Ga naar inhoud

Laptop start niet meer "normaal" op


habhab

Aanbevolen berichten

  • Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb mijn Windows 7 CD die bij de laptop was meegeleverd reeds klaargelegd. Kan hiermee een herstelling worden uitgevoerd zonder gegevens te verliezen door Windows te herinstalleren?

Dit is waarschijnlijk een herstel- of recovery-dvd en daarmee kan je je systeem terugzetten naar de toestand zoals hij was bij aankoop.

Helaas ben je dan al je gegevens kwijt.

Voor je aan een herstelinstallatie begint, neem je best een backup van de bestanden die je zeker niet wil verliezen.

Zorg ook dat je de installatieschijven of -bestanden hebt samen met de installatiecode van de programma's die je nadien terug wil installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DVD liet me toe om Windows 7 volledig opnieuw te installeren. Ik heb dus eerste copies genomen op onze server, en nu is de laptop herleid tot een blanco Windows 7 machine. Ondertussen heb ik de 108 windows updates al geinstalleerd. Nu wordt het dus opbouwen vanaf 0.

Anyway, thanks aan iedereen die heeft proberen te helpen. Helaas, blijkbaar was er geen oplossing voor mijn probleem. Onbegrijpelijk, wetende dat ik virusscanner en dergelijke telkens heb draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je topic eventjes heropend met een gegronde reden... ;-)

Je bent opnieuw met een schone lei gestart, dit vereist ook de installatie van een reeks drivers: je kan deze drivers hier ophalen aan de hand van je servicetag.

Hou er tevens rekening mee dat een Dell gevoelig is voor de volgorde waarin de drivers worden geïnstalleerd, je volgt daarom ook best dit stappenplan.

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt. Ik heb ooit al eens een Dell computer van scratch geinstalleerd, en via de Dell website lukte dat aardig. Anyway, ondertussen staat Windows 7 alweer op de laptop, en heb ik de netwerk en video drivers reeds geinstalleerd. Ik heb enkel wat moeite met de andere drivers. Ik heb het vermoeden dat er veel drivers op staan die ik niet echt nodig heb. Maar de computer werkt alvast weer. Windows is nu trouwens bezig de 117 updates te installeren. Hopelijk loopt dit goed:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misère, misère, maar de installatie van de 117 updates lijkt nu al twee keer het probleem. Computer start op, onderaan balk dat de files worden geladen en dan 5 minuten niets meer. Daarna spontaan weer systeem herstel die na 5 minuten zegt dat het mislukt is.

Gelukkig heb ik hier nog een tweede computer om te zorgen dat mijn rekeningen betaald geraken, en ik mijn e-mails kan lezen:hmmmm:

Na het systeemherstel kon ik een soort van diagnose tonen. Helaas kon ik de ellenlange tekst niet copieren en mailen, dus heb ik het belangrijkste maar overgetijpt (waar ik vermoed dat de fout getoond wordt). Blijkbaar heeft het te maken met "hive's in het register". Geen flauw idee wat dat betekent, maar vermoedelijk heeft mijn computer AIDS? Hieronder de passage waar dit wordt getoond:

Uitgevoerde test:

-------------------

Naam: Controle van installatiestatus

Resultaat: Voltooid. Foutcode = 0x0

Uitgevoerde test:

-------------------

Naam: Test van hive's in register

Resultaat: Voltooid. Foutcode = 0x0

Tijdsduur = 376976 ms

Gevonden hoofdoorzaak:

----------------------------

Het register is beschadigd

Herstelbewerking: Register terugzetten

Resultaat: Voltooid. Foutcode = 0x0

Tijdsduur = 1731 ms

Misschien ligt het wel aan mij. Ik heb namelijk niet alle drivers geinstalleerd die Dell voorstelt (zie vorige bericht). Ik ga dit nu wel eens doen (dus voor 3de keer opnieuw - als iemand hierna wil dat ik zijn Dell laptop herinstalleer, vraag gerust, 'k zal veel ervaring hebben:D). - tja, 'k kan er nog mee lachen dus

Eventueel moet ik ook eens een formatering doen? Ik heb namelijk windows geinstalleerd, maar zonder de partities te herformateren. Ik merk wel dat er een "opstartherstel" partitie op mijn computer staat, niet zeker of ik die ook moet herformateren.

Bottomline - alvast bedankt dat je dit topic terug hebt ge-opend. Is dus blijkbaar wel nodig:embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben er al mee bezig - heb zelfs de partities verwijderd en opnieuw geformateerd

voila, Windows 7 staat er reeds op

en nu de drivers IN DE JUISTE VOLGORDE installeren

ben benieuwd....

Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.