Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?

Foto
- - - - -

Computer gaat automatisch in slaapstand

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp

#1 Tukker1

Tukker1

Nieuweling

• Lid
  • Pip
  • 8 berichten

Geplaatst 21 juni 2012 - 07:24

Hallo Forum,

Mijn computer gaat steeds vanzelf in de slaapstand. Soms al bij opstarten, voordat je iets kunt in- of afstellen.
Soms doet de pc het 10 minuten en heb dus alle mogelijkheden om de slaapstand uit te schakelen, zoals energiebeheer, benut.
Niets helpt, wat kan ik nog doen?

Groeten Cris

:adore:

#2 Gblue

Gblue

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 241 berichten

Geplaatst 25 juni 2012 - 16:32

Beste Cris,
bent u zeker dat dit werkelijk slaapstand is? Het kan ook zijn dat je grafische kaart gewooon stuk is.
In het geval dat dit slaapstand is, heb je slaapstand dan via Start> Configuratiescherm> Energiebeheer> Slaapstand
uitgeschakelt?

Sascha

#3 Tukker1

Tukker1

Nieuweling

• Lid
  • Pip
  • 8 berichten

Geplaatst 25 juni 2012 - 17:24

Ik heb alle mogelijkheden die jij opnoemt, uitgevoerd, maar ik krijg toch iedere keer de melding (klein wit schermpje) dat de pc in slaapstand gaat, hoewel het eigenlijk niet mogelijk zo mogen zijn. Soms komt dat schermpje al bij het opstarten en soms pas na 10 minuten, maar het komt zeker.
Ik zit te denken aan de interne batterij of die er iets mee te maken heeft??

:adore:

#4 Gblue

Gblue

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 241 berichten

Geplaatst 25 juni 2012 - 17:41

Beste,
dat zou kunnen, maar kun je eerst even kijken in je kast of de ventilators niet vuil zijn en er niet té veel vuil stof in je kast ligt, als je dit geprobeerd hebt zou je je CMOS batterij er eens kunnen uithalen en terug opnieuw insteken (opletten dat je zoveel mogelijk aanraking met de batterij vermijd)​.

Sascha

#5 Tukker1

Tukker1

Nieuweling

• Lid
  • Pip
  • 8 berichten

Geplaatst 25 juni 2012 - 18:44

Beste,
dat zou kunnen, maar kun je eerst even kijken in je kast of de ventilators niet vuil zijn en er niet té veel vuil stof in je kast ligt, als je dit geprobeerd hebt zou je je CMOS batterij er eens kunnen uithalen en terug opnieuw insteken (opletten dat je zoveel mogelijk aanraking met de batterij vermijd)​.

Sascha

Ik ga het eens proberen, bedankt.

Gr Cris

#6 Gblue

Gblue

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 241 berichten

Geplaatst 25 juni 2012 - 18:56

Ik ga het eens proberen, bedankt.

Gr Cris

Bedankt. Je kan je ventilators (fans) eventueel schoonmaken met een wattenstaafje, de stofzuiger op de laagste zuigstand met eventueel een borsteltje aan...

#7 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17631 berichten

Geplaatst 25 juni 2012 - 18:58

Meer info over ontstoffen van een PC vind je als je hier klikt.
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...

#8 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17631 berichten

Geplaatst 01 juli 2012 - 21:27

Hoi Tukker1,

hoe ver sta je met het oplossen van je probleem ?...
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!