Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?

Foto
- - - - -

te heet soms 100 graden celsius!

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
22 reacties op dit onderwerp

#1 bobschaart

bobschaart

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 240 berichten

Geplaatst 19 juni 2012 - 21:07

ik heb nu al 1,5 jaar een hp 4180-sd. ik heb altijd al last gehad van een (veel) te warme laptop. ik heb zelfs al 3x overheat gehad, maar als je alleen dingen doet als op het internet zitten en muziek luisteren is de laptop al 55-65 graden. ik heb al gekeken of er stof in de laptop zat maar er zat (bijna) geen stof in! nu zet ik de laptop ALTIJD net over het randje van de tafel zodat de cooler wat lucht kan zuigen maar de temperatuur blijft belachelijk hoog!

zou iemand mij kunnen helpen???:argh:

#2 Dasle

Dasle

Super Moderator

• Super Moderator
  • 7880 berichten

Geplaatst 19 juni 2012 - 21:25

Je hebt al gekeken of er stof in de laptop zat, maar het is belangrijk om de koeler/fan zelf onder handen te nemen.
In deze koeler/fan kan er vaak veel stof zitten die je zonder de koeler te openen niet ziet.

#3 bobschaart

bobschaart

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 240 berichten

Geplaatst 19 juni 2012 - 21:33

dat gaat een beetje een probleempje worden ... die zit verscholen achter werkelijk alles!
het eerste wat ik moet doen om daar te komen is een laptop een beetje slopen xD nog een ander idee?
hier heb ik nog een speccy logje (laptop staat zo'n 5uur aan met alleen media player en firefox)

---------- Post toegevoegd om 22:33 ---------- Vorige post was om 22:30 ----------

normaal zou ik zelf niet zoveel last hebben van de warmte maar ik heb gehoord dat intel een soort van overklok methode gebruikt als de cpu niet te heet is daar zou ik dus never nooit gebruik van kunnen maken als dit zo blijft!

#4 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17600 berichten

Geplaatst 20 juni 2012 - 08:29

Om de fan te bereiken moet je inderdaad zowat de hele laptop slopen...deze handleiding kan een handig hulpmiddel zijn.

#5 bobschaart

bobschaart

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 240 berichten

Geplaatst 20 juni 2012 - 11:49

dit is allemaal wel leuk en aardig maar dit is de oudere versie van de serie ... ik heb een nieuwere :hmmmm:
heb je daar misschien ook nog een leuke handleiding van ???xD

#6 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17600 berichten

Geplaatst 20 juni 2012 - 12:19

Hier vind je de Maintenance en Service Guide van HP zelf, helaas niet zo royaal voorzien van afbeeldingen.
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...

#7 bobschaart

bobschaart

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 240 berichten

Geplaatst 20 juni 2012 - 12:47

gelukt alleen er was alweer (bijna) geen stof te vinden alles wat er zat is nu weg, maar ik merk geen verschillen!:dong:

#8 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17600 berichten

Geplaatst 20 juni 2012 - 12:58

Heb je dit fenomeen al eens aangekaart bij de verkoper of bij HP zelf ?...
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...

#9 bobschaart

bobschaart

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 240 berichten

Geplaatst 20 juni 2012 - 13:01

nee (bericht tekort:hmmmm:)

#10 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17600 berichten

Geplaatst 20 juni 2012 - 15:55

Lijkt me het moment bij uitstek om uit te zoeken of er nog sprake is van garantie...

#11 bobschaart

bobschaart

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 240 berichten

Geplaatst 20 juni 2012 - 16:22

http://h10025.www1.h...weDest=weResult

ik weet niet of het werkt maar hier is de info die ik kreeg (ben dus gedekt door garantie)

#12 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17600 berichten

Geplaatst 20 juni 2012 - 17:16

Da's alvast een positief gegeven, het lijkt me dan ook aangewezen om het probleem aan te kaarten en de laptop te laten nakijken / herstellen onder garantie.

#13 bobschaart

bobschaart

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 240 berichten

Geplaatst 20 juni 2012 - 17:18

dat zal dan pas kunnen in de zomervakantie aangezien ik de laptop op school gebruik

#14 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17600 berichten

Geplaatst 20 juni 2012 - 17:20

Da's niet meer zo ver af... ;-)

#15 bobschaart

bobschaart

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 240 berichten

Geplaatst 23 juni 2012 - 22:15

ik heb HP gebeld en die zeiden dat ze binnenkort de laptop op komen halen voor een inspectie, en dan word het afwachten:dong:

#16 Dasle

Dasle

Super Moderator

• Super Moderator
  • 7880 berichten

Geplaatst 23 juni 2012 - 22:18

Houd ons maar op de hoogte van de verdere ontwikkelingen als je wil ;-)

#17 bobschaart

bobschaart

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 240 berichten

Geplaatst 23 juni 2012 - 22:24

ik zal het doen xD het kan volgens hp wel even duren want er is een grote wachtrij voor inspecties ...

---------- Post toegevoegd om 23:24 ---------- Vorige post was om 23:21 ----------

ik had trouwens nog een probleempje met ccc host application... moet ik hiervoor een ander topic openen denk?

#18 Dasle

Dasle

Super Moderator

• Super Moderator
  • 7880 berichten

Geplaatst 23 juni 2012 - 22:30

Om het overzichtelijk te houden kun je idd beter een nieuw topic openen voor dit probleem

#19 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17600 berichten

Geplaatst 24 juni 2012 - 09:15

Een ander topic openen over CCC host application is niet echt nodig want je opende er hier reeds een topic over...xD

#20 Casper Dobbels

Casper Dobbels

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 14 berichten

Geplaatst 24 juni 2012 - 09:55

beste

ik heb dat probleem enkele maanden geleden ook gehad, aangezien mijn pc uitviel terwijl ik bezig was aan een dj-set, was de maat vol. Ik ben toen terug naar de winkel geweest; Media Markt. Ze hebben hem daar op enkele minuten en gratis stofvrij gemaakt, nu werkt alles weer perfect zonder overheating. Misschien moet jij dit ook eens doen ?

Grtjs
Casper

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!