Ga naar inhoud

Updates Windows lukken niet meer


Tjoeptjie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dag Tjoeptjie,

Voer allereerst een scan uit om fouten op de harde schijf te vinden en repareren indien nodig.

Check Disk: Uw vaste schijf op fouten controleren in Windows 7

Daarna een scan met SFC. Met SFC scannen we namelijk de systeem bestanden en kunnen we zien of daar mogelijk al iets in mis is. Geen schendingen in het einde van de log betekend dat er geen problemen zijn gevonden. Er kan echter ook staan dat er iets is herstelt of juist niet kan worden herstelt. Mocht dat zo zijn dan kun je dit melden en controleren we de log bestanden.

System File Check: Het hulpprogramma Systeembestandscontrole gebruiken om problemen met ontbrekende of beschadigde systeembestanden in Windows Vista of Windows 7 op te lossen

Verwijder verder alle virusscanners van derde mocht je die hebben. Misschien heb je in het verleden nog een andere virusscanner gehad buiten McAfee. Als dat zo is, kun je die ook het beste verwijderen met een verwijdering tool. Ben zeker van je zaak met betrekking tot system update readiness en het verwijderen van de Software distribution map. Die lossen dit probleem normaal namelijk op. Ik zal ze daarom voor de zekerheid even alle drie posten.

Download: Hulpprogramma System Update Readiness voor Windows Vista (KB947821) [november 2012] - Microsoft Download Center - Download Details

Voer daarna deze uit:

http://go.microsoft.com/?linkid=9767096&entrypointid=MATSKB

Dan deze: LET OP: voer deze uit in AGGRESSIVE MODE

http://go.microsoft.com/?linkid=9643523

De database wordt bij het updaten van Windows opnieuw opgebouwd dus het updaten kan langer duren dan normaal.

Verder zou ik je willen vragen om te controleren welke Service Pack je momenteel hebt. Druk daarvoor op de Windows toets en houd deze vast. Druk nu ook de pauze toets in. Je krijgt systeem informatie. Controleer of daar ergens iets van Service Pack staat en meld vervolgens welk nummer dat is. Controleer ook meteen hoeveel bit het systeem is. Dat kan 32bit maar ook 64bit zijn.

MVG,

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Die schijfcontrole had ik daarvoor zelf al eens geprobeerd, zonder resultaat.

Bij het SFC scannen kreeg ik steeds dit:

Microsoft Windows [versie 6.0.6002]

Copyright © 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Windows\system32>sfc/scannow

Systeemcontrole wordt gestart. Dit proces kan enige minuten duren.

Er wordt een herstelbewerking op het systeem uitgevoerd die pas kan worden

voltooid als de computer opnieuw wordt opgestart. Start Windows opnieuw op en

voer sfc opnieuw uit.

C:\Windows\system32>

Zelfs als ik mijn computer terug had opgestart...

Bij:

Download: Hulpprogramma System Update Readiness voor Windows Vista (KB947821) [november 2012] - Microsoft Download Center - Download Details

heb ik een bepaalde hotfix binnengehaald, weet alleen niet meer hoe deze noemt.

Toen ik de eerste fix-it heb gedownload, heeft deze fouten hersteld van Windows update, maar ik kon nog steeds niet zoeken naar updates, kreeg nog altijd diezelfde foutcode...

Bij die agressieve fix-it, heb ik terug moeten opstarten en daarna startte hij op tot het logo van windows en toen startte hij opnieuw op enz...dus heb ik een systeem herstel gedaan om terug met mijn laptop te kunnen werken...

Ik heb service pack 2, 32-bit

Het rare is ook dat als ik afsluit er steeds maar opkomt, update 3 van 3 configureren...sluit de computer niet af...

Grts Tjoepjie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Marc, alvast bedankt voor het reageren en mijn excuses dat het zolang heeft moeten duren voor ik antwoord. Ik heb geprobeerd wat jij zei maar ik kreeg telkens een melding dat ik niet als administrator aangemeld ben terwijl ik mijn account wel zo heb aangemaakt... Bij het registreren van andere programma's had ik juist hetzelfde.

Dus heb ik het in veilige modus gedaan, dan lukt het wel, maar dan krijg ik dit lijntje: de aan sfc doorgegeven argumenten zijn ongeldig. De opgegeven offline Windows-map verwijst naar het online systeem.

Hopelijk weet jij hier raad mee, want ik ben een beetje ten einde raad...

Grts

Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Probeer het eens op deze manier in normale modus.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /SCANNOW /OFFBOOTDIR=c:\ /OFFWINDIR=c:\windows en druk enter.

Wat krijg je nu van meldingen in het opdrachtprompt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.