Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hey ik zou graag mn pc wat sneller hebben , momenteel is die 2ghz met dualcore .

Mogelijkheden die ik denk :

- Bios ( is locked dus als iemand weet hoe ik die moet unlocke graag .. )

- Overclock program ( weet geen voor mijn pc )

- soort procesor upgrade ( weet niet of dat er is )

- of geef jullie andere mogelijkheden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een laptop.

De processor is ook niet om snel te werken.

Wel zie ik dat de processor warm wordt en dus best processor koeler proper maken.

Bij een laptop kan je niet zomaar iets veranderen.

Overklokken is in uw geval uitgesloten.

Een advies dat ik jou wel kan geven om Windows 7 - 32 bits te installeren en dat is minder zwaar dan Vista.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja oke , maar ik lig in mijn bed koeler is zowat afgesloten . maar deze pc hou ik maar 2maanden dan krijg ik een desktop. van 3.2 ghz . bestaat er geen program dat die wat sneller gaat of een programma dat ik bijvoorbeeld een game kan spelen en mn volledige procesor benut

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is absoluut geen game-laptop...prima voor een "rondje Google" en "klassiek gebruik", maar daar stopt het. Da's meteen ook de reden waarom er op deze laptop Vista Home Basic staat: het is geen topper qua prestaties.

Een laptop neem je niet mee in bed of op je schoot, maar gebruik je op een harde, gladde en stofvrije ondergrond.

Je maakt gebruik van Game Booster: dergelijke programma's hebben meestal geen enkele meerwaarde, integendeel.

Neem je opstarters eens onder handen, er start momenteel aardig wat mee op dat je kan uitschakelen om alzo je geheugengebruik te verminderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja oke , dit is mijn laatste vraag . bij affiniteit bij taakbeheer kan ik alleen instellen 0 of 1 maar heb eig 2 ghz hoe kan ik toch er een vakje 2 krijgen of gaat dit niet ? en is er echt geen programma dat je bv . in gamemodus gaat en toch een verschil ziet qua prestaties . Bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een Intel Pentium T4200 processor, dit is een Dual Core: hij heeft twee kernen.

Er zijn in jouw geval normaliter twee vakjes om de affiniteit in te stellen: CPU 0 en CPU 1.

post-20447-1417704948,8595_thumb.jpg

0x1 is hexadecimale computertaal wat staat voor eerste processor kern.(CPU 0)...0x2 staat voor twee processorkernen (CPU 1): dus wanneer het vinkje bij CPU 1 staat werk je op 2 kernen.

Dit staat dus volledig los van de 2.00 GHz die je aanhaalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb momenteel geen dual-core laptop ter beschikking (morgenavond wel), maar als beiden staan aangevinkt laat je best de standaardinstelling onaangeroerd.

Vinkjes bij CPU 0 en CPU 1 betekent dus normaliter dat beide kernen ingeschakeld zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.