestand van je taakbeheer moeten vinden.

Als je het die gegevens er niet instaan vraag je dan aan mij of iemand anders die het ook weet wat je verder zal moeten doen.

Scan dus eerst eens goed op virussen, spyware,...

Grtz Dreetn

lukt echt niet op ctrl en alt delete

komen er steeds meer op weet het niet meer

geeft aan

taakbeheer is uitgeschakeld door de systeem beheerder

en hoe moet ik die weer in schakelen

hoor ik het wel gr bertus

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb even enkele oplossingen die je kan nakijken:

Soms wil het wel eens gebeuren dat je bij het openen van taakbeheer (taskmanager, tskmgr.exe) een melding krijgt met als inhoud Taakbeheer is uitgeschakeld door de systeembeheerder. Je kan taakbeheer dan niet gebruiken, ondanks het feit dat je wel degelijk over de juiste bevoegdheden beschikt. Indien dit laatste het geval is (je accounttype dus systeembeheerder is, kan je dit probleem zeer eenvoudig oplossen:

* Ga achtereenvolgens naar Star -> Uitvoeren

* In het kadertje dat opengaat, geef je de tekst gpedit.msc in en druk je op OK.

* Er zal een nieuw venster opengaan. In dit venster navigeer je achtereenvolgens naar Gebruikersconfiguratie->Beheersjablonen->Systeem->Opties voor Ctrl+Alt+Del.

* Dubbelklik op Taakbeheer verwijderen.

* In het dialoogvenster dat opengaat, kies je voor Uitgeschakeld of Niet geconfigureerd.

* Sluit nu gewoon alle vensters terug en het probleem zou opgelost moeten zijn :).

Het is natuurlijk perfect mogelijk dat de systeembeheerder taakbeheer ook effectief heeft uitgeschakeld. Indien je geen beheerdersrechten hebt, kan je deze functionaliteit ook niet terug inschakelen.

indien je geen beheersrechten hebt doe dit:

Kies Start >> Uitvoeren.

Typ in het dialoogvenster Uitvoeren de opdracht regedit en klik op OK.

Kies in de Register-editor HKEY_CURRENT_USER >> Software >> Microsoft >> Windows >> CurrentVersion >> Policies >> System.

Kies Bewerken >> Nieuw >> Sleutel, geef deze de naam System en selecteer deze sleutel. Is de sleutel System al aanwezig, dan kunt u deze stap overslaan.

Rechtsklik in een leeg deel van de rechter schermhelft en kies Nieuw >> DWORD-waarde.

Geef de nieuwe DWORD-waarde de naam DisableTaskMgr en open deze door erop te dubbelklikken.

Vul als waarde het getal 00000000 in om Taakbeheer in te schakelen. Sluit de Register-editor.

succes en laat weten of het lukte

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Dit onderwerp werd geplaatst in het ARCHIEF. U kan NIET reageren in het archief.

Het onderwerp is ofwel opgelost of er was geen activiteit na 1 maand.

Hebt u een gelijkaardig probleem? post een nieuw onderwerp in:

Windows - Pc helpforum

Onderwerp onterecht in archief? contacteer support@pc-helpforum.be en vermeld de link van het onderwerp.

Met vriendelijke groet,

Pc Helpforum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.