Ga naar inhoud

SSD schijf niet zichtbaar nieuwe Dell laptop


Aanbevolen berichten

Hallo

Gisteren net mijn nieuwe Dell laptop ontvangen: de Inspiron 15R Special Edition. Het toestel beschikt ondermeer over een 32 GB SSD schijf en een 'gewone' 5400 rpm harde schijf van 1 TB.

Het eerste wat ik steeds doe bij een nieuwe PC is deze formatteren omdat ik al de door de leverancier bijgeleverde software niet hoef. Hiervoor heb ik de laptop gestart vanaf de bijgeleverde Win 7 DVD, maar toen ik in het deeltje kwam waar je de partities en harde schijven kan formatteren en instellen, was de lijst gewoon blanco, m.a.w. ik kon niet doorgaan.

Ik heb hem dan gewoon laten starten en in het My Computer scherm, zag ik enkel een C-schijf van 919 GB. In Disk Management zag ik echter volgende schijven/partities:

- 40 MB: door systeem gereserveerd

- 12 GB: waarvan iets meer dan 4 GB in gebruik

- 919 GB: de C-schijf

- 8 GB: door OEM gereserveerd

Ik weet niet of ik hieruit kan opmaken dat er al-dan-niet een SSD schijf inzit (ik kom nergens tot een som van +/- 30 GB)... De PC komt wel zeer snel in Windows terecht bij het opstarten (is wel een i7 3612QM quad met 8 GB RAM).

Mijn bedoeling is eigenlijk gewoon om de PC te formatteren en Win 7 en drivers te installeren op de SSD. Wil ik nadien bijkomende software installeren (bv. Office 2010) en/of data opslaan, zou ik dat op de 'gewone' schijf doen.

Iemand een idee hoe ik dit kan doen ? Ik heb 2 weken om een terug te sturen, dus indien dit niet mogelijk is, stuur ik hem terug en bestel ik mij hetzelfde toestel maar met een gewone 7200 rpm schijf...

Alvast bedankt voor jullie reacties !!!

Steven

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.