Ga naar inhoud

windows 7 start niet op


onb279

Aanbevolen berichten

laatst slaat mijn pc vast en ik forceer een herstart.

de pc start op, maar bevriest in het volgende scherm:

post-33524-1417704898,7796_thumb.jpg

Ik hoor alle piepjes die ik dien te horen, de ventilators draaien, de beeldschermkaarten werken, mijn areca kaart waaraan mijn hdd's hangen (raid 0) start normaal op, en toch stopt hij bij dit scherm. vanaf hier kan ik niets meer doen. als ik op de aan-uit knop duw valt hij direct uit. beste experts, wat is mijn probleem? en als het hardwarematig zou zijn, waar moet ik dan gaan zoeken?

alvast bedankt

Christof

specificaties pc:

quadcore processor op gigabyte x48 ds5

8 gb ram

2 raedon in crossfire opstelling

een areca kaartje met 2 ssd's in raid o

win 7 professional x64

Link naar reactie
Delen op andere sites

tijdens het bootproces kom ik ook langs het bootscherm van deze controller. Dat telt af (van 5 naar 0) en dan gaat de opstart verder. In het scherm van die controller wordt ook aangegeven dat er 2 ssd's in raid 0 staan voor een totaal van 200 en... Gb. na het aftellen krijg ik bovenstaand scherm.

ik zal nog eens in het bios kijken en laat je nog iets weten. alvast bedankt voor de hulp, tot binnenkort!

Christof

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net even tijd gehad om de bios in te duiken en daar staat als first bootdevice wel degelijk bootable add-in card.

Ik zou graag weten welk onderdeel het voorgaande scherm doet verschijnen. de manier waarop het is opgebouwd doet me aan het moederbord denken. processor en Ram geheugen worden gezien, maar ik heb op de sata poorten van het mb ook nog 2 hdd van Samsung zitten (als bestandschijf en back-up schijf) en ook nog 2 dvd schrijvers. En die worden kennelijk niet gezien door het systeem. hoewel dat volgens mij geen invloed op het opstarten mag hebben aangezien de opstartbestanden op die areca controller staan?

nog suggesties?

mvg

Christof

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is opgelost. Toen ik het niet meer zag zitten (en er eigenlijk ook geen tijd meer was om het probleem verder te onderzoeken) heb ik heel mijne winkel binnengestoken bij de compterwinkel. Mét bovenstaande uitleg etc...

NA 5 minuten kreeg ik al terug telefoon dat het probleem was opgelost...:hmmmm::embarassed::dong:

Ze hadden de pc in het stopcontact gestoken en hij startte zonder problemen op...

Enfin; voor mij redelijk balen dus, maar hij werkt weer en da's het balangrijkste.:top:

Blijkbaar is het scherm dat ik hier postte een normaal opstartscherm voor windows. De vraag rest alleen waarom hij in dit geval op dat scherm is blijven hangen. Er zijn testen gedaan op de hardware en alles is A-OK:hmmmm:;-)

Misschien is het gewoon het gevolg van de PC enkele dagen (misschien zelfs weken) te laten aanstaan. Ik zal dus mijn printer aan een NASje hangen en deze back sneller afzetten. 't Zal waarschijnlijk ook een mooie besparing zijn op mijn energiefactuur.:cool:

REst me dus niet anders om U te bedanken voor de tips en de interesse. Hopelijk hebben anderen hier nog iets aan. vriendelijke groeten en bedankt :adore:

Christof

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.